کد خبر 1202957
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳
وزارت خارجه روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز تصریح کرد: اگر تأیید شود حادثه نطنز عمدی بوده است، باید قویاً محکوم شود.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز دوشنبه در واکنش به حادثه نطنز اعلام کرد: به‌طور دقیق گزارش‌های رسانه‌ها و بیانیه‌های نمایندگان ایران پیرامون مرکز غنی‌سازی اورانیوم در نطنز که دچار حادثه جدی شد را دنبال می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این خصوص گفت: اطمینان داریم که دلایل این حادثه به طور کامل توسط طرف ایرانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

«ماریا زاخارووا» در این خصوص اضافه کرد: امیدواریم آنچه روی داده است، به هدیه‌ای برای مخالفان گوناگون برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تبدیل نشود و رایزنی‌هایی که برای احیای این توافقات در وین در حال انجام است را تضعیف نکند.اگر تأیید شود که اقدام عامدانه فردی در پس این حادثه است، چنین قصد و نیتی مستحق این است که قویاً محکوم شود.

روز گذشته، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران از وقوع حادثه در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی‌سازی نطنز خبر داد.

علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی هم در واکنش به این حادثه گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن این حرکت مذبوحانه، بر ضرورت برخورد جامعه بین‌المللی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با این تروریسم هسته‌ای تاکید کرده و حق خود را برای اقدام علیه عاملان، آمران و مباشران محفوظ می‌دارد.

این در حالی است که کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی دیشب به نقل از منابع اطلاعاتی غربی مدعی شد که موساد (سازمان اطلاعات و جاسوسی رژیم صهیونیستی) در حادثه دیروز تأسیسات نطنز دست داشته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • CA ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    3 0
    باید جبران خسارت در اسرع وقت و تلافی شود. محکوم شد یا نشد فرقی نداره.
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    5 0
    وزارت خارجه ما عملا شده وزیر برجام بعد وزیر خارجه روسیه باید یادش بندازه که اقا جواد کاری بکنه البته اگه بایدن صلاح بدونه
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    0 0
    رژیم غاصب گفته کارش بوده. عمدی بوده و تائید کرده. غیر عمدی چطوره؟
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    0 0
    خوب باید یک حادثه برای دیمونا پیش بیاید
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    0 0
    از خوراک روزانه تا تکنولوژی هسته ای همه رو به فنا دادین ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس