کد خبر 1199569
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

وزیر ارتباطات به اعتماد آن لاین گفته است:

"اینترنت ماهواره‌ای خواهد آمد و مردم هم از آن استفاده خواهند کرد. حکمرانی همه دنیا دچار چالش خواهد شد، هدف هم فقط ایران نیست، هدف تغییر تکنولوژی و سبک زندگی در دنیاست.

ما می‌گوییم مردم، ظرفیت‌های عمومی و جوانان، اما وقتی به میدان عمل می‌رسیم اینها را کجا می‌بینیم؟ در این نظام حکمرانی که تعریف می‌کنید جایگاه مردم چیست؟

آمریکا با هوشمندی روی نقاط قوت ما اعمال تحریم می‌کند. در چنین فضایی باید مولفه‌های قدرت خودتان را در آینده بسازید، این مولفه‌ها با سرکوب به دست نمی‌آید".

مباحث خوبی است و انتظار می رود ایشان در همین قالب پاسخ دهد:

آیا کشورهای پیشرفته یا قدرت های نوظهور در دنیا، به خاطر این که احتمالا اینترنت ماهواره ای خواهد آمد، فضای مجازی و رسانه ای را بی در و پیکر رها کرده اند؟

از فرانسه و انگلیس و آلمان و هلند و دانمارک و نروژ تا چین و روسیه و ژاپن و ترکیه، هر کدام برای فضای مجازی، چهارچوب های نظارتی و قانونی جدی معین و طرف خارجی را وادار کرده اند به این ضوابط متعهد بماند.

آنهایی که توانمندی و درایت بیشتری داشته اند، به شبکه ملی اطلاعات و پیام رسان های ملی هم اهتمام کرده اند تا وامدار مطلق دیگران نباشند. رویکرد دولت و وزیر ذی ربط ما در قبال این قاعده فراگیر جهانی، یک استثنای غیر خردمندانه است.

دوم: آقای جهرمی هشت سال وزیر و معاون وزیر بوده، اما تازه یاد نقش مردم و ظرفیت جوانان افتاده. از نگاه مدیریت متبوع ایشان، مردم جز ماشین رای و محل تامین کسری های بودجه (در بورس و ...) بودن، چه موضوعیت دیگری داشته اند و چه نقشی به آنها سپرده شده؟

آیا می شود باب واردات بی رویه و نشستن سر سفره محصولات و خدمات خارجی از همه رقم را گشود، تولید و ابتکار را بر زمین زد، و کشور را در عرصه های مختلف وامدار خارج کرد، و ضمنا از نقش دادن به مردم در جوانان حرف زد؟! مگر نقشی هم در این مدیریت عاریتی برای مردم می ماند؟

سوم: حرف درست، همین جمله است؛ "آمریکا با هوشمندی روی نقاط قوت ما اعمال تحریم می‌کند". همین آمریکایی چرا اینترنت و ماهواره و فضای مجازی را تحریم نمی کند هیچ، که برای ضریب نفوذ بیشتر آنها در ایران، بودجه سالیانه هم اختصاص می دهد؟!

چرا اقتصاد، مجموعه های تولید فناوری، فعالیت های دفاعی و نقش آفرینی منطقه ای ما تحریم می شود، اما فضای مجازی و رسانه ای را نه تنها تحریم نمی کنند، بلکه با همه ابزار ها به نفوذ و جاگیری آنها در داخل ایران همت می ورزند؟ جز به این دلیل که تبدیل به منطقه شبیخون شده؟

فضای مجازی می تواند نقطه قوت باشد، اما به خاطر سوء مدیریت، تبدیل به بزنگاه دشمن شده و بنابراین، تحریم نمی شود. آمریکا که صفحات رئیس جمهور مستقر (ترامپ) را در شش شبکه اجتماعی بست، سال 88 اصرار داشت همین شبکه ها را به صف کند و در خدمت آشوب افکنی در ایران قرار دهد.

اگر این کار آنها هوشمندانه است، چه نامی برای انفعال برخی مدیران ما زیبنده است؛ غرور آمیخته بی سوادی؟ شهرت طلبی؟ منفعت طلبی باندی، ولو به قیمت قربانی کردن منافع ملی؟ یا نفوذ زدگی؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    8 5
    وقتی قحط ارجال باشد نتیجه همینه که یک بچه به خاطر نسبت با واعظی وزیر شود!
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
      11 1
      نسبت نه!! ايشان گماشته و نوچه اقاي واعظي هست !! حال تصور كنيد براي ارتقا و رسيدن به اين پست چه مراحلي را. گذرانده و چه كارها كه نكرده!!!!!!
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    7 0
    این وزیر دچار نشخوار ذهنی شده ای و توهم زده ای و مدیریت پشت پرده آمریکا برای هر فضولی و سرک کشی و کنترل اراده حاکمیتهارا نمی بینی - برو بچه هزینه ی این طرحها را دولت حاکمیتی آمریکا با سوء استفاده از ساده لوحی شماها تامین می کند - بیش از این سر مردم را درد نیاورید و عرض خود نبرید که زحمت انقلابیون را می افزایید و الا کسی برای خیر امواتش انترنت بین المللی طرح واره برای ذهن کودکانه تو و امثال تو طرح نمی کند ..
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    7 1
    این جهرمی چه اطلاعاتی داره که روحانی حاضر شد خودش به جای این.... محاکمه بشه؟
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    7 3
    این جهرمی با مدرک لیسانس برق اصلا نه لیاقت وزارت ارتباطات را نداشت مجلس اشتباه کرد بهش رأی داد
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
      5 1
      ليسانس اب و برق!!با رشته برق دانشگاه شريف اشتباه نشه!!!
  • يحيا IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    10 4
    اين جهرمي خيلي مخه. ازون سورپرايز پهپادي و لباس فضا نوردي و ...... اگر ايشون نمي گفت ما نمي دونستيم اينترنت ماهواره اي خواهد آمد. خلاصه خيلي مخه مخ. به اصطلاح دوشانفکر است.
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    10 3
    بسیار عالی این وزیر بیسواد فقط باید دهنشو ببنده
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
      0 4
      فرمودين «از فرانسه و انگلیس و آلمان و هلند و دانمارک و نروژ تا چین و روسیه و ژاپن و ترکیه، هر کدام برای فضای مجازی، چهارچوب های نظارتی و قانونی جدی معین و طرف خارجی را وادار کرده اند به این ضوابط متعهد بماند.» خب اگه مثل تلگرام حاضر نشد سروراشو بياره ايران تنها راهش اينه كه فيلتر كنين اين كارم كرد، نتيجه داد؟!
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    10 4
    این جوون خام واحمق دو ماهه دیگه خلاص میشه و هرروز میره دادگاه و بعدشم که از دنیا رفت در دادگاه الهی کنار روحانی و ظریف باید پاسخ گناهانی که مردم در مدت مسولیت اینا در شبکه های اینترنتی مرتکب شدند یا دراین 8سال عمرشون به باد وعده و وعید رفت را بدهند
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    10 3
    لعنتی ها تمام قدرت دستشون هست هر غلطی دلشون میخواد میکنن همش هم حرف از سرکوب و عدم آزادی میزنن. چقدر تهوع آورن این جماعت وقیح.
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    10 1
    توهم صندلی ریاست جمهوری 1400 هم موثره.
  • 6 IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    0 3
    محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی :) خود نوشت ؛"طرف خارجی را وادار کرده اند به این ضوابط متعهد بماند" ایران طرف خارجی رو از بیخ فیلتر کرده چجوری متعهدش کنه؟ ؛ "شبکه ملی اطلاعات و پیام رسان های ملی" پیام رسان ملی که تا دلت بخواد داریم ولی کسی ازشون استفاده نمی کنه ، منظور شما از شبکه ملی اطلاعات چیه؟ فیلترینگ شدیدتر؟ و.........
    • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
      0 0
      چون همین جهرمی باهاشون توافق کرده سرور نیارن از سند 2030 حمایت کرد و به نرم افزارهای داخلی امکانات نداد
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    3 0
    یهو ذوق مرگ نشی جهرمی!!!
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    0 5
    درود بر جهرمی
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    0 0
    چرا جهرمی محاکمه نمیشه با این فضای مجازی بی در وپیکر === رها شده به امان بنفش
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    عجبا اینجا همه چی فیلتره فیس بوک توییتر یوتیوب حتی بعضی سایتهای خبری خارجی غیر فارسی زبان هر چی بوده فیلتر کردن که!!
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    0 0
    آذری جهرمی حواسش باشد که فقط سه ماه دیگر مانده است . بعد از ساختمان وزارت ارتباطات کجا می خواهد برود......

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس