کد خبر 1195759
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳
سیاست‌های کلی ساماندهی کنکور جمع‌بندی و نهایی شد

وزیر آموزش و پرورش گفت: حجم کتاب‌های درسی برای امتحانات تعیین و در سایت سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اعلام شده و برای کنکور نیز به سازمان سنجش اعلام شده و از سوی این سازمان اطلاع رسانی می شود.

به گزارش مشرق، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست با شورای معاونین، مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، در نخستین نشست خود در سال جدید گفت: امسال بر اساس مجوز ستاد ملی کرونا، وضعیت حضوری یا غیرحضوری بودن امتحانات تعیین می‌شود.

بیشتر بخوانید:

تصویب اولیه لایحه ساماندهی سهمیه‌های کنکور

وی با بیان اینکه ارزشیابی از پیشرفت تحصیلی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید مطمئن شویم عمل آموزش با کیفیت انجام شده است، گفت: فلسفه آموزش و پرورش ارتقای کیفیت یادگیری است و این هدف نباید در بستر مقدمات و تمهیدات در اذهان تغییر کند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: باید حضور کارگزاران تعلیم و تربیت تأثیرگذار باشد و به افزایش آگاهی و توانمندی دانش آموزان منجر شود.

وی گفت: حجم کتاب‌های درسی برای امتحانات امسال تعیین شد و در سایت سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اعلام شده است؛ همچنین برای کنکور نیز به سازمان سنجش اعلام شده و از سوی این سازمان اطلاع‌رسانی می‌شود.

حاجی میرزایی با اشاره به این که ارزشیابی مستمر یک ضرورت انکارناپذیر است، گفت: ارزیابی باید مستمر انجام و نشست‌های کاری باید به یافته‌های جدید و طراحی‌های نوع ختم شود.

وی گفت: در مدیریت اصل بر این است که برای حل مسئله آن را درک و تبیین کنیم و عملاً خود شخص با اندیشه و تدبر در آن وارد شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: بزرگ ترین شرافت انسانی در هستی، وظیفه سنگین پرورش انسان هاست که به ما متولیان تعلیم و تربیت واگذار شده است .

وی افزود: بر اساس گزارش مدیرکل و معاونین و رؤسا، عملکرد استان در برخی شاخص‌ها برتر از میانگین کشور و بیانگر تلاش جمعی و خوب مجموعه آموزش و پرورش استان است.

حاجی میرزایی گفت: آنچه می ماند تابلویی از عملکرد شما برای نسل‌های آینده است و سعی کنید با محوریت تحول در تعلیم و تربیت فعالیت کنید .

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    2 1
    بله
  • معصومه IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    8 2
    اگر حذفیات نعلومه چرا به مدارس بخشنامه نمیشه با این وضعیت پدر معلم و دانش اموز در می اید چوندمدیرها اجبار به تدریس دارند
  • محمد IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    3 1
    واسه کنکور حذف میشه یا واسه امتحان های نهایی اگه واسه کنکور بخوان حذف کنن تورشته انسانی نمیشه چون همه کتاب ها ضریب بالا هستن ومهم اند شاید اگه واسه کنکور حذف کنن تاریخ وجغرافیا باشه که ۹۰٪بچه ها به این کتاب اهمیت نمی دن
    • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
      1 0
      سلام وقت بخیر قسمتی از کتب حذف میشه، هیچوقت یک کتاب کامل رو حذف نمیکنن. مثلا میگن از فلان کتاب آیا میدانید ها و پاورقی ها رو نخونید.
    • ... IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
      3 0
      کتابارو حذف نمیکنن...از هر کتاب تعدادی از مباحث کم اهمیتو حذف میکنن
    • Asal IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
      1 0
      خب الان چیشد چیو واسه کنکور حذف کردن ???
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    5 0
    خب بالاخره چیشد الان چی حذف شد چی نه مسخره کردند یک ساعت فقط مزخرفات گفتن اصلا براشون مهم نیست ما دانش آموزانی سال آخر تو چه وضعیتی هستیم
  • سارا IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    2 0
    خب اینا چرا دست دست میکنن واسه اعلام حذفیات؟! اینقدر لفتش میدن که دبیرا همه اون قسمتا رو درس بدن بره!
  • ناشناس IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    5 1
    خب چرا نمیگید به مدارس
  • مهسا IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    9 1
    اینا رو فقط بلدن در حد حرف بگن.هیچ عملی بهش نمیکنن.وقتی میری که کنکور بدی میبینی بیشتر اون چیزایی که اعلام کردن حذف شده توی کنکور اومده چون بیشتر سوالات کنکور ترکیبی هست🙄
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    2 0
    همه‌ی این ها الکیه میگن مثلاً یه قسمتی از فصل دو سال یازدهم رو حذف میکنن در حالی که اون قسمت رو میتونین تو درس های سال دهم یا دوازدهم به صورت ترکیبی ببینین یا اصلا تو همون سال یازدهم جلوتر یا عقب تر بازم هست. اینا فقط می‌خوان ما رو فریب بدن همه مبحث ها رو بخونین من خودمم دارم همین کار رو میکنم.
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    1 0
    واقعا متاسفم .خب کی میخواید اعلام کنید دیگه .بابا میخوام برنامه بریزم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس