برکناری مشاور رئیس جمهور کره جنوبی به علت بالابردن اجاره آپارتمانش

رئیس جمهور کره جنوبی مشاور عالی اقتصادی خود را به دلیل افزایش قیمت اجاره آپارتمانش در منطقه مرفه نشین "گانگنام" سئول در میان خشم عمومی نسبت به افزایش سرسام آور قیمت مسکن اخراج کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی روز دوشنبه مشاور عالی سیاست اقتصادی خود را به دلیل افزایش قیمت اجاره آپارتمان خود در منطقه مرفه نشین "گانگنام" سئول در میان خشم عمومی نسبت به افزایش سرسام آور قیمت مسکن اخراج کرد.

کیم سانگ جو در ماه ژوئیه دو روز قبل از آنکه قانون سقف ۵ درصدی برای افزایش اجاره بها اعمال شود، اجاره خانه خود را حدود ۱۴ درصد افزایش داده بود.

بر اساس این گزارش، اعمال قانون سقف اجاره بها بخشی از تلاش های دولت کره جنوبی برای حمایت از مستاجران در برابر افزایش غیر منطقی اجاره تصویب شده است.

کیم در یک نشست مطبوعاتی گفت: من بسیار متاسفم که در این زمان سخت که ما باید همه تلاش خود را برای ریشه کن کردن نوسانات املاک و مستغلات انجام دهیم، مردم را ناامید کرده ام.

کیم از زمان روی کار آمدن مون در ماه مه ۲۰۱۷، ابتدا به عنوان رئیس ضد انحصار و سپس مشاور ارشد سیاست اقتصادی، به رئیس جمهور خدمت کرده بود.

رئیس دفتر ریاست جمهوری کره اعلام کرد که کیم جای خود را به لی هو سونگ، دبیر ارشد اقتصادی مون، داده است.

براساس آمار سایت Numbeo، قیمت مسکن در سئول از سال ۲۰۱۷ تاکنون بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است که یکی از سریعترین رشد قیمت ها در جهان محسوب می شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
    4 0
    قیمت مسکن در تهران ۳۰۰ درصد رشد کرده و هیچی به هیچی
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
    4 5
    حالا همه فداییان آمریکا می آیند و خود را پاره می کنند در دفاع از کره جنوبی و این مسوول فاسد که زیر فشار مردم مجبور به کناره گیری شده است. اما نمی گویند آن طرف مرز در کره شمالی تمام مسکنها مال دولت است و اصلا چیزی به نام اجاره وجود ندارد و مردم هفتاد سال است که به رایگان و طبق دستور دولت در آن زندگی می کنند.
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
    4 0
    مانند مسئولان ما که موز گران شد همه اخراج شدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس