فوت ۸۵ بیمار مبتلا به کرونا / کرج و تهران نارنجی شدند

سخنگوی وزارت آخرین آمار مربوط به کرونا در کشور را اعلام کرد و گفت: شهرهای کرج و تهران در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

به گزارش مشرق، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: از دیروز تا امروز ۷ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۱۲۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۱۵ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۸۴۶ هزار و ۹۲۳ نفر رسید، متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۵ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۲ هزار و ۳۰۸ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۵۸۵ هزار و ۱۱۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

به گفته لاری سه هزار و ۹۲۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

وی ادامه داد: تا کنون ۱۲ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۸ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: در حال حاضر ۲۳ شهرستان قرمز و ۴۴ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت "از" و "به" شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است.

لاری گفت: همچنین ۲۸۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۹۴ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: ارومیه (آذربایجان غربی)، دهلران (ایلام)، امیدیه، اندیمشک، خرمشهر و مسجد سلیمان (خوزستان)، ارسنجان و داراب (فارس)، اسلام آباد غرب (کرمانشاه) و بروجرد (لرستان) از امروز در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

وی در پایان گفت: اشنویه (آذربایجان غربی)، تیران و کرون (اصفهان)، کرج (البرز)، چرداول (ایلام)، تهران، ری و شمیرانات (تهران)، رامهرمز و کارون (خوزستان)، ممسنی (فارس)، تاکستان و قزوین (قزوین)، گیلانغرب (کرمانشاه)، رودسر (گیلان)، ازنا، الیگودرز و خرم‌آباد (لرستان) و خاتم (یزد) از امروز در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس