کد خبر 1196629
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۶
مصرف قهوه نمایه

محققان در بررسی‌های اخیر خود دریافتند، مصرف طولانی مدت و سنگین قهوه می‌تواند تعداد لیپیدها را در خون افزایش دهد و درنهایت خطر بیماری قلبی عروقی را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

به گزارش مشرق به نقل از هندوستان‌تایمز، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، مصرف طولانی مدت و سنگین قهوه - شش فنجان یا بیشتر در روز - می‌تواند تعداد لیپیدها (چربی‌ها) را در خون افزایش دهد و درنهایت خطر بیماری قلبی عروقی (CVD) را به طور قابل توجهی افزایش دهد. 

بیشتر بخوانید:

یک علت غیرمنتظره که منجر به سکته می‌شود

یافته‌های مطالعه جدید محققان استرالیایی نشان می‌دهد مصرف بیش از حد قهوه می‌تواند برای سلامتی قلب شما مضر باشد و باعث مشکلات قلبی شود.

ارتباط میان مصرف زیاد قهوه و بیماری قلبی

در نخستین مطالعه ژنتیکی جهانی، محققان مرکز سلامت استرالیا در دانشگاه استرالیای جنوبی دریافتند، مصرف طولانی مدت و سنگین قهوه - شش فنجان یا بیشتر در روز - می‌تواند تعداد لیپیدها (چربی‌ها) را در شما افزایش دهد و فرد را در معرض بیماری قلبی و عروقی (CVD) می‌دهد؛ (CVD) یک اصطلاح عمومی برای شرایطی است که قلب و عروق خونی را تحت تأثیر قرار می‌دهدو باعث بروز انواع بیماری‌ها می‌گردد. این بیماری معمولاً با افزایش ذخایر چربی داخل شریان‌ها (آترواسکلروز) و افزایش خطر لخته شدن خون همراه است.

به گفته این ارتباط هم مثبت و هم وابسته به دز است، به این معنی که هرچه قهوه بیشتری بنوشید، خطر CVD بیشتر خواهد بود.

هیپونن، محقق این پژوهش می‌گوید: مطمئناً بحث های علمی زیادی در مورد جوانب مثبت و منفی قهوه وجود دارد، اما درک کامل این که چگونه یکی از نوشیدنی‌های پرمصرف در جهان می‌تواند بر سلامتی ما تأثیر بگذارد، ضروری است.

هیپونن در ادامه خاطرنشان کرد: «سطح بالای چربی خون یک عامل خطر شناخته شده برای بیماری‌های قلبیست و از آنجا که دانه‌های قهوه حاوی یک ترکیب بسیار قوی برای بالا بردن کلسترول (کافستول) هستند، بررسی آنها ضرورت داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    5 1
    اعتماد من به علم پزشکی روز به ۲۰ درصد هم نمیرسه، عموما هم تا جایی که بتونم خونه و با داروهای گیاهی و خونگی دنبال درمان می کردم. یه روز اندر فواید قهوه مقاله و فیلم و بنر و کتاب تولید می کنن، یه روز از ضرر و خطرش. هر چند ماهی هم نظریه ی قبلی خودشون رو نقض می کنن! صد البته زیاده روی و کم کاری تو هر زمینه ای مبتونه مضر باشه اما دیگه تناقض در این سطح نوبره والا!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس