کد خبر 1193924
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
تهدید آمریکا به هدف قرار دادن مناطقی میان دیالی و صلاح الدین عراق

منابع عراقی از پرواز پهپادهای آمریکایی بر فراز مناطقی در جنوب صلاح الدین و تهدید نظامیان آمریکایی در هدف قرار دادن مناطق واقع میان دو استان صلاح الدین و دیالی در نزدیکی رود دجله خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از دجله، یک منبع امنیتی عراقی از تهدیدات آمریکا به هدف قرار دادن سکوهای راکتی در روستاهای مجاور رود دجله میان دیالی و صلاح الدین خبر داد و فاش کرد: نیروهای آمریکایی به فرماندهان امنیتی مکان شلیک راکت ها به پایگاه هوایی «بلد» را اعلام کرده اند که در حدفاصل دیالی با صلاح الدین در نزدیکی رود دجله است.

این منابع اعلام کرد: نظامیان آمریکایی تهدید به هدف قرار دادن سکوهای راکتی در روستای مجاور رود دجله میان دیالی و صلاح الدین کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

روایت رسانه‌های عراقی از حمله موشکی به پایگاه هوایی بلد

این منبع بیان کرد: پهپادهای آمریکایی شب گذشته مناطق واقع میان «الخالص» و ناحیه «الحاتمیه» در جنوب صلاح الدین به پرواز درآمده‌اند.

همزمان پلیس دیالی از طرح محکم برای حمایت پایگاه «بلد» از حملات راکتی که از روستاهای واقع در کنار رود فرات در بخش «الخالص» انجام می شود، خبر داد که شامل اقدامات رصد  و مراقبت و گشتی هاست.

زخمی شدن دو پلیس در جریان حمله داعش به صلاح الدین

یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد: نیروهای عراقی حمله داعش به ناحیه «الزلایه» در استان صلاح الدین را دفع کردند.

این منبع بیان کرد: درگیری همچنان ادامه دارد. در جریان این درگیری ها تاکنون دو نیروی پلیس زخمی شده اند. این روستا در نزدیکی «البودو»ر است.

منبع امنیتی عراقی در صلاح الدین گفت: نیروهای« سوات» به منطقه رسیدند و به عملیات تعقیب و جستجو از مهماجمانی که به سوی مناطق دورافتاده فرار کردند ادامه دادند و نیروهای پلیس زیادی به منطقه گسیل داشته شده است.

«منطقه الزلایه» در نزدیکی «البودور» در جنوب تکریت است که شنبه گذشته شاهد حمله داعش و کشتن هفت غیرنظامی بود.

ادامه عملیات حشد شعبی در شمال شرق دیالی

«حسن علی عبود» فرمانده تیپ چهارم حشد شعبی از ادامه عملیات «تأر الشهداء» برای سومین روز متوالی علیه بازمانده‌های داعشی در شمال شرق دیالی خبر داد.

تهدید آمریکا به هدف قرار دادن مناطقی از عراق

وی افزود: نیروهای حشد شعبی طبق طرح‌های از پیش تعیین شده است به تعقیب بازمانده‌های داعشی در مناطق صعب العبور و با پوشش گیاهی انبوه که تروریست‌ها ازآن استفاده می‌کنند، در شمال شرق دیالی پرداختند.

عبود تاکید کرد: این مناطق کاملا دورافتاده هستند  و هیچ نیرویی از مدت‌ها قبل وارد آن نشده است.

وی افزود: ۲۵ درصد از عملیات پاکسازی و بازرسی مناطق عملیات «ثأرالشهداء» انجام شده است.

عبود گفت: علت کندی پیشروی نیروها به سبب مواد منفجره و نیز تک تیراندازان داعشی است.

وی اعلام کرد: راه‌هایی گشوده و امن شده است تا این مناطق دوباره از سوی تروریست‌ها مورد استفاده قرار نگیرد. طی روزهای آتی همه اهداف از پیش تعیین شده محقق خواهد شد.

دستگیری ۶ تروریست در الانبار

سرتیپ ستاد «ناصر الغنام» فرمانده عملیات الانبار از دستگیری شش تروریست که دو تن از آنها بسیار خطرناک هستند، خبر داد و اعلام کرد: نیروهای ما به تعقیب بازمانده‌های داعش ادامه می‌دهند و دو تروریست خطرناک با هماهنگی اطلاعات الانبار بازداشت شدند.

تهدید آمریکا به هدف قرار دادن مناطقی از عراق

وی افزود: در جریان عملیات دیگری چهار تروریست از سوی نیروهای لشکر دهم با همکاری سازمان مبارزه با تروریسم دستگیر شدند.

افراد مسلح ناشناس یک غیرنظامی را در حومه تکریت ربودند

یک منبع عراقی در کرکوک اعلام کرد: افراد مسلح ناشناس یک غیرنظامی را در حومه تکریت ربودند. نیروهای امنیتی در جستجوی افراد مسلح با هدف آزادکردن غیرنظامی ربوده شده و دستگیری افراد مسلح هستند اما تاکنون راه به جایی نبرده و تحقیقات برای شناسایی هویت عامل این حمله ادامه دارد.

خنثی سازی طرح تروریست‌ها برای منفجر کردن دکل های انتقال برق در عراق

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در جریان نشست کابینه این کشور از درهم شکستن طرح تروریست‌ها برای منفجر کردن دکل‌های انتقال برق در این کشور خبر داد.

تهدید آمریکا به هدف قرار دادن مناطقی از عراق

انهدام دو مخفیگاه داعشی در نوار مرزی عراق با سوریه

یک منبع امنیتی عراقی از انهدام دو مخفیگاه داعشی در نوار مرزی این کشور با عراق خبر داد و اعلام کرد: نیروهای امنیتی در جریان عملیات در صحرای غربی الانبار موفق به انهدام مخفیگاه‌های داعشی شدند و مقادیری سلاح و مواد منفجره کشف کردند که تکفیری‌ها از آنها برای حملات به نیروهای امنیتی و غیرنظامیان استفاده می‌کردند.

این منبع بیان کرد: اطلاعات دقیق سبب شد که این مخفیگاه‌ها منهدم شود.

خنثی سازی مواد منفجره و راکت‌ها در سه استان عراق

تهدید آمریکا به هدف قرار دادن مناطقی از عراق

منابع عراقی از خنثی سازی مواد منفجره، راکت و نارنجک‌هایی در استان‌های الانبار، صلاح الدین و نینوا طی ساعات گذشته خبر دادند و اعلام کردند: نارنجک‌های دستی در کرانه راست موصل در استان نینوا، پنج بمب در مناطق «الرواشد» و «العواره» استان صلاح الدین و یازده راکت در «عامریه الصمود» و ۱۳ بمب دست ساز در «کوی الامین» در استان الانبار خبر داد.

انهدام ۱۴ هدف داعشی در شمال شرق دیالی

«صادق الحسینی» سخنگوی محور دیالی حشد شعبی عراق اعلام کرد: نیروهای حشد شعبی با خمپاره سه هدف داعشی را در مناطقه «زور الغایه» در نزدیکی ناحیه جلولاء در شمال شرق بعقوبه منهدم کردند.

وی افزود: ۱۴ هدف داعشی که بیشتر آنها مخفیگاه‌های آنها بوده است طی سه روز گذشته هدف حملات توپخانه و خمپاره ای حشد شعبی قرار گرفته است و تلفاتی به داعش وارد شده است.

الحسینی گفت: هشتاد درصد از مساحت منطقه« الغایه» و« شیخ بابا» پاکسازی شده است و عملیات با هماهنگی ارتش برای پاکسازی بقیه داعشی‌ها ادامه دارد.

دستگیری داعشی در کرکوک

اداره اطلاعات عراق از دستگیری یک داعشی در «داقوق» کرکوک خبر داد و اعلام کرد: این داعشی در جریان درگیری با نیروهای امنیتی زخمی شده و موفق به فرار به عمق منطقه «وادی الکور» در کرکوک شد.

در بیانیه اداره اطلاعات عراق آمده است: پس از پیگیری هایی اطلاعاتی مشخص شد که وی در بیمارستان «داقوق» است که دستگیر شد.

نشست رئیس ستاد ارتش عراق با همتای پاکستانی در بغداد

وزارت دفاع عراق در یک بیانیه اعلام کرد: در جریان نشست سرلشکر «عبدالامیر رشید یارالله» رئیس ستاد ارتش عراق با «ندیم رضا نیشان» همتای پاکستانی در مقر وزارت دفاع که با حضور افسران ارشد وزارت دفاع عراق برگزار شد، چشم انداز همکاری و هماهنگی میان دو کشور و تبادل تجارب در همه زمینه ها مورد رایزنی قرار گرفت.

تهدید آمریکا به هدف قرار دادن مناطقی از عراق

این در این بیانیه آمده است: «جمعه عناد سعدون» وزیر دفاع هم در دفتر خود میزان رئیس ستاد ارتش پاکستان و هیات همراهش بود و روابط دوجانبه نظامی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وزارت دفاع عراق بیان کرد: رئیس ستاد ارتش پاکستان از توان ارتش عراق و جانفشانی های آن علیه گروههای تروریستی و غلبه بر آنها تمجید کرد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    0 0
    کاملا مشخصه عراق به داعش الوده است و وضع اسف باری دارد ...
  • ملت بیدار IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    1 0
    دولتی که منتطر غرب است شرایطش همین است
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    0 0
    خوبه
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    1 0
    تا زمانیکه امریکا هست داعش هم هست ( مراد و مرید)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس