کد خبر 1198066
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۲
روسیه:آمریکا اقدامات متناقض با برجام را لغو کند

معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد در پاسخ به ایرنا، با ابراز خوش‌بینی به آینده برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ از آمریکا خواست اقدامات متناقض با برجام را لغو کند.

به گزارش مشرق، دیمیتری پولیانسکی روز سه‌شنبه در نشست خبری ماهانه خود در پاسخ به این سوال که اقدام روسیه در برابر تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت چیست، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: ما مخالف هرگونه تحریم و اقدام‌های یکجانبه هستیم. ما فکر نمی‌کنیم که ایالات متحده با اعمال مجازات‌های فراسرزمینی بر کشورهای مستقل، مطابق با قوانین بین‌المللی عمل کند، این موضع قاطع ماست.

معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد ادامه داد: ما همیشه این موضع را تکرار می‌کنیم و روش‌های خاص خود را داریم که چگونه با این مساله کنار بیاییم.

پولیانسکی خاطرنشان کرد: من کاملا مطمئن هستم که سایر کشورهایی که با تحریم‌های ایالات متحده روبرو هستند نیز روش‌های خاص خود را برای مقابله با این موضوع دارند. به همین دلیل در مورد آنها توضیحی نمی‌دهم.

وی اضافه کرد: من فقط ابراز عقیده می کنم که شایسته نیست کشوری بزرگ همچون ایالات متحده در صحنه بین‌الملل به گونه‌ای عمل و تظاهر کند که نوعی پلیس جهان است. این مفهوم به چندین دهه قبل بازمی‌گردد و ایده امروزی نیست.

معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد تصریح کرد: آمریکا هر چه زودتر متوجه شود که جهان تغییر کرده است و جایی در دنیا برای چنین ابزاری وجود ندارد، برای همه از جمله ایالات متحده بهتر است.

پولیانسکی با ابراز خوش‌بینی درباره قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام، افزود: ما از مواضع طرف‌ها اطلاع داریم. ما فراموش نمی کنیم چه کسی اول شروع کرد، چه کسی چه کاری انجام داد. ما فکر می کنیم که مهم است.

وی ادامه داد: ما انتظار داریم که وقتی ایالات متحده مجدداً به برجام پیوست- همانطور که انتظار منطقی است- همه اقداماتی متناقض با این توافق لغو شوند. ما همچنین فکر می کنیم که اقدامات تلافی‌جویانه ایران- من می‌خواهم این را تأکید کنم- باید لغو شود.

معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد اضافه کرد: اکنون زمان تعیین نتیجه این مراحل فرا رسیده است. یک منطق و یک منطق روشن، در موضع ایران وجود دارد و در موضع ایالات متحده هم منطقی وجود دارد.

پولیانسکی افزود: ما تلاش می کنیم بسیار سودمند و سازنده باشیم و طرفین را به توافق برسانیم ، که امیدواریم خیلی زود شاهد آن باشیم، به شرط آنکه همه ما با حسن نیت عمل کنیم و به آینده بنگریم.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل فکر نمی‌کنم ما باید به شدت نگران این موضوع باشیم. ما باید به طرفین فرصت دهیم تا گفت وگو کنند ، تا موقعیت یکدیگر را بهتر درک کنند. ما می دانیم که دولت جدید ایالات متحده همچنان در مورد موضع خود در پرونده ایران کار می کند. ما از تحول رخ داده در مورد رئیس جمهور جدید استقبال می کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که این موضع، در آینده نزدیک نتایج مشخص و عملی داشته باشد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس