کد خبر 1198667
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶
فلسطین معامله قرن رژیم صهیونیستی

وزارت خارجه اردن با ارسال یادداشت اعتراضی رسمی به رژیم صهیونیستی از آن خواسته است دست از تخلفات علیه مسجد الاقصی از جمله اجازه دادن به یورش گسترده صهیونیست‌ها بردارد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه اردن، تداوم تخلفات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و تازه‌ترین مورد آن اجازه دادن به هتک حرمت این مکان مقدس از سوی شمار زیادی از صهیونیست‌ها تحت حفاظت پلیس این رژیم را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید:

تحقیر مقام تشکیلات خودگردان توسط صهیونیست ها

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، «ضیف الله الفایز» سخنگوی رسمی وزارت خارجه اردن امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای گفت: رفتارهای اسرائیل در حق مسجد الاقصی مردود و محکوم است و نقض آشکار واقعیت تاریخی و قانونی آن و قانون بین الملل و تعهدات اسرائیل به عنوان نیروی اشغالگر در قدس شرقی اشغالی است.

الفایز تاکید کرد: مسجد الاقصی، حرم شریف قدسی، با همه وسعت ۱۴۴ هکتاری آن، مکان عبادت مختص مسلمانان است و اداره اردنی اوقاف قدس و امور مسجد الاقصی، تنها طرف انحصاری مدیریت امور حرم و ساماندهی ورود به آنجا بر اساس قانون بین المللی و وضعیت تاریخی و قانونی موجود است.

این مقام وزارت خارجه اردن تصریح کرد: این وزارتخانه امروز یک یادداشت اعتراض رسمی را از طریق کانال‌های رسمی به اسرائیل فرستاد  که در آن خواسته است که اسرائیل دست از تخلفات و اقدامات تحریک آمیز مردود و محکوم خود بردارد و به واقعیت تاریخی و قانونی موجود و اختیارات اداره اوقاف قدس احترام گذارد.

الفایز از جامعه بین المللی خواست به مسئولیت خود در اعمال فشار بر اسرائیل برای توقف تخلفات مستمر خود نسبت به حرم شریف قدسی عمل کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس