کد خبر 1195706
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
ایران و روسیه

سفیر جمهوری اسلامی ایران و معاون وزیر خارجه روسیه طی ملاقات باهم در زمینه برجام رایزنی کردند.

به گزارش مشرق، معاون وزیر خارجه روسیه روز سه شنبه با سفیر جمهوری اسلامی ایران در «مسکو» پایتخت روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه رسویه با «کاظم جلالی» سفیر ایران در مسکو، در زمینه برجام رایزنی کردند. طرفین در این ملاقات بر لزوم همکاری نزدیک بین همه طرف‌های حاضر در برجام جهت اطمینان از اجرای پایدار این توافق  در راستای قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید کردند.

بیشتر بخوانید:

پوتین نوروز را به روحانی تبریک گفت

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز دوشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌های چینی تاکید کرد که خروج واشنگتن از برجام، اثبات ناتوانی کامل این کشور در رسیدن به توافق با کشورهای دیگر و همچنین نقض قوانین بین‌المللی است.

وی در این خصوص گفت: «آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شد و هم‌اکنون تلاش می‌کند آن را احیا کند، آمریکا نه تنها عمل به تعهداتش را متوقف کرد، بلکه تمامی کشورهای دیگر را از عمل به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل منع کرد و این نقض آشکار قوانین بین‌الملل  و نمایش ناتوانی کامل این کشور در مذاکره است.»

آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ با نقض تعهداتش از این توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شد. ایران تا یک سال بعد از خروج آمریکا به طور کامل تعهداتش در توافق هسته‌ای را اجرا کرد و به کشورهای اروپایی که وعده جبران آثار این خروج را می‌دادند برای عمل به تعهداتشان فرصت داد. یک‌سال بعد که دولت‌های اروپایی نتوانستند به وعده‌هایشان عمل کنند تهران اعلام کرد طبق مفاد مندرج در توافق هسته‌ای طی چند گام تعهداتش در توافق هسته‌ای را کاهش خواهد داد.

دولت جدید آمریکا به ریاست «جو بایدن» ضمن اعتراف به اینکه سیاست فشار حداکثری شکست خورده گفته قصد دارد ایالات متحده را به برجام بازگرداند. جمهوری اسلامی ایران در مقابل تصریح کرده شرط بازگشت آمریکا به برجام را رفع بی‌قید و شرط تمامی تحریم‌هاست.

در حالیکه دولت بایدن از سوی دیگر شرط بازگشت به برجام را عقب‌نشینی ایران از اقدامات جبرانی‌ای عنوان کرده است، جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه اصرار یا عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به برجام ندارد، تاکید کرده واشنگتن با توجه به نقض یکجانبه برجام در جایگاهی نیست که برای اجرای این توافق شرط بگذارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    0 0
    سوخو ۵۷ در این ملاقات ها درخواست می شود؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس