خسارت‌های حملات عربستان به یمن/ مردم یک قدم تا قحطی فاصله دارند

"عبدالمحسن طاووس" دبیر کل شورای عالی هماهنگی امور بشردوستانه دولت صنعا یکشنبه شب گفت که ۲۴.۸ میلیون نفر معادل ۶۷٪ از جمعیت یمن نیاز به کمک‌های غذایی دارند و ۵.۱ میلیون نفر یک قدم با قحطی فاصله دارند.

به گزارش مشرق از المسیره، طاووس افزود: این تجاوز همچنین ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را آواره کرده که ۵۸ درصد از آنان را خانواده هایی تشکیل می دهند که در مناطق بسیار سردسیر زندگی می کنند.

دبیرکل شورای عالی هماهنگی امور بشردوستانه دولت صنعا افزود: شش سال تجاوز و محاصره همچنین ۱۶ میلیون نفر به خدمات بهداشتی نیازمند باشند که ۱۱ میلیون نفر آنها شدیداً به مراقبت‌های بهداشتی و دارویی محتاج هستند و ۴ میلیون کودک نیز از سوء تغذیه رنج می‌برند و یک میلیون زن باردار دچار سوء تغذیه شدید هستند.

در بخش دیگری از سخنان طاووس آمده است که در بخش آموزش نزدیک به نیم میلیون دانش آموز نیازمند کمک های فوری هستند، در حالی که یک میلیون کودک آواره پس از تخریب کلی یا جزیی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ باب از تاسیسات آموزشی به حمایت در زمینه آموزش احتیاج دارند.

طاووس درباره کمک‌های غذایی به شهروندان یمنی گفت که نهادهای سازمان ملل خیلی اوقات مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته بین نیازمندان توزیع می‌کند.

وی اظهار کرد که برنامه جهانی غذا توزیع دوره‌ای غذا در یمن را تا حدود ۵۰ درصد کاهش داده و بدین ترتیب از غذا به عنوان اهرم سیاسی و نظامی در دست ائتلاف متجاوز، به دور از هرگونه ملاحظات بشردوستانه استفاده کرده است.

طاووس گفت: سازمان ملل با شدت گرفتن وخامت اوضاع انسانی در یمن اقداماتی انجام داد که این شرایط را بیش از پیش وخیم تر کرد.

وی تصریح کرد: نقش غیر مثبت شش ساله سازمان ملل متحد، رنج یمنی‌ها را شدت بخشید و مواضع این نهاد تنها به اظهارات رسانه‌ای محدود شد و اقدام جدی و عملی انجام نداد.

طاووس اظهار کرد:. در طول شش سال گذشته ما اقدامی جدی از سوی سازمان ملل متحد برای متوقف کردن تجاوزات به یمن ندیده و احساس نکرده‌ایم و در بسیاری از موارد مسائل انسانی را تحت معاملات سیاسی و نظامی قرار داده است.

این اظهارات همزمان با هفتمین سالگرد حمله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به یمن صورت می‌گیرد. دولت ریاض به همراه امارات و با چراغ سبز آمریکا و کشورهای غربی ششم فروردین ماه ۹۴ حملات همه جانبه‌ای به یمن برای جلوگیری از به قدرت رسیدن جنبش انصارالله انجام داد که تاکنون هیچ دستاوردی جز تحمیل هزینه‌های سرسام آور جنگ و تلفات نیروها به دنبال نداشته است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    2 0
    لعنت بر آل سقوط

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس