سند همکاری

یک خبرگزاری روسی در گزارشی به افزایش اقدامات خصمانه آمریکا اشاره کرد و نوشت که لحن خصمانه واشنگتن با تشکیل مثلث راهبردی «روسیه-چین- ایران» افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در گزارشی به مصاحبه خصمانه روز یکشنبه «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا پرداخت.

در گزارش این خبرگزاری آمده است: «لحن خصمانه فزاینده مقام‌های دولت بایدن علیه روسیه و چین پس از آن روی داده که روابط میان پکن و مسکو تعمیق یافته و مثلث راهبردی شامل پکن، مسکو و تهران تشکیل شده است و در پی آن واشنگتن فشار تحریم‌ها و اقدامات خصمانه را به شکل رزمایش و بازاستقرار نیروهایش افزایش داده است».

اسپوتنیک در ادامه به گزارش هفته پیش گلوبال تایمز اشاره کرد که نوشته بود حملات آمریکا به روسیه و چین به دلیل حس بحرانی است که ناشی از کاهش رقابت‌پذیری فراگیر و تعمیق مشارکت راهبردی فراگیری بوده که میان پکن و مسکو پدیدار شده است.

روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» نیز شامگاه شنبه در یادداشتی به بررسی امضای سند راهبردی بین ایران و چین پرداخته و تحلیل کرد که تهران و پکن، تلاش‌های آمریکا برای منزوی کردن خود را خنثی کردند.

در ابتدای این یادداشت با اشاره به اینکه سند مذکور حوزه‌های همکاری وسیعی از اقتصادی و تجارت گرفته تا امنیتی و اطلاعاتی را پوشش می‌دهد، آمده است: «ایران و چین... تلاش‌های آمریکا برای منزوی کردن ایران را خنثی کرده و تلاش‌های دیرینه تهران برای تعمیق روابط دیپلماتیک خارج از دایره قدرت‌های غربی را پیش برد».

این نشریه ضمن ادعای اینکه سند همکاری ایران و چین شامل سرمایه‌گذاری‌های گسترده پکن در پروژه‌های متعددی جمله انرژی هسته‌ای، بنادر، راه آهن، انتقال فناوری نظامی به ایران و دیگر زیرساخت‌ها می‌شود، نوشت: «این توافق، همکاری‌های بین تهران و پکن را در زمانی که ایران به دنبال راه‌هایی برای تقویت اقتصاد خود در پی تحریم‌هاست، تعمیق می‌کند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    38 3
    غربگراها که همیشه ادعا می‌کنند ایران با تمام دنیا سر دشمنی دارد و فقط خودش را خوب می‌داند همیشه بر سر روابط ایران با کشورها کارشکنی می‌کنند حتی اگر این کشورها ترکیه و برزیل باشند.
  • ایرانی IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
    0 0
    شبیه این بایدباهندوروسیه وعراق وترکیه وپاکستان ماقراردادببندیم تاتحریمها بی اثر دهن گشادامریکاواروپابسته شود
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
    0 0
    آمریکا وپادوهای داخلیش به ولولا افتادند
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
    0 0
    نه شرق نه غربی
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
    0 0
    آمریکا شاکیه؟ به ....................!!!!!!!!
  • ناصر IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
    0 0
    واقعادستشاندردنکندبایداینگوته‌باعمل‌توی‌دهن‌امریکای‌زیاده‌خواهزد
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
    0 0
    این مثلث رهبردی نیست ایرانیان در طول تاریخ زیر بار یوغ هیچ کشوری نرفته و نخواهند رفت ما باید تکیه بر منابع داخلی با استفاده از امکانات خارجی را گسترش دهیم و این به معنای شراکت استراتژیک نیست چینی ها و روسیها هیچگاه اشتراکات اقتصادی با ایران را راهبردی ندانسته اند چرا که ایرانیان و ارزشهای ایرانی را می شناسند مقامات هم بهتر است این خیال و توهم را از ذهن خود بر دارند چرا که اگر کسی را شریک استراتژیک بدانیم و در بزنگاه آن شریک توهمی استراتژیک زیر بار قول خود بزند برای تخریب پرستیژ داخلی و خارچی کاری نمی توان کرد این دو کشور و دول غربی در خصوص ایران اینگونه بوده و خواهند بود تکیه بر منابع داخلی با استفاده از فناوری های بومی شده و فناوری های دیگران بهترین راهکار برای نجات است
  • و IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
    0 0
    امریکا واذنابش دارن منفجر میشن.چرا این دولت تو این هشت سال اینکاررا نکرد وحالا که دهرن میرند سریع اجام دادند تا به اسم خودشون تموم بشه در انتخابات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس