دستاوردهای ۶ سال مقاومت یمن؛ تهدید به عمق خاک سعودی رسید

ارتش و کمیته های مردمی یمن طی ۶ سال مقاومت خود در برابر متجاوزان سعودی و متحدان آنها موازنه قدرت در جنگ علیه این کشور را به نفع مقاومت تغییر دادند.

به گزارش مشرق، مقاومت یمن در برابر متجاوزان سعودی امروز وارد هفتمین سال خود شده است. در طول ۶ سال گذشته نیروهای مقاومت یمن دستاوردهای بسیاری را در برابر ائتلاف سعودی و به ویژه عربستان و امارات، محقق ساخته است؛ به گونه ای که موازنه قدرت به کلی دستخوش تغییر و تحولات گسترده شده است.

بیشتر بخوانید:

حملات و جنایات عربستان با یمن چه کرد؟ +فیلم

یگان های موشکی و پهپادی یمن در طول ۶ سال گذشته سلسله عملیات های استراتژیک مختلفی را علیه مواضع راهبردی و حیاتی عربستان سعودی و امارات متحده عربی ترتیب دادند. طبق آخرین آمار، در طول مدت زمان مذکور تنها یگان موشکی یمن بیش از هزار و ۳۰۰ عملیات نظامی را علیه مواضع حیاتی عربستان سعودی انجام داد. این بدان معناست که بیش از هزار و ۳۰۰ موشک بالستیک به سمت اهداف سعودی شلیک شد.

بیشتر بخوانید:

حمله یمن به تاسیسات نفتی عربستان +فیلم

در طول ۶ سال گذشته نیروهای یمنی راهبردی‌ترین و حیاتی‌ترین تأسیسات نظامی سعودی در عمق خاک این کشور را هدف قرار دادند در این میان، آمار منتشر شده حاکی از آن هستند که قریب به ۵۰۰ موشک بالستیک یمنی ها در طول سالهای گذشته، راهبردی ترین مراکز و تأسیسات نظامی سعودیها و اماراتی را هدف قرار داده است. این بدان معناست که نیروهای مقاومت یمن در طول این مدت توانستند تهدید نظامی خود را به عمق خاک سعودی و امارات بکشانند و بدین ترتیب، موازنه قدرت در جنگ علیه یمن را به نفع خود تغییر دهند.

از سوی دیگر، نیروهای پدافند هوایی یمن نیز موفق شدند بیش از هزار و ۵۰۰ عملیات متجاوزانه عربستان سعودی علیه این کشور را با ناکامی مواجه سازند. در همین حال، یگان پهپادی یمن نیز بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ عملیات علیه سعودیها انجام داد که از این تعداد، هزار و ۱۰۰ عملیات، هجومی بوده و بیش از ۱۱ هزار عملیات نیز، شناسایی بوده است. تنها از آغاز سال ۲۰۲۱ تاکنون قریب به هزار و ۵۰۰ عملیات پهپادی علیه اهداف متجاوزان انجام شده است.

تهدید به عمق خاک سعودی رسید

در همین حال، نیروهای یمنی همچنین سلسله عملیات های نظامی مشترک پهپادی و موشکی را در چارچوب عملیات «بنیان المرصوص» انجام دادند. در جریان این عملیات های نظامی مشترک، حیاتی‌ترین تأسیسات نظامی عربستان سعودی هدف قرار گرفت.

توپخانه های مقاومت یمن در طول سال‌های گذشته قریب به ۶۰ هزار عملیات علیه اهداف متجاوزان ترتیب دادند در جریان عملیات های نظامی مشترک میان یگان های پهپادی و موشکی، اهداف نظامی حساس در عمق پایخت عربستان سعودی به وسیله موشک های بالستیک و پهپادهای پیشرفته هدف قرار گرفتند. همین دستاورد نیروهای یمنی موجب شد تا قدرت بازدارندگی مقاومت در برابر ائتلاف سعودی بیش از هر زمان دیگری افزایش یابد.

افزون بر آنچه که گفته شد، توپخانه های مقاومت یمن نیز قریب به ۶۰ هزار عملیات علیه اهداف سعودی و مزدوران آنها ترتیب دادند. بیش از ۶۰۰ عملیات از عملیات های مذکور با پشتیبانی یگان هوایی ارتش یمن انجام شد.

طبق آمار رسمی منتشر شده، نیروهای یمنی در طول ۶ سال گذشته موفق شدند بیش از ۱۰ هزار تَن از عناصر و افسران ارتش سعودی را کشته و یا زخمی کنند. این درحالی است که در میان کشته‌شدگان، شمار زیادی از اتباع کشورهای دیگر از جمله سودان به چشم می خورد. علت این مسأله هم آن است که عربستان به دلیل متحمل شدن شکست های میدانی، مزدوران از سراسر جهان را به یمن فراخوانده است.

تهدید به عمق خاک سعودی رسید

دستاوردهای مذکور درحالی توسط ارتش و کمیته های مردمی یمن محقق شده اند که عربستان سعودی در طول ۶ سال گذشته از حمایت های خارجی فراوانی برخوردار بوده است. درهمین راستا، «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله تأکید می کند: «سعودی‌ها از داخل خاک آمریکا، مسئولیت تجاوز نظامی خود به یمن را برعهده گرفتند. این اقدام، هویت تجاوزکننده و نیز حامی آن را مشخص کرد».

حتی مثلث آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی نیز نتوانست مانع از تحمیل قدرت مقاومت یمن به متجاوزان شود رهبر جنبش أنصارالله با اشاره به حمایت‌های خارجی از عربستان سعودی در تجاوز به یمن گفت: «ایالات متحده آمریکا و انگلیس در جریان تجاوز ائتلاف سعودی به یمن بیشترین حمایتها را از آن به عمل آوردند. در واقع این مثلث آمریکا، انگلیس و اسرائیل بودند که عربستان سعودی را به عنوان طرف تجاوزکننده به یمن انتخاب کردند».

در هر صورت، آنچه که واضح به نظر می رسد این است که عربستان سعودی از زمان آغاز تجاوز نظامی به یمن به هیچیک از اهداف از پیش تعیین شده خود دست نیافته است. درست به همین دلیل است که سعودیها اخیراً طرح صلح ادعایی خود را مطرح کرده اند تا شاید از این رهگذر، راه نجاتی برای رهایی از باتلاق یمن بیابند. اکنون که یمن وارد هفتمین سال مقاومت خود شده است، موازنه قدرت به طور کامل به نفع آن تغییر کرده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    7 0
    با تمام وجود بهشون افتخار میکنم
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    3 0
    باید حملات شدید شود یا طوری برنامه ریزی شود که عربستان را به اعتراف وا دارد و یا پای میز مذاکره بیاورد تنها این حملات موفقیت آمیز است
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    3 0
    علت اصلی ادامه جنگ شدید مارب این نکته است که عربستان فکر می کند یمنی ها موشک و پهباد محدودی دارند و نمی توانند جنگ را بیشتر از این گسترش بدهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس