روحانی: عامل اصلی موج چهارم کرونا ورود ویروس انگلیسی از عراق است/ هنوز به اوج پیک نرسیده‌ایم

رئیس جمهور گفت: کسی به‌دنبال علت‌های غلط نگردد و من به عنوان مسئول ستاد ملی مقابله با کرونا و رئیس‌جمهور به مردم ایران می‌گویم که عامل اصلی مشکل ما در این روزها ورود ویروس انگلیسی به داخل کشور است که از عراق وارد کشور شده است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در آیین افتتاح طرح‌های صنایع پتروشیمی وزارت نفت در استان‌های فارس (مهر)، بوشهر (عسلویه) و مرکزی (شازند) که به‌صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، طی سخنانی درباره پیک چهارم کرونا که اوج گرفته و تعداد مرگ ومیرها را به بالای 300 نفر و آمار مبتلایان را به بیش از 25000 نفر رسانده است، اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که هنوز به اوج این پیک نرسیده‌ایم و هفته آینده در برخی استان‌ها شرایط سخت‌تری خواهیم داشت.

وی افزود: امیدواریم از این پیک خارج شویم و اگر جهش این ویروس نبود، ما این پیک را در کشور نداشتیم و ویروس انگلیسی از عراق وارد خوزستان و از آن‌جا وارد استان‌های هم‌جوار شده و بعد نیز به سراسر کشور کشید. این ویروس شدت عمل نشان می‌دهد و با سرعت منتقل می‌شود و با ویروس ووهان متفاوت است؛ این اساس مشکل ما در پیک چهارم است. کسی به‌دنبال علت‌های غلط نگردد و من به عنوان مسئول ستاد ملی مقابله با کرونا و رئیس‌جمهور به مردم ایران می‌گویم که عامل اصلی مشکل ما در این روزها ورود ویروس انگلیسی به داخل کشور است که از عراق وارد کشور شده است.

رئیس‌جمهور گفت: البته همیشه مراسماتی مانند عروسی و آیین‌های ملی مانند عید، سفرها، ترددها و دورهمی‌ها تأثیرگذار است و هرجا مقداری رعایت‌ها کاهش یابد، دچار مشکل می‌شویم و باید دست‌به‌دست هم بدهیم تا در اسرع وقت از این پیک عبور کنیم.

روحانی به مسئله واکسن کرونا پرداخت و خاطر نشان کرد: امروز یک کلید برای حل مسئله، واکسن است و باید انواع واکسن‌هایی که می‌تواند وارد شود به کشور بیاید و اتفاقا شرکت‌های خصوصی راحت‌تر می‌توانند واکسن را وارد کنند و نمی‌توانیم منتظر واکسن داخلی در فصل تابستان باشیم و باید در فصل بهار از واکسن‌های خارجی استفاده کنیم و اگر هر شرکت و موسسه‌ای برای واردات واکسن کوچک‌ترین مشکلی دارد، مستقیما به دفتر رئیس‌جمهور نامه بنویسد و من مستقیما مسئله را دنبال می‌کنم و می‌تواند میلیون‌ها دوز واکسن وارد کشور شود.

وی هم‌چنین خاطر نشان کرد: ما در مدت باقی‌مانده دولت که حدود 100 روز می‌باشد 4 هدف مهم داریم؛ باید برای سلامت مردم اقدامات جدی‌تری انجام بدهیم و البته بخشی از این اقدامات مربوط به خرید و واردات واکسن و انجام واکسیناسیون است تا مردم آرامش بیشتری داشته باشند. اگر واکسن در سطح وسیعی تزریق شود و حدود 60 الی 70 درصد مردم واکسن بزنند، زنجیره‌ی را قطع کرده‌ایم، ولو اینکه ویروس بازهم باشد و البته امسال باید پروتکل‌ها را کماکان مراعات کنیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مسئله بعدی شکستن تحریم است، تصریح کرد: الان سربازان مقدم دیپلماسی ما در وین هستند و تلاش می‌کنند؛ برای ما مهم نیست که دشمن چه زمانی به عقل برمی‌گردد و در برابر قانون تواضع می‌کند ولی یقین داریم راهی جز این برای آمریکا و سایر کشورهای برجام وجود ندارد. تنها راه موجود این است که به قطعنامه 2231 و توافق برجام به صورت کامل بازگردند و ما در این‌صورت بعد از راستی‌آزمایی که خیلی هم طول نمی‌کشد به به‌طور کامل به تعهدات‌مان برمی‌گردیم.

روحانی ادامه داد: این اظهار نگرانی که در اروپا و آمریکا که درباره غنی‌سازی 60 درصدی ما می‌شود و برخی‌شان گفتند "غنی‌سازی 60 درصد یعنی با یک حرکت به 90 درصد رسیدن" و فرض کنید که به غنی‌سازی 90 درصد هم رسیدیم و چیزی که در سر دارید که مسیر را بمب اتم هموار می‌کنیم، فرض شماست و البته همین امروز اگر اراده کنیم می‌توانیم غنی‌سازی 90 درصدی داشته باشیم اما از اول گفتیم که فعالیت هسته‌ای ما صلح‌آمیز است و دنبال بمب هسته‌ای نیستیم و شماها سال‌ها دنبال بمب هسته‌ای بودید و آن‌را انبار و ذخیره کردید و هر سال هم بمب جدید می‌سازید؛ درباره ملت ایران حرف نزنید.

وی با بیان اینکه هر روزی که آن‌ها به تعهدات خود بازگردند، ما بلافاصله به تعهدات‌مان در برجام بازمی‌گردیم، اظهار داشت: تا پایان زمان برجام هر مقدار که باقی‌مانده، غنی‌سازی ما بیش از 3.67 نخواهد بود و این میزان 60 درصد و 20 درصد متوقف می‌شود و آن‌ها به تعهدات خود بازگردند و خواهند دید که ایران به تمام تعهداتش پایبند است و ایران در عمل نیز این را نشان داده که وقتی قول می‌دهد، مردانه پای آن ایستاده است و آن‌ها نشان دادند که قول‌شان بی‌اعتبار است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اولویت بعدی دولت در مهلت باقی‌مانده، خاطر نشان کرد: موضوع بعدی پایان بخشیدن به طرح‌های مهم تولیدی است که در 100 روز پیش رو امکان‌پذیر خواهد بود.

روحانی گفت: مسئله چهارم نیز معیشت مردم است و در آغاز ماه مبارک رمضان یک بسته‌ی حمایت معیشتی جدید پرداخت کردیم و تا پایان دولت می‌کوشیم برای معیشت مردم هر کاری که می‌توانیم را انجام دهیم.

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر در دهه 90 که تقریبا متعلق به دولت یازدهم و دوازدهم است، دوبار در دنیای سیاست و دیپلماسی به میدان آمدیم و هر دوبار نیز دشمنان‌مان را شکست دادیم و اگر بگوییم "این دهه، دهه‌ی پیروزی، نجات ملی و پیشرفت در کشور، جهش در تولید و توسعه بوده"، اشتباه نگفته‌ایم و کار عظیمی انجام شده است.

رئیس‌جمهور گفت: دشمن در این سه سال جنگ اقتصادی می‌خواست ما را از ارزآوری محروم کند و جلوی فروش نفت را بگیرد و فکر می‌کرد دولت از کجا می‌تواند ارز تهیه کند تا کالای ضروری را وارد کند؟ صادرات غیرنفتی ما به صحنه آمد و یکی از این‌ها بخش پتروشیمی بود و حدود 90 درصد ارزی که در سال 99 در سامانه نیما عرضه شد، از طریق پتروشیمی بود. صادرات غیرنفتی ما حدود 35 میلیارد دلار بود که این رقم بزرگی است و پتروشیمی یکی از صنایع خط مقدم برای جنگ اقتصادی بوده و به صحنه آمده است.

روحانی هم‌چنین در ابتدای این مراسم فرمان بهره‌برداری رسمی از واحد استحصال C2+ (سی‌تو پلاس) پالایشگاه پارسیان سپهر در شهرستان مهر استان فارس، واحد تفکیک C2+ (سی‌تو پلاس) این پالایشگاه در عسلویه استان بوشهر، اولین واحد تولید کاتالیست پلی پروپیلن کشور و اولین واحد تولید کاتالیست پلی اتیلن سنگین با تکنولوژی CX در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی شازند اراک را  صادر کرد.

برای اجرای این طرح‌ها 1023 میلیون دلار، معادل 25 هزار میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده و با آغاز فعالیت رسمی آن‌ها برای حداقل 850 نفر به شکل مستقیم اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 53
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    33 0
    جناب روحانی مردم را چی فرض کردی که پیک بازی راه انداختی برو قیمتها را اصلاح کن و اخرتت را نجات بده که نفرین میلیونها نفر جزغاله ات خواهد کرد.
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
      15 0
      ایشالله امام حسین جوابتو بده کلید. ایشالله تو این روزهای عزیز ماه مبارک که همه روزه هستن و سفره های افطارشون تو خالی کردی حضرت عباس...
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
      13 0
      جناب روحانی اول اینکه فرض کنیم ویروس انگلیسی از عراق وارد خوزستان شده شما که به قول خودت رییس ستاد کرونا هستی چرا خوزستان که یک استان مرزی هم هست را کامل قرنطینه نکردی که وارد بقیه استانها بشه؟.دوم چرا وقتی وزیر بهداشت داره میگه تلاش میکنیم در بهار (خرداد )واکسن ایرانی را به صورت انبوه تزریق کنیم شما ساز مخالف میزنی و میگی ما نمی توانیم تا تابستان صبر کنیم هرکی(البته که از نورچشمیای شما) بیاد ارز میدیم واکسن وارد کنن این تتناقض ناشی از چیست؟
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
      15 0
      توروخدا تعارف نکن و بگو از حرم ائمه اومده که ایرانی ها اجازه نداشتند ، برن.
    • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
      14 0
      کاری کرده یک دوچرخه شده 15 میلیون . خدا به داد آخرتش برسه
  • فریدون شاه IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    33 0
    مدیونید فکر کنید که از ترکیه چیزی آمده باشه. همه از عراقه. حتی اگه از ترکیه هم آمده باشه باز اصلش از عراقه. حتی کرونایی رو که میگن انگلیسیه دروغ میگن. اصلش از عراق رفته انگلیس. خلاصه به من که رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا هستم اعتماد کنید و عراق نرید...
  • علی IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    32 0
    از عراق نیست از بی تدبیری و بی کفایتی جنابعالی است از مراکز فساد ترکیه و از تردد ازادنه شمال و جنوب و در صف مرغ و دیگر کارهایی که از ان عاجزید می باشد نه از عراق بی دین خدا نشناس
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    33 0
    آمار میتلایان کرونای انگلیسی درکشور ترکیه و عراق مقایسه شود!
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    25 0
    دولت راستگویان!!!! و شرافتمندان!!!!!
  • وطن دوست GB ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    23 1
    نه بابا پزشک هم بودی وزیر کشور منبع را ترویه اعلام کرده می شه تا ۲ ماه ردزه سکوت بگیری و فقط بری اقا جون برو فقط برو هر چی می دانی برای دوستان غربیت بگو برای ایرانیها نه نسخه تو علاج غربگراهاست نه ایرانی ها برو اقا برو باد بیاد
  • DE ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    22 0
    بخدا اگه همه هم شهریانم فحشم بدهند میروم رای میدهم تا همچین ادمایی رای نیارند.
    • DE ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
      1 0
      ای جانم به قربان اون «دهه نجات ملی». تو صف مرغ همه همیشه دعات میکنند.
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    23 0
    جناب تور گردش گری ترکیه وپرواز های به انگلیس عامل اصلی است
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    24 3
    خدا رو شکر اسمش انگلیسه پس هما با هم مرگ بر انگلیس مرگ بر الیزابت انگلستان
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    20 0
    وزیر بهداشت که متخصص شون هست میگه ترکیه هم کرونای انگلیسی داره هم کرونای برزیلی و آفریقا و ... . روحانی رو نباید محاکمه کرد؟!
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
      1 0
      ؟!
  • رضا IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    20 0
    حسن فقط یه بار برا دل ما خودتو مقصر بدون بذار ناکام از دنیا نریم
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    18 0
    وزیربهداشت گفت اولین نمونه کرونای انگلیسی در یک مسافر ایرانی بازگشته از انگلیس ثبت شده! و اینکه عامل اصلی پخش کرونای انگلیسی سفرهای نوروزی بود! اما سوال این است که چرا شما دوست داردید عراق متهم اول باشد؟!
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    16 0
    یعنی ترکیه خوبه و باید بریم؟ خدایا این 4 ماه باقی مونده رو به خیر بگذرون!
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    16 0
    روحانی بس کن دیگه انقدر دنبال عامل کرونا در عراق نگرد. عامل اصلی شیوع کرونا خودتی.!!!
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    10 0
    لطفا با حرف های نامربوط صبح به صبح اعصاب ملت رو آسفالت نکن . یک لطف دیگه هم کن و بعد از ریاست جمهوری تو سطح جامعه نیا
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    15 0
    عامل اصلی شیوع کرونا خودتی فقط خودت با رفتن تو کرونا هم میره.!!!
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    19 0
    می‌خواهد رابطه حسنه بین ایران وعراق را بهم بزند.
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    17 0
    ترکیه وضعیت شدید قرمز کروناست نه عراق.!
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    12 0
    کرونای انگلیسی می‌تواند از هر کشور دیگر خصوصا ترکیه آمده باشد. ایران که یک مرز ندارد.؟!
  • مهرناز IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    21 0
    اقای روحانی چرا؟ سخنان شما باور پذیر نیست.
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    13 0
    محرم هنوز نیومده
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    11 0
    جناب حسن خان شما چطور علت را پیدا کردید ولی متوجه بروز انتشار خیلی سریع آن به قول خودتان از خوزستان به استان های کل کشور نشدید؟ نکنه ویروس جدید انگلیسی پا داشته باشد و خودش به تنهایی به حرکت می کند آیا غیر از سفر های نوروزی بود؟ غیر از صف های طولانی بود؟و یا تجمع های بی حد وحصر در بازار ؟
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    10 0
    در اوج کرونای انگلیسی در ترکیه با وجود اسناد معتبر ، پروازها به ترکیه را تعلیق نکردید. جان مردم را ابزار درآمد خود کردید....
  • قاسم IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    8 0
    شیطون هم میگه کرونا انگلیسه تو میگی از عراق اومده اگر از شیطون بپرسند از خودت زرنگ تر و شیطون تر دیدی میگه الفرار .
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    16 0
    خدایا هر کسی که مرضی در قلب هایشان است خواهش میکنم رسوایش کن.
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    11 0
    چرا اجازه ندادی دوهفته اول سال مسافرت ممنوع بشه تا الان دنبال مجرم نگردی.؟!
  • قاسم IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    5 0
    از دست دروغ های تو خسته شده چرا یک بار به حرف گوش نمی دی هم میگه کرونا انگلیسه تو میگی از عراق اومده اگر از بپرسند از خودت زرنگ تر دیدی میگه
  • ابوالفضل IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    1 0
    ببندید مرزای این رو
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    13 0
    واینچنین مرزهای خودشیفتگی و وقاحت از نوع سرخه ای آن توامان با یکدیگر درنوردیده میگردد!!!
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    7 0
    فک کنم این بنده خدا از کلمه پیک خوشش اومده هر روز تو صحبتاش استفاده میکنه مثل بچه های تازه زبون بازمیکنن یک کلمه که خوششون میاد پشت هم میگن
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    5 0
    گند میزنه ، متتظر واکسن داخلی هم نمیمونه!!!
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    6 0
    جناب حسن روحانی قبل از پیک چهارم که سفرهای زیارتی به عراق ممنوع بود اما سفرهای سیاحتی به ترکیه و انتالیا برقرار بود چرا ادرس غلط میدهید کارشناسان به شما مکررا هشدار دادند که سفرهای ترکیه و سفرهای داخلی بعنوان مسئول ستاد ملی مقابله با کرونا را لغو کنید مسئول این همه کشتار بوسیله کرونا چه شخص است لطفا فرار روبه جلو نکنید پاسخگو باشید سفسطه و مغلطه ممنوع
  • ناصر IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    5 0
    حرف غیرکارشناسی آقای دکتر!! روحانی را ببینید: «باید انواع واکسن‌هایی که می‌تواند وارد شود به کشور بیاید ... نمی‌توانیم منتظر واکسن داخلی در فصل تابستان باشیم و باید در فصل بهار از واکسن‌های خارجی استفاده کنیم ... می‌تواند میلیون‌ها دوز واکسن وارد کشور شود.» مگر ایشان نمی داند که کشورهای سازنده واکسن علاقه ای به فروش آن به دیگران را ندارند؟!! مگر در روز در تمام دنیا چند واکسن تولید می شود که تاجر ایرانی بتواند میلیونها دوز از آن را خریداری کند؟ عوامانه حرف زدن هم حدی دارد!! علی برکة الله...
  • حامد IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    5 0
    آقای روحانی : در سال‌های اخیر در دهه 90 که تقریبا متعلق به دولت یازدهم و دوازدهم است، دوبار در دنیای سیاست و دیپلماسی به میدان آمدیم و هر دوبار نیز دشمنان‌مان را شکست دادیم و اگر بگوییم "این دهه، دهه‌ی پیروزی، نجات ملی و پیشرفت در کشور، جهش در تولید و توسعه بوده"، اشتباه نگفته‌ایم و کار عظیمی انجام شده است. بدون شرح .......................................................................
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    6 0
    میشه یکی اینو از برق بکشش بیرون
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    6 0
    ویروس انگلیسی از یک مسافر با پرواز انگلیس آمد نه از عراق.
  • حسن IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    7 0
    رانت واردات واکسن
  • امیر مانی IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    3 0
    درد اینه که تمام کارهایی که داری انجام میدی صرفا برای تاثیر گذاری بر انتخابات هست و فقط به انتخابات توجه داری و نه نتایج کارهایی که قولش را میدی
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    7 0
    روزهای اخر اگر دشمن مقداری پول را ازاد کنه که اصلاحطلب رای بیاوره ایا به مردم بابت تورم میدهید؟ یا استفاده تبلبغاتی میکنید؟
  • احمد IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    5 0
    یعنی روحانی نمی داند اگر سفرها ممنوع شده بود آلان تو این وضعیت نبودیم؟ واقعاً فهم این مساله سخته؟
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    4 0
    انشاالله یاران روحانی نظرات مردم بخونن وبه این تاجرعزت ملت ایران.حضرت خودشیفته برسانن اسکوت؟!تاحال هرچی خدمت به غرب ودوستات کردی.بسه ازاین به بعدفقط ساکت باش؟خواسته زیادی نماینده۲۴ملیون ؟ایرانی؟!
  • IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    5 0
    ویروس انگلیسی بسیار خطرناک از انگلیس آمده و در ایران جهش پیدا کرده و هر روز صدمه بیشتری به مردم ایران میزند باید در این کشور هرچه زودتر زنجیره این ویروس خطرناک را قطع کرد تا ازبین برود و ملت ایران در آسایش قرار گیرند
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
      4 0
      یعنی کسی که در انگلیس آموزش دیده و به ایران آمده و دارودسته اصلاح طلبا ؟
  • علی محمد IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    2 0
    خوب اسامی دانشمندان به همراه عکس وسکونت ومحل تردد ومکان دقیق غنی سازی را به دوستان صهیونیست وامریکا بدهید که جهت ترور وبمب گذاری به زحمت نیافتند راستی ببخشید زحمت نکشید امثال جیسون رضاییان و خواهر زاده ها زحمتش راکشیده آمد
  • محمدایوب IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    2 0
    اون دفعه فرمودید ازپیک عبور کردیم. علی برکت الله. شما که تا حالا برای هیچ چیز منتظر داخل نموندید. تمام کارخانه ها وغذای دام و طیور خودرو ولوازم خانگی. کود انسانی وسنگ پا ودسته بیل وجاسوس. ودیگر. وارد کردید واین هم روش که بهانه محکم هم دارید. برو ببینیم آخربه کجا میرسی
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    1 0
    تو برو قیمتهارا درست کن مملکتو تا مرز سقوط جلو بردی؛ هوش وذکاوت رهبر بود ک گفت غنی سازی را افزایش بدید
  • حامد IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    0 0
    خب برو انگلیسی آمریکایی جایی واکُش بزن برگرد. ما واکسن خارجی نمی زنیم، حتی چینی و روسی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس