حماس: اسرائیل را تسلیم اراده ملت فلسطین برای انتخابات در قدس می‌کنیم

یک مقام ارشد حماس تاکید کرد که ملت فلسطین با همه نیروها و گروه‌های خود و با همه قدرت وارد یک نبرد ملی برای اعمال فشار بر رژیم اشغالگر و وادار کردن آن به تسلیم در برابر اراده ملت خواهد شد.

به گزارش مشرق، یکی از مقامات ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) تاکید کرد که شرکت بیت المقدس در انتخابات فلسطین که قرار است در ماه مه برگزار شود، یک موضع ثابت است که قابل چانه زنی نیست.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، «عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی حماس در بیانیه‌ای گفت: ما بر مشارکت مردم خود در قدس از داخل این شهر در انتخابات آتی تاکید و پافشاری می‌کنیم یعنی اهالی قدس هم باید بتوانند نامزد انتخابات شوند یا در رای گیری شرکت کنند، به شکلی در انتخابات ۲۰۰۶ انجام شد.

وی افزود: این موضع ثابتی است که قابل چانه‌زنی و سازش نیست. انتخاباتی بدون قدس در کار نخواهد بود، زیرا انتخابات حق تاریخی ملت فلسطین است و اگر رژیم اشغالگر بخواهند مردم ما در قدس را از مشارکت در انتخابات منع کند، ملت فلسطین با همه نیروها و گروه‌های خود و با همه قدرت وارد یک نبرد ملی برای اعمال فشار بر رژیم اشغالگر و وادار کردن آن به تسلیم در برابر اراده ملت خواهد کرد.

الرشق از امت عربی و اسلامی و جامعه بین المللی خواست بر رژیم اشغالگر فشار آورد تا آن را از مانع تراشی در اجرای انتخابات در قدس بازدارد و برای تحقق آرمان‌های ملت فلسطین در دستیابی به وحدت، آزادی و استقلال در کنار آنها باشد.

بر اساس توافق میان سازمان آزادی بخش فلسطین و رژیم صهیونیستی که ۲۸ سپتامبر ۱۹۹۵ در واشنگتن به امضا رسید، مردم قدس می‌توانند در انتخابات فلسطین شرکت کنند.

«حسین الشیخ» عضو کمیته مرکزی فتح روز یکشنبه اعلام کرد که گروه‌های فلسطینی درصدد اتخاذ موضعی یکپارچه در قبال مشارکت قدس شرقی در انتخابات آتی است و تشکیلات خودگردان فلسطینی دو ماه پیش به طور رسمی از رژیم صهیونیستی خواست اجازه برگزاری انتخابات در قدس شرقی را بدهد.

«شادی عثمان» سخنگوی اطلاع رسانی اتحادیه اروپا در قدس روز یکشنبه گفت که طرف اسرائیلی به درخواست فلسطین برای برگزاری انتخابات در قدس پاسخ نداده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس