کد خبر 1324514
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۸
یک سال فرار بایدن از مصاحبه و سوالات خبرنگاران

رئیس جمهور آمریکا نسبت به روسای جمهور قبلی این کشور به میزان چشمگیری مصاحبه و نشست خبری کمتری انجام داده است.

به گزارش مشرق، با گذشت یک سال از ریاست جمهوری «جو بایدن»، او در تعداد محدودی مصاحبه و نشست خبری حضور یافته است.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، فرار بایدن از پاسخ به سوالات خبرنگاران به صحنه آشنایی برای آمریکایی‌ها تبدیل شده است. او در جدیدترین مورد، پس از سخنرانی درباره اقدامات دولت در برابر شیوع ویروس کرونا، از پاسخ به سوال یک خبرنگار طفره رفت و گفت:‌ «الان قرار نیست نشست خبری داشته باشم».

در حالی که حدود ده روز تا اتمام سال اولین ریاست جمهوری بایدن باقی مانده است، او نسبت به پنج رئیس جمهور قبلی آمریکا کمترین نشست خبری و نسبت به تمام روسای جمهور قبلی این کشور کمترین تعداد مصاحبه را داشته است.

از همین رو بایدن بیش از سایر روسای جمهور قبلی آمریکا هنگام حضور در مکان‌های عمومی با رگبار سوالات خبرنگاران مواجه شده است. او به طور متداوم هنگام رفت و آمد به کاخ سفید مجبور به توقف و پاسخ دادن به سوالات و ابهامات درباره دستورکار دولتش شده است. گرچه پاسخ‌های او اغلب کوتاه بوده و قانع‌کننده نیستند.

بایدن در سال اول ریاست جمهوری خود فقط ۲۲ مصاحبه انجام داده است. در مقابل، «رونالد ریگان» رئیس جمهور اسبق آمریکا که در سال ۱۹۸۱ در حال گذران دوران نقاهت پس از ترور بود، ۵۹ مصاحبه انجام داد. «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا نیز در سال اول ریاست جمهوری، ۹۲ مصاحبه داشته است.

گفته می‌شود یکی از دلایل حضور کمرنگ بایدن در چنین رویدادهایی به‌خاطر گاف‌های زیاد و نگرانی‌هایی است که از سلامت عقلی او وجود دارد. این نگرانی‌ها از ابتدا به اندازه‌ای زیاد بود که «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در آستانه برگزاری انتخابات از بایدن خواسته بود در مناظره‌های‌ تلویزیونی در مقابل ترامپ شرکت نکند.

 هنگامی که در نظرسنجی موسسه «راسموسن» از آمریکایی‌ها پرسیده شد «تا چه اندازه اطمینان دارید جو بایدن از لحاظ جسمی و ذهنی توان ریاست جمهوری ایالات متحده را دارد»، پنجاه درصد پاسخ دادند «اطمینانی ندارند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس