کد خبر 1198323
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶

به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: یک عضو خانواده را در نظر بگیرید که می گوید در ازای فروختن فرش ها و تلویزیون و مبل خانه یا مقادیری طلا، می خواهد سرمایه گذاری کند و به اقتصاد خانواده رونق بدهد. او حتی یکی دو بار هم خانواده را مهمان بستنی و رستوران می کند. اما هر چه زمان می گذرد، در اثر رفتار او، وضعیت معیشت خانواده دشوار تر می شود و او هر بار وعده جدیدی می دهد، به شرط این که بتواند اقلام بیشتری را از دارایی های ضروری خانواده واگذار کند...

حالا هشت سال سپری شده و طرف معامله می گوید این بار باید خود خانه را واگذار کنید، شاید که بتوانید به شرایط اقتصادی قبل از معامله اول برگردید! خب چه باید کرد ؟ اگر روز اول اعتماد و خوش بینی در میان بود مبنی بر این که عضو مدعی خانواده، مشغول سرمایه گذاری و معامله برد- برد است، اکنون حتما یقین می کنید که طرف مقابل کلاهبردار است؛ و عضو خانواده هم، خود و شما را گول می زند که نام "قمار" های دو سر باخت را معامله گذاشته و با این وجود، وعده پشت وعده می دهد.

آقای روحانی امروز گفت: "ما باید روزانه دنبال مذاکره و رفع تحریم باشیم؛ ما عجله نداریم، اما الان دیگر نباید کسی ما را متهم به عجله کند... تاخیر در برداشتن تحریم ها خلاف شرع، قانون اساسی و خواست مردم است".

او همچنین گفته است: برای حل مسائل پیچیده ما راه حلی جز همه‌پرسی نداریم. در مسائل مهم مجلس دیگر قانونگذار نباید باشد و توسط رفراندوم باید انجام شود و همه دعواها حل می‌شود.

هدف از این سخنان چیست؟ آقای روحانی هشت سال قبل، وعده تحول اقتصادی ۱۰۰ روزه داد. سپس در تیر ۹۴ اعلام کرد با توافق، همه تحریم های مالی و بانکی و نفتی یکجا برداشته شده. اما پنج سال بعد در حالی که بیش از ۱۳۰ روز از دوره ۲۹۲۰ روزه مدیریت او نمانده، می گوید "باید روزانه دنبال مذاکره و رفع تحریم باشیم" و "دیگر کسی نباید مارا متهم به عجله کند" و تاخیر در برداشتن تحریم ها خلاف شرع، قانون اساسی و خواست مردم است"!!

روحانی کجا سیر می کند؟ چرا صادقانه به مردم نمی گوید که اعتماد به آمریکا و اصرار هفت ساله بر تداوم آن، یک قمار سراسر باخت بوده است؟ او، هم ۹۵ درصد برنامه هسته ای را به تعطیلی کشاند، هم تحریم ها را در اثر سوء دیپلماسی افزایش داد و هم چرخ اقتصاد را به خاطر سوء مدیریت خود متوقف کرد.

جالب این که امروز اذعان کرده "دولت فعلی آمریکا تاکنون هیچ اقدام جدی برای رفع تحریم‌ها انجام نداده است". مگر دولت فعلی آمریکا، ادامه همان دولت هایی نیست که از سال ۹۴- ۹۵ تحریم های ویزا، ایسا، سیسادا و کاتسا را پشت سر هم قطار کردند؟ مگر غیر از دولت اوباما بود که هیئت های تهدید به کشورهای مختلف گسیل داشت و آنها را از سرمایه گذاری و تجارت با ایران بر حذر داشت؟

شما۲۸۰۰ روز را به خیال نرم کردن دل دشمن، فرصت سوزی کردید؛ چرا این سه چهار ماه باقی مانده را قدر نمی شمارید یا دست کم عبرت های این قمار پر خسارت را بازگو نمی کنید؟ توجیه قمار های قبلی و جذاب کردن قمار جدید، این خبر را در خود نهفته دارد که شما از یک جایی به بعد، آلوده شده اید و می خواهید موجودیت خانواده را "گرو" بگذارید.

آیا اعضای خانواده حق ندارند از خود بپرسند که چرا عضو پشت هم انداز خانواده، به جای بدهکار کردن طرف معامله اصرار دارد خانواده خود را متهم کند؟ چرا گریبان کلاهبردار را رها کرده و مصر است گریبان اعضای خانواده را دست او بدهد؟ کجای دنیا به جای گرفتن طلب انباشته خود، می گویند رفراندوم کنیم که آیا  می خواهیم طلب مان را طبق قرارداد زیر پا گذاشته شده، از طرف کلاهبردار پس بگیریم، یا دوباره طبق قواعد زورگویانه طرف مقابل، مذاکره و معامله کنیم؟!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 35
  • NL ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    57 4
    وزرایی که ولایتمدار هستند باید موضع بگیرند جلوی این سخنان تفرقه انگیز روحانی
    • عبدالله مومن IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
      15 0
      اونچنون رونقی ایجاد کنم که روغن هم پیدا نشود و قحطی مصنوعی تعقیبتان کند. هههههههههههه
    • حسین IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
      12 0
      باسلام حاجی مثلا کدام یکی ولایتمداراست.که جلوی ایشانرا بگیرد
    • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
      21 0
      وزرای ولایت مدار؟!
    • ابوریحان درونی IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
      16 0
      گشتیم نبود نگرد نیست
    • IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
      0 0
      الان که دارم این نظر رو مینویسم تاحال 26 نظر منتشر و 2 تاهم در انتظار بررسی اند بنژرم همه تون دارین اژتباه میکنین غیر از 23:29 که درشت نوشته هپروووووووووت، تو هپررررررررررروت شیر میکنم
  • روحانی در مرداد 1400- مرا حلال کنید اینکاره نبودم IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    32 0
    در عرف میگن زده به سیم آخر علاوه بر اینکه شب ها مشاوران چیزی را می نویسند و او صبح اول آفتاب برای گعده ای به نام هیئت دولت می خواند و در مرداد خواهد گفت ملت ایران مرا حلال کنید من اینکاره نبودم تقصیر رفقا بود مرا هل دادند
    • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
      3 5
      بخدا اگر انقدر مرد باشد كه به اشتباهات خود اعتراف كند من او را حلال ميكنم اما افسوس!!!!!
  • سید IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    41 0
    چه خوب بود که روحانی برای مقبولیت خود در شرایط کنونی همه پرسی می کرد! سخن زیباکلام که درصد محبوبیت روحانی را فاش کرده بود به یاد دارید!؟
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    41 0
    روحانی تا ثانیه آخر ریاست جمهوری اش از لزوم مذاکره با آمریکا خواهد گفت هر چند به ضرر ملت باشد، ما اشتباه رای دادیم.
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    2 30
    البته حرف درستی میزند وگرنه مردم به انتخابات کم میل می شوند
    • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
      12 0
      مردمی که از رای دادنشون روحانی بیاد بیرون .بهتر که رای ندن
    • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
      10 0
      با این گندی که زدند دیگه کسی به اینها رای نمیدهد.
    • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
      8 0
      مردمی که پس از یکسال انتخاب کردن روحانی هشتگ از رای دادن به روحانی پشیمانم راه میندازن چه تظمینی میدن که پس از رفراندم و خرج میلیاردها تومان برای برگذاری رفراندم پشیمان نشوند ؟؟؟؟
  • مهرناز IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    4 0
    اقای روحانی " دوره ریاست شما برای چنین سخنانی به پایان رسیده " وقت خودرا صرف بازار کالاهای مورد نیاز مردم کنید " تا دلالها و واسطه ها از بازار اشفته ای که ایجاد کردید " بیشتراز این سودجوئی نکنند " مردم را بیشتر در منگنه قرار ندهند.
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    9 0
    روحانی کجا سیر میکند؟ خونه ی کد خدا
  • GB ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    2 0
    بدبخت کسی است که فقط خودش را می بیند! اگر اصرار بر گناه داشته باشی خداوند به خودت واگذارت میکند،که عاقبتی جز خسران و رسوائی ندارد! توبه نصوح و اقرار به اشتباه فطعا عاقبت بخیری دارد
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    9 0
    ابخدایمن این چه بلایی بود که دامنگیر ملت ایران شد
  • احمد IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    1 0
    ظاهرا آفای روحانی به گفتن زمانهای نشدنی علاقه دارند . صدروزه معروف حالا ۹۰ روزه !؟ آیاپشت صحنه ایشان دنبال یک توافق عجولانه هستند ؟ چراقرارداد بزرگ باچین را باهدف خود عوض نمیکنند ؟ شاید او برای بعدازریاست جمهوری دنبال این هستندکه بگویند روزآخر آمریکاحاضر شد داروندارش رابدهد ولی نگذاشتند ! شاید هم این متلاشی شدن آنچه بافتن است ! هرچه هست مهم نیست چون میدانیم آمریکادراجبار امتیاز میدهد وقتش که برسد ایران هم احتیاجی به توافق بی فایده ندارد . میدانید این همه اگروشایدوباید را آقای روحانی گفتند چون میگفتند گرانی باید حل شود ومعلوم نبود بنظراورییس جمهورکیست ؟! کلا کم آکردن ! امانحسی هایی هست که گفتنش نمی ارزدچون دیده میشوند حالا امسال یاپارسال ! ازعذاب که دوسال پیش میگفت نتیجه رویایی بود !! نمیدانم شماهم ندانید !!
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    5 1
    کجاسیر می کند؟!
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    10 0
    دیگه چه کار باید بکنه تا ثابت بشه
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    12 0
    شب اول قبر فرشته می پرسه کتاب تو چیست دوستمان جواب میده البرجام و ما اراکالبرجام و....
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    10 0
    واقعا چرا عضو پشت هم انداز خانواده، به جای بدهکار کردن طرف معامله اصرار دارد خانواده خود را متهم کند؟!!!!!!!!!!!!!چرا هیشکی هیچی به این بشر نمیگه...چرا باید با آرامشی نفرت آور هر بار صحبت صلح و مذاکره کنه...
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    13 0
    کاش آقای روحانی با دارایی های خودش و خانواده ش هم همینگونه عمل می کرد ، مثلا جا پای گاندی می گذاشت ..!!! چرا فقط از مملکت و سرمایه های ملی مایه می‌ذاره ؟!!
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    10 0
    فقط با محاکمه همه چیز شفاف میشه وایران عزیز در امان می ماند
  • DE ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    9 0
    هپروت
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    8 0
    اسکاتلند
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    11 0
    بعضی وقتها آدم فکر میکنه اگه خود خود آمریکا و اروپا بیایند پیش شیخ و قسم حضرت عباس هم بخورند که ما دشمن ملت ایران هستیم و هیچوقت با شما کنار نمی آییم و نه تنها تحریمها را رفع نمی کنیم بلکه به دنبال نابودی کامل ملت ایران هستیم، باز هم شیخ میگه مذاکره مذاکره مذاکره مذاکره
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    0 2
    آخه چه گناهی کردیم که در این مملکت به دنیا اومدیم. فقط استرس و بدبختی کشیدیم تو زندگی. ل
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    3 0
    هپروت!
  • علیرضا IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    1 0
    من یک تولید کننده مرغ گوشتی تو این مملکت هستم(مرغدار) الان یکساله که گوشه نشین خونه شدم و میگم خدا پدر و مادر اون دولتهای قبلی رو بیامرزه که با تمام کمبودهایی که بود لااقل گوشت مرغ که ارزانترین پروتیین سر سفره مردم رو جارو نکردن ولی دولت روحانی کاری کرد که من نوعی که با یک سالن کوچک مرغداری ظرف یکسال حداقل 120 تن مرغ تحویل ملت میدادم در یکسال اخیر حتی خودم نتونستم به اندازه انگشتای دو دست برا خانواده خودم و سفره خودم مرغ از بازار بخرم پس باید به حسن روحانی گفت که جان عزیزانت زودتر برو چون با تو هیچ امیدی نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس