کد خبر 1196570
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶
واحد مسکونی خالی مشمول پرداخت جرایم مالیاتی می‌شود

معاون وزارت راه و شهرسازی گفت: از این پس و با اجرایی شدن قانون مالیات‌های مستقیم؛ نگهداری ملک به عنوان سرمایه، غیر اقتصادی است.

به گزارش مشرق، محمود محمودزاده افزود: اگر واحد مسکونی به مدت ۱۲۰ روز خالی باشد برای سال اول شش برابر معادل اجاره آن سال، برای سال دوم ۱۲ برابر و در سال سوم؛ ۱۸ برابر باید مالیات پرداخت کند.

بیشتر بخوانید

اخذ مالیات خانه‌های خالی از خانوارها کلید خورد

وی با بیان اینکه بر اساس قانون مالیات‌های مستقیم، به ویژه ماده ۵۴ الحاقی که مرتبط با خانه‌های خالی است، هر نوع ملکی با هر نوع کاربری باید در سامانه ثبت شود گفت: اگر شخصی اطلاعات خلاف یا نادرست در سامانه ثبت کند؛ دو برابر بیشتر از مالیات تعیین شده جریمه می‌شود.

محمودزاده افزود: برای دستگاه‌های حقوقی، مالیات بر خانه‌های خالی دو برابر اشخاص حقیقی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: قانون مالیات‌های مستقیم ضمانت اجرایی محکمی دارد و اگر کسی اظهارات نادرستی را در سامانه ثبت کند افزون بر اینکه آن ملک به عنوان خانه خالی تلقی می‌شود، جریمه نیز خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود: برای برنامه ریزی دقیق درباره مسکن، همه سرپرستان خانوار در شهرها و روستاها مستأجر یا مالک باید اطلاعات مربوط به ملک خود را در سامانه، ثبت کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    6 1
    شامل خانه هایی میشود که مالکانشان برخلاف مالکان خانه های گران قیمت و بالاشهری، موفق نشدند اجاره نامه صوری برای ملکشان جور کنند!
  • FR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    8 4
    همیشه یک سنگ را آنچنان بزرگ برمیدارید که قابل ادامه راه نیست....
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    9 3
    چه خبر خوبی
  • SE ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    1 0
    سالیانه ثروتمندان از پرداخت صدها هزار میلیارد مالیات طفره میروند و اداره مالیات یا نخواسته و یا نتوانسته از ایشان وصول کند حالا برای تعدادی خانه که اگر در مدت 120 روز اجاره نرود مالیات چندبرابری منظور کرده اند که باید گفت غیر عملی و شعار گونه است. آخر این قانون هم خاک خوردن در زیرزمین اداره مالیات است.
  • حسین IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    2 0
    متاسفانه با این طرح های باسمه ای-هیجانی و عوام فریبانه موجب دوری سرمایه گذاران در مسکن و بیکاری صد ها هزار نفر در حوزه تولید مسکن در ایران خواهند شد و سرمایه ها به سوی ترکیه، امارات، قبرس و ... سرازیر شده و برای آنها رونق اقتصادی ایجاد میکنند. در آنجا با معافیت مالیاتی، اعطای شهروندی و پرداخت وامهای کم بهره از آنها استقبال می کنند. اهالی مجلس و دولت بروند الفبای توسعه اقتصادی را یاد بگیرند.
  • 1502104733 IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    1 0
    خانه های کلنگی که ازنظر ایمنی قابل اجاره دادن نیستند چه تکلیفی دارند و همچنین خانه های ورثه ای چطوری باید مشخصات ملک را باید ثبت کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس