کد خبر 1196627
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۲
روزی حلال

یکی از راه‌های حفظ دین در دوران غیبت توجه و مراقبت در کسب مال است که از مسیر حلال به دست آمده باشد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق کفیل سخنران و پژوهشگر مذهبی، به تاثیر مال حلال و حرام در حفظ دین اشاره کرد و گفت: شیعیان، عاشق همراهی با امام زمانشان هستند و دغدغه یاری او را دارند. در نظام زندگی برای اینکه دینمان حفظ شود و بتوانیم همراه با امام باشیم ، کسب رزق حلال مهم است. در حادثه کربلا مشاهده می‌کنیم گروهی در مقابل امام ایستادند که اهل نماز، روزه و عبادات ظاهری بودند و امام حسین (ع) هم در روز عاشورا نسبت به اعمال آن‌ها ، ایشان را مورد خطاب قرار ندادند بلکه فرمودند دلیلی که باعث صف کشیدن شما در برابر من شده «بُطونُکُم مِن الحَرامِ و طُبِعَ علی قُلوبِکُم»؛ این است که شکم هایتان از حرام پر شده است.

بیشتر بخوانید:

آیا در دنیای مدرن امروز می‌توان مسلمان ماند؟

وی افزود: خطری که انسان را تهدید می‌کند اثر وضعی مال حرام است که باعث ایستادن در مقابل امام می‌شود. آیت الله کوهستانی یکی از علمای معاصر درباره تاثیر لقمه حرام گفتند :« اگر شخصی سم بخورد ، هلاک می‌شود، اما مال حرام نسل تو را هلاک می‌کند »؛در نتیجه لقمه حرام نسل انسان را یزیدی و باعث ایستادن در مقابل امام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

اهمیت تربیت اقتصادی برای بچه‌ها

این کارشناس مذهبی ادامه داد: خداوند در آیه ۵۱ سوره مومنون می‌فرماید: «یَا أَیُّهَا الرُّسُلُ کُلُوا مِنَ الطَّیِّبَاتِ وَاعْمَلُوا صَالِحًا ۖ إِنِّی بِمَا تَعْمَلُونَ عَلِیمٌ»؛‌ای رسولان، از غذاهای پاکیزه (حلال) تناول کنید و به نیکوکاری و اعمال صالح بپردازید که من به هر چه می‌کنید آگاهم. انسان تا مال حلال نخورد نمی‌تواند عمل صالح انجام دهد ، گاهی برخی افراد می‌گویند چرا حال دعا، مناجات و انجام کار خیر نداریم؟ پاسخ این سوال یک جمله است؛ کمی در خوراک و رزقمان دقت کنیم. متاسفانه ما در طعم و کمیت غذا دقت می‌کنیم، اما در کیفیت و چگونگی تهیه آن توجهی نداریم.

وی در پایان با اشاره به تاثیر خمس در مال انسان گفت: یکی از راه‌های حلال کردن مال مربوط به امام و پرداخت خمس است در نتیجه اگر می‌خواهیم به حربه‌های شیطان غلبه کنیم، به دنبال رزق حلال باشیم ، راه حفظ دین، کسب مال حلال و دقت در زرق است.

در ادامه شما می‌توانید صحبت‌های حجت الاسلام محمد صادق کفیل را مشاهده کنید:

دانلود

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    1 0
    اَللّهُمَّ اَغنِنا بِحَلالِکَ عَن حَرامِک وَ بِفَضلِکَ عَمَّن سِواک
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
      1 0
      یکی از دوستان روووووووووشنفکر دایما مطلب میفرسته که بله باران سیل اسا و خشکسالی بخاطر دزدی در دستگاه قضا است !!!!!!!!!! صرفنظر از برخی طبری ها و اینکه کوروش هم 2500 سال قبل از خشکسالی مینالید و سعدی هم گفته چنان خشکسالی شد اندر دمشق امااااااااا بزرگترین دزد و بدتر از خاوری فرزند دکتر همین اقاست که با امکانات و امنیت رایگان ایران و جمهوری اسلامی فوق تخصص گرفت و بلافاصله راهی کعبه امالش امریکا شد
  • IR ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    1 0
    باسلام:وعرض تبریک ولادت باسعادت حضرت مهدی علیه السلام به شماوتمامی هم وطنان عزیزمان..حاج آقادقیقا درست می فرمایند لقمه حرام زندگی آدم را به تباهی ودین واعتقادات را ازانسان سلب می کند..وحلال وحرام ازخانواده شروع میشه که دربچگی درآن رشد می کنیم پدرمرحوم ومادر مرحومم خیلی به حلال وحرام آهمیت میدادند به طوری که اگر مدادی اشتباهی ازدوستمان دردوره ابتدایی درکیف مان میدید رودستم خط می کشید که یادم باشه پس بدهیم..الان هم توزندگیم اگرطلا ببینم دست نمیزنم ترس ازخداباعث میشه که انسان درتمام زندگیش هرکاری بخواد انجام بده رضایت خداوند را درنظربگیره ازهر نظرحلال وحروم..دروغ..غیبت..وخیلی گناهان دیگر..
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    3 0
    به امید نابودی اصلاحات. که از دزدی و رانت و حقوق نجومی و زمین خواری و احتکار دارو در شرایط سخت و رشوه و غیره هیچ چیزی رو دریغ نکردن. سرطان اصلاحات
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
      0 2
      فقط چند وقت دیگه تحمل کنید لطفا. برنامه از قبل چیده شده کلا یکدست میشه. ببینیم چه‌ گلی به سرمون میزنید. فقط مجریه مونده اونم بگیرید و همه چیزو قبضه کنید.
    • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      1 0
      مرگ بر اصلاحات
  • ایرانی IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    2 0
    بله همینطوره ، اینجانب در طول زندگیم تاثیر پرداخت خمس را به کرات دیده ام...
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    0 0
    مشرق یاد بیگیر ولایی تر تر باش
  • هادی IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    1 0
    اینهارو هم خودتون خوب گوش بدین هم بفرستید برا بزرگاتون که نون حروم ادم رو اخرش به خاک سیاه میکشونه اونم مال ملت که دزدیده شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس