کد خبر 1363952
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹
بیانیه شدید اللحن اردن درخصوص حوادث مسجد الاقصی

وزارت امور خارجه اردن هشدار داد که اقدامات مکرر رژیم صهیونیستی با هدف تغییر وضعیت تاریخی و حقوقی مسجدالاقصی، تجاوزاتی خطرناک و طبق قوانین بین‌المللی غیرقابل قبول است.

به گزارش مشرق، «هیثم ابو الفول»، سخنگوی وزارت خارجه اردن اعلام کرد که رژیم صهیونیستی مسئولیت کامل عواقب جدی تشدید تنش‌ها را بر عهده دارد و تمام تلاش‌های انجام شده برای حفظ آتش‌بس و جلوگیری از تشدید خشونت که صلح و امنیت را در معرض تهدید قرار می‌دهد، تضعیف می‌کند.

سخنگوی وزارتخانه یادشده بر لزوم پذیرش مسئولیت‌های جامعه جهانی و اقدام فوری جهت تحت فشار قرار دادن اسرائیل برای توقف این تجاوزات تأکید کرد.

وی همچنین یورش امروز پلیس و نظامیان اسرائیلی به مسجد الاقصی و بیرون کردن اجباری نمازگزاران از این مکان مقدس و اجازه به شهرک نشینان برای هجوم به آن را محکوم کرد.

ابوالفول تصریح کرد: مسجد الاقصی با مساحت ۱۴۴ دونم (هر دونم هزارمتر مربع) منحصراً عبادتگاه مسلمانان است و اداره اوقاف بیت‌المقدس و امور مسجدالاقصی اردن مرجع قانونی با صلاحیت انحصاری برای اداره کلیه امور مربوط به این مکان مقدس و ساماندهی ورود به آن هستند.

سخنگوی وزارت خارجه اردن با رد اظهارات اسرائیل مبنی بر اینکه پلیس حق وارد کردن غیرمسلمانان به مسجد الاقصی را دارد، تأکید کرد که ورود به این مکان مقدس با توجه به شرایط تاریخی موجود، حق انحصاری اداره اوقاف بیت‌المقدس و امور مسجدالاقصی اردن است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جهودشناس IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    1 0
    مردم ما ساده هستند و باور میکنند. برنامه های یهود بلندمدت است و شرایط سیاسی این روزهای دنیا پیچیده است و فقط امثال من این قضایا رو راحت میفهمند. میدونید جریان چیه عزیزان؟ «مافیای یهود بین الملل» از وجود پادشاهی و تاج و تخت در کشورهای جهان بیزاره. جهودیان به دلیل حسادت شدید و شرفی هرگز نداشته‌اند، تاج و تختهای جهان رو نابود میکنند تا در زمان ظهور مشیاخ یهودیان، آن یهودی شاه جهان لقب بگیره تا اراجیف کتابشون محقق بشه. زمین اسرائیل امروزی دراصل یکی از املاک بی‌ارزشِ مافیای یهود بین الملل است و مردم اسرائیل گوشتهای دم توپ هستند. اسرائیل از طرف مالکانش که در لندن و نیویورک زندگی میکنند دستور گرفته که این کارها رو در مسجد الاقصی انجام بده تا مسلمانان از اسرائیل بیزار بشوند و درمانده و در پی یک منجی باشند. سپس یک همکار اسرائیل به نام ترکیه ادعای نجات مسلمین جهان رو میکنه و با گرفتن شمشیر اسلامی عثمانی، اسرائیل رو ضمیمه خودش میکنه و پادشاهی اردن این وسط به ترکیه تسلیم و ملحق میشه و برای همیشه تاج و تختش برچیده میشه. این قضیه مدتی باقی خواهد ماند ولی دسیسه دیگری در راه است. شهرهای مقدس مسیحیان یعنی اورشلیم و بتلهم به دست مسلمانان میفته و مسیحیان این قضیه رو برنمیتابند (کلیسای کاتولیک به فرماندهی پاپ فرانسیس ماسونر، کلاً دست ماسونهاست و منتظر بهانه جنگ هستند و بصورت صوری جنگ اعلام میکنند و کلیسای ارتودوکس روسیه همیشه رویای فتح هاگیا سوفیا رو داشته). این دشمن مشترک باعث اتحادشون میشه و به عثمانی حمله میکنند و جنگ جدید صلیبی شکل میگیره و در این جنگ ترکیه از کل جهان اسلام نیرو نظامی میگیره و به زمین جنگ تبدیل میشه و یک زمین سوخته خواهد شد. این دین به کلی نابود میشه و حالا یهودیان میتوانند با کمک مسیحیان به اسرائیل برگردند و شاه انتخاب کنند، عمالیق رو نابود کنند و معبد بسازند. این قضیه شاید چند دهه طول بکشه. مصر هم بلافاصله ماسونی خواهد شد و شهر نئوم عربستان هم سپر اسرائیل خواهد شد. اینها وقایع چند دهه آینده است و خیال نکنید فردا رخ میده
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    3 10
    ان‌شاءالله روز قدس امسال را با شرکت گسترده در راه‌پیمایی، و جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و یمن، و پشتیبانی از رزمندگان جبهه‌ی مقاومت منطقه، به‌گونه‌ای رقم بزنیم که نفس متعفن رژیم غاصب، منحوس و کودک‌کش صهیونیستی، و آل سعود خائن، برای همیشه بریده، و منطقه از لوث وجود جنایت‌کاران آمریکایی پاک‌سازی شود؛ باذن‌الله تعالی و عونه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس