کد خبر 1198201
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
بورس نمایه

بازار سهام در دو هفته پایانی سال ۹۹ روند مثبتی را طی کرد و کارشناسان معتقد بودند رفتارهای هیجانی تا حدودی کاهش یافته است. بورس به فاکتورهایی نیاز دارد تابتواند از این جو هیجانی فاصله بگیرد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، بازار سهام در دو هفته پایانی سال ۹۹ روند نوسانی را تجربه کرد. برخی از کارشناسان معتقد هستند بازار از روند صعودی خود در حال فاصله گرفتن است و رفتارهای هیجانی در حال کاهش است.

بیشتر بخوانید:

شرایط صعودی شدن بورس

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به روند صعودی شاخص در دو هفته پایانی توضیح داد: بازار به مدت زیادی با حجم بالایی از عرضه همراه بود و ورود نقدینگی بسیار کم بود ودر نتیجه قدرت فروشندگان کاهش پیدا کرده بود.

رضایتی با بیان اینکه قدرت فروشندگان و تعداد خریداران بسیار کاهش پیدا کرده بود، ادامه داد: بازار به حالت رکود رسیده است و تحرکی در بازار دیده نمی‌شود و شرایط به نحوی بود که بازار به شدت نیاز نقدینگی داشت. برخی از سیاست‌گذاری‌ها در طول بهمن و اسفند ۹۹ جوابگوی روند نزولی و فرسایشی بازار نبود.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازار نیاز شدیدی به نقدینگی داشت، تصریح کرد: الزام صندوق‌ها برای ورود به بازار که با تزریق حدود ۹ هزار میلیارد تومان به بازار همراه بود، تا حدودی بازار را حرکت داد و توانست به بازار کمک کند و آن را کمی از روند فرسایشی خارج کند.

کارشناسان معتقد بودند این حجم از نقدینگی باتوجه به شرایط بازار کافی نیست و همانطور که انتظار می‌رفت باتوجه به دامنه نوسان با وجود روند صعودی شاخص بسیاری از نمادها قفل در صف فروش بودند.

مهدی رضاتی با بیان اینکه، نکته قابل توجه آن است که بازار بتواند اعتماد حقیقی‌ها را به بازار برگرداند، توضیح داد: بازار باید رفته رفته اعتماد را برگرداند و سهامداران بتوانند دوباره وارد بازار شوند. در هفته پایانی اسفند افزایش حجم معاملات را شاهد بودیم که همین موضوع می‌تواند امیدوار کننده باشد که با گذر زمان اعتماد برگردد و بازار به روند تعادلی خود نزدیک‌تر شود.

منبع:تجارت‌نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    5 0
    بورس مصداق این ضرب المثل است .سالی که نکوست،از بهارش پیداست،ماستی که ترش است از تغارش پیداست،
  • مال باخته بورس نظام مقدس IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    3 0
    حقیقی دیگه وجودنداره. تاشاخص به2500نره هیچکس واردنمیشه. این افزایش هم بایدخودحقوقی ها ودولت تقبل کنه والا درشو گل بگیرید
  • حسین IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    3 0
    بورس به کسری بودجه دولت رسید.گور بابای سهامدارش
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    5 0
    حقوقی ها و حقیقی های مرتبط با دولت پول سهام دارن کوچک که حدود 50 میلیون نفر را خوب بلعیدن وبازار سرمایه را نابود کرد ند واز بازار سرمایه خارج شدند پول زدن به ارز دیجیتال ودلاروطلا و مردم با شرافت ایران را تنها گذاشتند و بازار سرمایه ربطی به دلار وقیمت نفت وبرجام ندارد....... ندارد فقط و فقط دست دولت است
    • سجاد IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
      2 1
      درود برتو واقعا همینه دولت گفت بیایید توبورس بعد پولمونو دزدید زورمونم که بهشون نمیرسه .یعنی اینا به اون دنیا وخدا هیچی اعتقاد ندارن .اعتقاد مارم گرفتن ناامید افسرده یه جوون ۲۹ساله که باید به فکرازدواج باشه هزارتا دقدقه درست کردن خدا خودش جوابشونو بده همین
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
      0 0
      جالبه با این دزدی عجیب وباور نشدنی از مردم آقای رئیس جمهور ظاهرا تازه امروز متوجه مردم ناراضی شدن فرمایشاتی درمورد نگرانی انتخابات کردند، این دفعه ما جمعه تازه می‌فهمیم.
  • فریازان IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    0 0
    با سلام به مردم عزیز ایران، گول وعده و نوید های دست اندرکاران بورس را نخورید، چون با شیوه های جدید به فکر غارت باقیمانده پول مردمند. 8486
  • فریازان IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    0 0
    با سلام به مردم عزیز و وطن دوست ایران، گول دست اندرکاران بورس و مال مردم خور را نخورید.
  • امیر قلی IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    1 0
    بهترین مکان برای سرمایه گذاری بورس هست ولی دولت بنفش چنان ... کرد که اعتماد از دست رفت .
  • ح IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    0 0
    خواهشا پول فروش ۶۰درصدمون واریز کنید بانک ملت حدود ۴ماه است خبری از پول فروش مان نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس