درگیری حشد شعبی با داعش در شمال شرق تکریت/ آمریکا از احترام به کدام حاکمیت عراق سخن می‌گوید؟

منابع وابسته به حشد شعبی عراق از درگیری شدیدی که میان نیروهای حشد عشایری و تروریست‌های داعش در شمال شرق تکریت در استان صلاح الدین عراق رخ داده است، خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از السومریه، حشد شعبی عراق از درگیری‌های شدید در منطقه «الزرکه» در شمال شرق شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین میان نیروهای حشد عشایری و پلیس با داعش خبر دادند.

بیشتر بخوانید:

واکنش حشدالشعبی به حضور نیروهای بیگانه در عراق

«محمد الجمیلی» فرمانده گردان سوم تیپ ۵۲ حشد شعبی عراق بیان کرد: درگیری‌ها به دنبال اعدام دو جوان ماهیگیر از سوی داعش، رخ داد و نبرد سنگینی با داعشی‌ها در «پل الزرکه» در شمال شرق تکریت جریان دارد تا اجساد دو جوان اعدام شده از سوی جنایتکاران داعشی، از منطقه خارج شود.

کشف بمب در الانبار و نینوا

اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق از کشف چند بمب در «الکرمه» در استان الانبار برجای مانده از داعش خبر داد و بیان کرد: به استناد اطلاعات دقیق و با هماهنگی بخش اطلاعات فرماندهی عملیات الانبار، نیروهای اطلاعات لشکر دهم موفق به کشف ۱۵ برجای مانده از داعش شدند که نیروهای خنثی کننده بمب آنها را خنثی کردند.

در این بیانیه همچنین به کشف بمب‌های برجای مانده از داعش در غرب استان نینوا وخنثی سازی آنها، هم اشاره شد.

اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق بیان کرد: در منطقه «تل قصب» از توابع ناحیه «قیروان» در غرب نینوا ۱۵ بمب کشف و خنثی شد.

آمریکا از احترام به کدام حاکمیت سخن می‌گوید؟

«طارق الربیعی» عضو مرکز مطالعات نظامی عراقی، موضع گیری ائتلاف بین المللی درباره حاکمیت عراق را به منزله نادیده گرفتن دولت و نیروهای امنیتی عراق توصیف کرد.

وی افزود: عراق کشوری دارای حاکمیت است و دولت باید این حاکمیت را بر همه نیروهای خارجی که خاک عراق را به بهانه مبارزه با داعش اشغال کرده‌اند، تحمیل کند.

الربیعی تاکید کرد: همچنین نیروهای امنیتی هم باید فعالانه عمل کنند و به فرماندهان نیروهای خارجی حجم فرماندهی عراقی در تصمیم گیری امنیتی را نشان دهند.

وی در ادامه بیان کرد: حملاتی که نیروهای ائتلاف بین المللی به نیروهای نظامی و حشد شعبی عراق می‌کنند بخشی از نقض حاکمیت عراق است.

الربیعی گفت: همچنین پروازهای بدون مجوز بر فراز عراق بدون مطلع کردن طرفهای ذی‌ربط امنیتی عراق و نیز پرسه زنی آنها در مناطق مرزی عراق هم در راستای نقض حاکمیت عراق است.

وی خاطر نشان کرد: اگر همه این عملیات‌ها احترام به حاکمیت در نظر گرفته شود، پس نقض حاکمیت چگونه است؟

یادآور می‌شود که «سرتیپ واین موراتو» سخنگوی رسمی نیروهای مأموریت مشترک در ائتلاف بین المللی به خبرگزاری عراق گفت: نیروهای مأموریت مشترک در عراق به دعوت دولت عراق در این کشور حضور دارند و با هماهنگی نزدیک با دولت همراه با احترام کامل به حاکمیت این کشور فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مأموریت نیروهای ائتلاف با همکاری نیروهای امنیتی عراق و پیشمرگه شکست داعش و بقایای آن در مناطق مشخصی در عراق و سوریه است، بیان کرد: این به نفع افزایش ثبات منطقه ای می‌باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    4 1
    چرا در پاسخ آن دو جوان معدوم شده پایگاه های آمریکا را هدف قرار ندادید ؟ چرا بالگرد هایی که داعش جابهجا میکنند را با دوش پرتاب هدف قرار نمیدهید ؟؟ یعنی شما نمیدانید قدرت گرفتن دوباره داعش و هسته های آن زیر سر شیطان اکبر است
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    3 2
    خدایا برسان منجی موعودت را ... تا آمریکا بابت جنایت هایش قصاص سنگینی شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس