ائتلاف سعودی

مسئولان یمنی با اعلام گوشه‌ای از خسارت‌های وارد شده به یمن در جریان حملات ائتلاف سعودی به این کشور طی ۶ سال گذشته، اعلام کردند که بیش از ۲۵۰۰ تأسیسات آموزشی در پی این حملات در یمن ویران شده است.

به گزارش مشرق، با اتمام ششمین سال تجاوز ائتلاف سعودی به یمن، ‌ دبیرخانه شورای عالی مدیریت و هماهنگی امور انسانی در صنعاء، امروز (یکشنبه)، با برگزاری کنفرانسی مطبوعاتی با اعلام خسارت‌های وارد شده به این کشور طی ۶ سال جنگ، عملکرد سازمان ملل متحد در برابر درد و رنج مردم یمن را مورد بررسی قرار داد.

خسارت‌های غذایی و آموزشی وارد شده به یمن

بر اساس گزارش پایگاه خبری شبکه «المسیره»، «عبدالمحسن طاووس» دبیرکل شورای عالی هماهنگی امور انسانی در یمن اعلام کرد که طی شش سال جنگ،   ۲۴.۸ میلیون نفر از مردم این کشور به کمک‌های غذایی نیاز پیدا کردند که این تعداد برابر است با ۶۷ درصد مردم یمن. طاووس در ادامه اعلام کرد که ۵.۱ میلیون نفر از مردم یمن طی شش سال گذشته در یک قدمی قحطی قرار گرفتند و تجاوزهای ائتلاف سعودی باعث شد که ۴.۵ نفر از جمله ۵۸ درصد خانواده‌های آوارگان یمنی که در مناطق سردسیر این کشور زندگی می‌کنند، ‌ بی‌ سر پناه شوند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش همچنین به خدمات بهداشتی در یمن اشاره کرد و گفت که شش جنگ و محاصره یمن باعث شده است که ۱۶ میلیون تن از مردم این کشور به خدمات بهداشتی نیاز پیدا کنند تا جایی که ۱۱ میلیون نفر به شدت به مراقبت‌های پزشکی و دارو نیاز مبرم پیدا کردند، چهار میلیون کودک دچار سوء تغذیه شدند و یک میلیون زن باردار و همچنین زنانی که تازه وضع حمل کرده‌ بودند، دچار سوءتغذیه شدید شدند.

 طاووس همچنین خبر داد که طی این سال‌ها، حدود نیم میلیون دانش‌آموز نیازمند کمک‌های فوری شدند و هم‌اکنون یک میلیون کودک آواره نیازمند حمایت‌های آموزشی هستند آن هم پس از آنکه ائتلاف متجاوز ۲۵۰۰ تأسیسات آموزشی را به صورت کلی و جزئی در این کشور ویران کرد.

دبیرکل شورای عالی هماهنگی امور انسانی یمن با انتقاد از نقش سازمان ملل متحد طی شش سال گذشته در حمایت از مردم گفت که نهادهای وابسته به سازمان ملل برای کاهش درد و رنج مردم یمن همکاری مطلوبی نداشتند و بر فعالیت‌هایی متمرکز شدند که مورد نیاز مردم نبود.

 عبدالمحسن طاووس در ادامه اظهاراتش با منفی خواندن موضع‌گیری سازمان ملل طی ۶ سال گذشته در قبال درد و رنج مردم یمن، گفت که مواضع این سازمان طی سال‌های گذشته بر اظهارات رسانه‌ای محدود بوده و با تحرکات عملی همراه نبوده است.

طاووس در این خصوص اظهار داشت که برنامه جهانی غذا به میزان پنجاه درصد توزیع دوره‌ای مواد غذایی خود را کاهش داد که این موضوع زمینه را برای استفاده از غذا به عنوان یک برگه سیاسی و نظامی برای ائتلاف سعودی فراهم کرد آن هم بدون در نظر گرفتن مسائل انسانی.

وی همچنین به بخش بهداشت اشاره کرد و در این خصوص گفت که برخی از نهاد وابسته به سازمان ملل با خروج ناگهانی از صدها تأسیسات بهداشتی در این کشور باعث فروپاشی نظام سلامت در یمن شدند.

 دبیرکل شورای عالی هماهنگی امور انسانی یمن در بخش پایانی اظهاراتش همچنین با اشاره اقدام نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد در کاهش و متوقف کردن سوخت لازم برای راه‌اندازی سازمان‌های آب و فاضلاب در این کشور، تأکید کرد که با این گام فاجعه‌ای حقیقی در یمن به وجود آمد.

خسارت‌های وارد شده به بخش کشاورزی طی شش سال جنگ

نماینده وزارت کشاورزی و آب‌رسانی یمن نیز که در کنفرانس امروز مشارکت کرد، از خسارت‌های وارد شده به بخش‌های مختلف کشاورزی و آب‌رسانی در یمن پرده برداشت.

این وزارت با اعلام اینکه مجموع خسارت‌های مستقیم و غیرمستقیم وارد شده به بخش کشاورزی در یمن به بیش از ۱۱۱ میلیارد دلار رسیده، خبر داد که حملات هوایی ائتلاف سعودی باعث تخریب ۱۷۲ ساختمان و تأسیسات کشاورزی دولتی و همچنین ۲۰۴ ساختمان و تأسیسات کشاورزی غیردولتی شده است.

در ادامه این گزارش با اشاره به هدف قرار گرفتن ۸۹ تأسیسات آبی از جمله سدها در جریان حملات ائتلاف سعودی به یمن و تخریب کامل انبارهای زراعی، اعلام شده است که طی سال‌های گذشته، ۷۵ بازار کشاورزی، ۴۵ انجمن کشاورزی و همچنین ۲۹ مرکز صادراتی و سردخانه هدف حملات نیروهای ائتلاف سعودی قرار گرفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس