نسبت به وقوع بدترین قحطی قرن در یمن هشدار می‌دهم

مدیر اجرایی «برنامه جهانی غذا» در سخنانی با اشاره به وضعیت انسانی فاجعه بار در یمن به دنبال تداوم تجاوزگری های سعودی، گفت: نسبت به وقوع بدترین قحطی قرن در یمن هشدار می‌دهم.

به گزارش مشرق به نقل از العربی الجدید، «دیوید بیزلی» مدیر اجرایی «برنامه جهانی غذا» وابسته به سازمان ملل متحد از وقوع یک فاجعه انسانی تمامی عیار در یمن سخن گفت و تأکید کرد: نسبت به وقوع بدترین قحطی قرن در یمن هشدار می‌دهم.

بیشتر بخوانید:

مقام انصارالله یمن: از ابتکار ایران برای پایان جنگ استقبال می‌کنیم

بر اساس این گزارش، این مقام سازمان ملل متحد بدون اشاره به تجاوزگری‌های عربستان سعودی، افزود: من از طرف‌های مختلف درگیر در یمن می‌خواهم که سلاح‌های خود را روی زمین بگذارند تا اکثر مردم یمن دچار قحطی نشوند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر وضعیت یمن از لحاظ انسانی فاجعه بار است. طبق آخرین آمارهای سازمان ملل متحد اکنون ۱۶ میلیون یمنی از گرسنگی رنج می‌برند و ۵ میلیون نفر دیگر نیز با قحطی دست و پنجه نرم می‌کنند.

این مقام سازمان ملل متحد همچنین ضمن نادیده گرفتن کارشکنی‌های عربستان سعودی در رسیدن کمک‌های بشردوستانه به یمنی‌ها، گفت: اکنون یمنی‌ها به شدت به کمک‌های انسان دوستانه نیاز دارند. اگر اقدامی در این زمینه صورت نگیرد، ما با بدترین قحطی قرن در یمن مواجه خواهیم شد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    0 0
    سلام.قبل از حمله به مارب هم قحطی بود! سازمان حمایت از ظالمین به اسم ضعفا! شما اول جلو امریکا و عربستا رو بگیرد از همه دنیا نیرو برده اونجا ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس