کد خبر 1191802
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
آمریکا خیال خروج از عراق ندارد

یکی از اعضای کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد که آمریکا قصد ندارد که نیروهایش را از عراق خارج کند.

به گزارش مشرق به نقل از بغداد الیوم، «مهدی آمرلی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز جمعه اعلام کرد: آمریکا قصد ندارد که نیروهایش را از عراق خارج کند و موضع دولت در زمینه اجرای مصوبه پارلمان مبنی بر خروج نیروهای خارجی خجالت آور است.

وی افزود: آمریکا به عراق به عنوان محلی برای کشمکش با برخی دشمنان خود می‌نگرد و از سویی به دنبال حفظ دستاوردها و منافع خود در عراق است و این سبب می‌شود که گزینه خروج از عراق برایش دشوار باشد.

آمرلی تاکید کرد: دولت عراقی اراده واقعی برای فشار به واشنگتن به منظور اجرایی کردن مصوبه پارلمان که الزام آور است و بر خروج نیروهای خارجی تاکید دارد، ندارد.

وی بیان کرد: واشنگتن در خروج از عراق تعلل می‌ورزد.

دستگیری 9 داعشی در در مرز سوریه با عراق

اداره اطلاعات نظامی عراقی از دستگیری 9 داعشی خبر داد و اعلام کرد: در راستای تامین مرز عراق با سوریه و با هماهنگی بخش اطلاعات فرماندهی عملیات غرب نینوا، نیروهای عراقی موفق به دستگیری 9 تروریست که قصد ورود به عراق را داشتند، شدند و تحویل مراجع قضایی شدند.

کشفیات حشد شعبی در استان بابل

فرمانده عملیات حشد شعبی عراق در یک بیانیه  اعلام کرد: نیروهای تیپ 47 حشد شعبی 86 موشک کاتیوشا در مناق مختلف از ناحیه «جرف النصر» در شمال بابل کشف کردند.

در این بیانیه آمده است:  هدف این بود که مناطق عملیاتی «جرف النصر» در ماه رمضان آتی هدف قرار گیرد.

کشف تحرکات داعش در دو استان عراق

«یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از خنثی سازی طرح شبکه‌های داعشی برای هدف قرار دادن استان‌های کرکوک و الانبار خبر داد.

وی افزود: نیروهای عراقی طی کمینی محکم در ناحیه «الکرمه» در استان الانبار موفق به دستگیری دو داعشی که به دنبال کارگذاشتن بمب در داخل بازاری مردمی در فلوجه بودند، شدند.

رسول تاکید کرد: این عملیات ساعاتی قبل از انجام آن از سوی تروریست‌ها و در جریان تحویل و دریافت تروریست‌ها، کشف و خثنی شد یک انبار مهمات که 42 بمب و 4 موشک جهنم کشف شد.

وی افزود: همچنین نیروهای عراقی طی عملیاتی در کرکوک موفق به دستگیری یک داعشی در کرکوک شدند که قصد داشت بمبی را در مسیر عبور نیروهای نظامی منفجر کند

همزمان اداره اطلاعات عراق از دستگیری یک داعشی در ناحیه «یثرب» از توابع منطقه «بلد» در استان صلاح الدین خبر داد.

بمباران مواضع داعش در «حمرین» دیالی

اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق در یک بیانیه از حملات هوایی دقیق به مواضع تروریستها در «حمرین» دیالی خبر داد.

در این بیانیه آمده است: بر اساس اطلاعات دقیق و با هماهنگی فرماندهی عملیات مشترک عراق جنگنده‌های اف16 عراق مواضع  د اعش را در «حمرین» به دقت بمباران کردند که بر اثر بمباران مواضع و مخفیگاه‌های داعش در سلسله جبال «حمرین» در بخش عملیاتی دیالی، ضربات مهلکی به تروریست‌ها وارد شد که جزییات آن متعاقبا به اطلاع عموم خواهد رسید.

دستگیری 6 تروریست داعشی در الانبار

سازمان امنیت ملی عراق در یک بیانیه از بازداشت 6 تروریست داعشی در استان الانبار که عضو آنچه «دیوان الجند» داعش در ولایت موسوم به الانبار تکفیری‌ها خوانده می‌شد، شدند.

این داعشی‌ها به حملات به نیروهای امنیتی و غیرنظامیان در جریان آزادسازی الانبار اعتراف کردند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    9 0
    همینجوریش یه کردستان از دل عراق بیرون اوردن، یانکی ها رو بیرون نکنید باید منتظر اقلیم سنی نشبن هم باشید و بعدش هم تجزیه ی کامل عراق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس