کد خبر 1197772
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
وضعیت تامین واکسن کرونا/ورود ۹۲۰ هزار دوز واکسن از دو کشور

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: دو ماه بعد با تولید انبوه واکسن و واکسیناسیون عمومی با فراغ بال بیشتری می‌توانیم مردم را نسبت به برگزاری مجدد مراسم و آیین‌های ملی و مذهبی دعوت کنیم.

به گزارش مشرق، قاسم جان بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت وی ضمن بازدید و بررسی وضعیت بیمارستان امیرالمومنین (ع) قم، از بخش‌های بیماران کرونایی و آی سی یو این بیمارستان نیز دیدن کرده و از خدمات کادر بهداشت و درمان این مرکز قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید:

بازگشت به روزهای سخت کرونایی

جان بابایی در جلسه ستاد مدیریت بحران  قم، با بیان اینکه کرونای انگلیسی به صورت گسترده در سطح کشور پخش شده است، افزود: مجموعه مدیریت قم عملکرد مطلوبی در مبارزه و کنترل بیماری کووید ۱۹ در طول ۱۳ ماه گذشته داشته است.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: تا پایان ماه رمضان جمع زیادی از افراد پرخطر علیه ویروس کرونا واکسینه می‌شوند و دو ماه بعد با تولید انبوه واکسن و واکسیناسیون عمومی، با فراغ بال بیشتری می‌توانیم مردم را نسبت به برگزاری مجدد مراسم و آیین‌های ملی و مذهبی دعوت کنیم. 
 
وی افزود: ۴ خط تولید واکسن کرونای ایرانی راه اندازی شده و به زودی محصولات آنها در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
 
 جان بابایی یادآور شد: ویژگی مهم بیماری کرونا غافگیری است و تمام کشورهای دنیا از شیوع آن به نوبه خود دچار استرس و اضطراب شده‌اند.
 
معاون درمان وزیر بهداشت اظهار داشت: روند طرح شهید سلیمانی در قم و رهگیری افراد مبتلا به کووید ۱۹ در استان قم و تست‌های انجام شده کاملا مطلوب و رضایت بخش است.
 
 جان بابایی اظهار داشت: در استان قم ظرفیت های بسیار خوبی در راستای مقابله با کرونا ایجاد شده است که نشان دهنده اقدامات علمی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی قم است.
 
معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به تدبیر و برنامه ریزی صورت گرفته برای ایام عید و نیمه شعبان، گفت: امیدواریم با همراهی مردم بتوانیم جلوی پیک جدید بیماری را بگیریم؛ اگر پروتکل ها رعایت شود شرایط با ثبات قبل سال نو ادامه می‌یابد.
 
 جان بابایی گفت: قم در چند ماه اخیر با کاهش تعداد بیماران بستری شده و فوتی‌ها روبه رو بود و میانگین فوت و بستری بیماران در این استان از میانگین کشوری پایین تر بود که این مهم در سایه رعایت مردم و تلاش کادر بهداشت و درمان محقق شد.
 
وی تصریح کرد: در این استان به ازای هر فرد مبتلا شده از ۲۰ نفر اعضای خانواده تست گرفته شده تا این افراد قرنطینه شوند و این اقدامات سبب شد که بیماری کنترل شده و شاهد مدیریت خوب بیماری در قم باشیم.
 
معاون درمان وزیر بهداشت گفت: در شرایط کنونی تعداد بیماران بستری شده هنوز زیاد نیست اما تعداد بیماران سرپایی زیاد شده ولی اگر مراعات شود پیک جدید بیماری شکل نمی‌گیرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
    13 15
    پولش چقدره؟ فراغ بالت میخوام چیکار فقط پول پول پول تنها پول که برای شما اهمیت داره
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
      22 11
      رایگانه استاد، چندین بار هم گفتن.
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
      6 2
      جناب 14:7 بیا برو ناسرخسرو ببین چقدر رایگانه. واکسن رایگان رو به من نشان بده حتما میگی صبر کنم تا نوبم برسه عمو جان سه سال دیگه کرونا خودش ریشه کن میشه و نیازی به واکسن نیست
    • IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
      1 1
      ناصرخسرو؟!! اون هالویی که واقعا فکر میکنه تو ناصرخسرو دارند واکسن کرونا میفروشند، همون بهتر بره همونجا سرکیسه اش کنند. تمام واکسن های کرونا تو کل دنیا کدگذاری شده است و آمار دونه دونه اش رو دارند که کجا میره و چطوری مصرف میشه. خیال کردی تو ناصر خسرو واکسن کرونا گذاشتن برات. درضمن واکسنی که خود دولت قراره از دو ماه آینده شروع کنه رایگانه، نه اون آب مقطری که تو ناصرخسرو می کنند تو پاچه ی شما.
    • زبل خان IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
      1 1
      هر اختراعی هر پیشرفتی در ایران بعضی هارو ناراحت و عصبانی می کند بجای تبریک کنایه می کنند.
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
    23 10
    تمام دنیا دارن سریع واکسن میزنن اینا تا الان 150 هزار نفر و واکسن زدن فقط شعار شعار شعار
    • US ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
      2 5
      واقعا شما خودتون بگید با شما چکار کنیم تا تکلیفمون روشن بشه. واکسن میخوایم وارد کنیم که شماها رو سریع واکسینه کنیم، میگید شدیم موش آزمایشگاهی حکومت، وارد نمی کنیم و منتظر میشیم تا واکسن ها امتحانشون رو پس بدن، میگید همه ی دنیا دارند واکسن می زنند. چند چندید با خودتون؟ 60 درصد واکسن های دنیا رو آمریکا و اتحادیه اروپا احتکار کردن به هیچ کس هم نمیدن، شما هم خیال کردی گذاشتن برات.
    • حمید IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
      3 5
      خطاب به ۱۳:۱۶ ، محض اطلاعت ، هشتاد درصد واکسن ها در ده کشور دنیا استفاده شده ، بعد تو می گی همه دنیا؟!!!! دهها کشور دنیا حتی یک دوز واکسن هم نزده اند.در ضمن کشورهایی که واکسن زده اند ، هنوز بیش از دو درصد از مردم کشورشان را واکسینه نکرده اند، در ضمن ایران دنبال خرید واکسن هایی بود که مراحل آزمایشی را به طور کامل طی کرده اند و تایید شده اند ، در حالی که برخی کشورها موافقت کردند که مراحل آزمایشی برخی واکسنها در کشورشان و روی مردمشان انجام شود. حالا در منطق جنابعالی ، ایران باید چنین کاری انجام می داد ؟!!!! البته به خاطر وجود تحریم ها ، در مسیر تحویل برخی واکسنهای سفارش داده شده ، مشکلاتی هم بروز کرد. بحث شعار نیست ، امثال شما به راحتی تحت تاثیر القائات و جنگ روانی شبکه های اجتماعی و ماهواره قرار می گیرید و متاسفانه در اوج بی انصافی ، تلاشهای انجام شده را شعار می نامید!!!!!!.
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
    14 17
    روسیه فقط با سرمایه گذاری روی یک واکسن و موفقیت در تولید آن در حال واکسیناسیون مردم آن کشور و صادرات آن به کشورهای جهان است. امّا متأسفانه در کشورمان ایران با وجود ثبت چهار نوع واکسن کرونا هنوز موفقیت چشمگیری صورت نگرفته و قربانیان کرونا در حال افزایش هستند. بهتر است تعصبات ملی گرایانه خود را کنار بگزاریم و همراه دنیا پیش برویم.
    • US ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
      8 2
      یه بار به حرف رئیس جمهور شما گوش دادیم و با دنیا همراه شدیم، برای ده بیست پشتمون کافیه. شما خودت میخوای برو با دنیا همراه شو.
  • قاسمم IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
    6 14
    واکسن ها همگی از آن who هست ارزانی خودتان
  • sdf IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
    5 2
    واقا باید از وزارت بهداشت و مسیولین بابت تلاش های بی وقفه تشکر کرد البته فکر کنم گفته بودند زمانش تا آخر سال 1399 حالا این زمانش کی بشه خدا میدونه. اینا خودشونا واکسینه کردند واکسن واسه کی بیارند آخه نیازی نیس
    • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
      2 0
      هیچ وقت نگفتند آخر ۹۹.
  • رسول IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
    4 0
    دو ماه بعد میشه قبل از انتخابات !.........و رایگانه ؟!.....منکه باور نمیکنم اصلا واکسن ساز باشیم حالا چه برای مردم رایگان باشه یا پولی . وقتی مرغ و روغن و......نمیتونیم تولید کنیم و برای این اقلام مردم باید صف بایستن انهم در شرایط کرونا !... اونوقت واکسن میتونیم تولید کنیم ؟!.... حتی غذای حیواناتمان تحت عنوان نهاده های دامی و کنجاله و سویای روغن و....همه وارداتی است یعنی تولید کننده نیستیم .
  • مردم ایران IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
    1 1
    منظورشون ازاین کارا چیه ؟؟؟!!!
  • CA ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
    2 0
    همه ی مردم می زنند یاتقسیم بندی میشن؟دربرابر کرونای انگلیسی فرانسوی و... مقاومه؟
    • Artin IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
      0 0
      همه میزنن منتها اولویت بندی داره طبیعتا.
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
    4 2
    یه دکتر متخصص از ۲۰ اسفند به بعد تو بیمارستان نیست به مردم میگن خودشون میرن سفر واکسن پیشکش این درد چند ساله درمان کنید
  • رسول IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
    6 1
    جان بابایی یادآور شد: ویژگی مهم بیماری کرونا غافگیری است و تمام کشورهای دنیا از شیوع آن به نوبه خود دچار استرس و اضطراب شده‌اند ؟!.............ما که ادعای مدیریت دنیا رو داشتیم چرا نتونستیم در برابر کرونا هیچ غلطی کنیم ؟!..... تازه دو ماه دیگه فراغ بال میشه ؟!...................
    • Artin IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
      0 7
      به جز چین و چند کشور شرق آسیایی دیگه کدوم کشور درباره کرونا موفق عمل کرده؟!
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
    7 2
    اميد ايراني ها به خداست شما هم هر روز يك تاريخ جديد اعلام كنيد مردم هم اصلا توجهي به متناقض شما ندارند
  • علی IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    0 0
    شما تعصب زیادی نکش از این بی لیاقتا.وطن فروش. انگار هیشکی ازدورورت کرونا نگرفته. یا بابت خوش خدمتیات واکسن زدی، حال روز مردودموکوری ببینی، من درگیرش بودم مدیونم چه بدبختی داره پس خفه شو. افرین
  • مهدی IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    0 0
    مردم دیگه رد دادن نه ماسک میزنن نه فاصله رو رعایت میکنن خدا به خیر کنه معلوم نیست واکسن کی میخواد بیاد تا میخواد .اکسن جدید بیاد و همه بزنن با این سرعتی که ما داریم اون قبلی ها هم که زدن باید یه دور دیگه واکسن بزنن
  • IR ۰۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    1 0
    رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: آشکار بود که زحمات دانشمندان پُرتوان کشور در ماه‌های اول سال ۱۴۰۰ به نتیجه نخواهد رسید و برای کاهش آمار بستری و میزان مرگ و میر براثر بیماری و در درجه دوم قطع زنجیره بیماری نیاز به پیش خرید واکسن خارجی وجود داشت و برای همین اصرار داشتیم که پیش خرید واکسن‌های معتبر انجام شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس