کد خبر 1200717
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
ظریفیان

غلام‌رضا ظریفیان معاون وزیر علوم دولت اصلاحات می‌گوید: نامزدهای اصلاح‌طلب نگران عدم اقبال عمومی مردم نسبت به خودشان هستند.

به گزارش مشرق، اصلاح‌طلبان اگرچه یک اتوبوس نامزد را برای انتخابات معرفی کرده‌اند، اما به‌جز تعدادی محدود، الباقی آن‌ها تابه‌حال جرئت نکرده‌اند که به‌صورت رسمی وارد فضای انتخابات شوند! نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد دولت مطلوب اصلاحات با مقبولیتی کم‌تر از 7 درصد روبرو بوده و ترکش‌های ناکارآمدی روحانی به جبهه اصلاحات نیز خورده است.

غلامرضا ظریفیان در گفت‌وگو با ایسنا، بابیان اینکه نهاد اجماع ساز اصلاح‌طلبان هنوز به سمت تعیین مصادیق انتخابات نرفته است، اظهار کرد اصلاح‌طلبان با توجه به شرایط کشور گزینه‌های خیلی زیادی هم نخواهند داشت، بنابراین طبیعی است که آن‌ها به سمت هر گزینه‌ای بروند که حداقل‌های شرایط اصلاح‌طلبی را داشته باشد و بتواند اقبال عمومی را با خود همراه کند. این‌چنین فردی می‌تواند در سبد گزینه‌های اصلاح‌طلبان قرار بگیرد، به‌عنوان‌مثال اگر آقای ظریف به جمع‌بندی برسد که وارد صحن انتخابات شود می‌تواند یکی از گزینه‌های مطرح در انتخاب نهایی اصلاح‌طلبان باشد، ولی پیش‌بینی من این است که او به دلایل شرایط کشور، وارد صحنه نمی‌شود.

این فعال سیاسی بابیان اینکه یکی از مشکلات جریان اصلاحات این است که افراد وابسته به این جریان به‌صورت شفاف برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی نمی‌کنند، تصریح کرد: شرایط کشور سخت است و مشکلاتی از قبیل تحریم‌ها، فاصله طبقاتی، کاهش سرمایه اجتماعی و همچنین رقبایی که نگاهی دیگر به منافع ملی دارند وجود دارد، بنابراین هرکسی می‌خواهد وارد صحنه شود باید خود را کاملاً آماده کرده باشد.

وی ادامه داد: گزینه‌هایی از اصلاح‌طلبان از سوی احزاب مطرح‌شده‌اند، اما هیچ‌کدام از آن‌ها روشن و شفاف اعلام آمادگی نکرده‌اند و تا زمانی هم که آن‌ها اعلام آمادگی نکنند، پیش‌بینی سختی خواهد بود که کدام گزینه، گزینه نهایی خواهد بود. به‌هرحال اصلاح‌طلبان گزینه‌های محدودی برای انتخابات دارند.

ظریفیان خاطرنشان کرد: اینکه تاکنون چهره‌های مطرح اصلاح‌طلبان اعلام آمادگی نکردند، شاید به این دلیل باشند که می‌خواهند ببینند مردم نسبت به آن‌ها اقبال دارند یا نه. معاون وزیر علوم در دوره اصلاحات ادامه داد: البته جذب آرای عمومی هم مهم است، زیرا مشکلات ما، مشارکت مردم است. باید دید با چه شیوه و شعاری می‌توان مردم را به صحنه آورد همین دلایل موجب می‌شود که گزینه‌های مطرح‌شده در رسانه‌ها، موضع روشنی اتخاذ نکنند زیرا شرایط سختی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سید IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    8 0
    اگر هم نامزد اصلاح طلبان تهوع آور اقبال مردمی ندارد؛ اما در عوض اقبال دشمنان این نظام را که خوب دارد!!!!
  • GB ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    1 3
    چرا نمی فهمید این بازی رسانه ایی است؟ اینقدر بگید تا ملت تحریک بشن به «اصلاحات مظلوم» رأی بدن!!!
  • FR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    5 3
    البته این موضوع متاسفانه در جبهه اصولگرایان و انقلابیون هم صادق است
  • SE ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    5 0
    خود اصلاح‌طلبان اقبال مردمی ندارند و پنهان شدن در حفره هم فایده ندار چون مردم اینبار فریب نخواهند خورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس