کد خبر 1195252
تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲
پیشروی های برق آسای نیروهای یمنی در جبهه مارب

منابع یمنی از تلفات سنگین ائتلاف سعودی و القاعده در جبهه مأرب خبر دادند

به گزارش مشرق، منابع یمنی از تلفات سنگین ائتلاف سعودی و مزدوران آنها و نیز تروریست‌های القاعده هم پیمان آنها طی سه روز گذشته خبر دادند و اعلام کردند که شمار زیادی از فرماندهان و سرکرده‌های ائتلاف و القاعده در شمال و غرب مأرب کشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

پیشروی برق آسای نیروهای صنعا به سمت شهر مأرب/ تسلط بر چند منطقه راهبردی جدید

این منابع بیان کردند: نیروهای ائتلاف و تروریست‌های القاعده متحمل خسارت و تلفات سنگین در جبهه‌های «نخلا» و پایین دست وادی «جبل المشجح» شدند.

منابع یمنی با اشاره به اینکه نیروهای ائتلاف سعودی 154 کشته و زخمی داده‌اند که در میان کشته شدگان فرماندهان نظامی عالی رتبه به چشم می خورد، تاکید کردند: در میان سرکرده‌های بارز کشته شده عبارتند از؛ «عبدالعظیم محمد الحنیشی»، «مرزوق علی بن علی داجی»، «ضیف الجماعی»، «محمد یحیی صالح الروحانی»، «عبدالرزاق علی احمد ثعیل»، «ایوب ناجی مقحط»،  «خالد صالح الیمانی»، «مبخوت بن صالح دیمان العقیلی»، «ناجی عمر عبدالله الحمصی الحداد» و «محمد عبدالله المحیقنی الیوبی».

منابع یمنی بیان کردد: القاعده در نبرد «وادی نخلا» و  «الطلعه الحمراء» در سه روز گذشته شماری از سرکرده‌های خود را از دست داده است که برخی از آنها از سرکرده‌های القاعده هستند که از استان‌های حضرموت، شبوه، ابین و البیضاء به مأرب آمده بودند.

از سرکردهای بارز القاعده می‌توان به «سعید حمد جابر حصان»، «حمد محسن حمد مبارک العراده»، «خالد محمد علی الجرادی»، «علی راشد احمد المهمیش الحارثی»، «علی سالم العبیدی»، «سیف علی الثمانی غزیل»، «اسامه علوی السعیدی»، «سعید علی مبارک العیال»، «فرید سعد علی الجرادی»، «علی محمد یحیی الطویل» و «علوی السلامی» نام برد.

همزمان «سلطان السامعی» عضو شورای عالی سیاسی یمن از طرح صنعا برای پس از تسلط بر مأرب پرده برداشت و اعلام کرد: تمرکز در حال حاضر بر روی استان‌های حضرموت و شبوه در مجاورت مأرب است.

وی با اشاره به اینکه فتح شهر مأرب نزدیک است از طرح صنعا برای هدف قرار دادن صدها مرکز حیاتی عربستان در صورتی که حملات به یمن ادامه داشته باشد، خبر داد.

السامعی بیان کرد: واشنگتن قصدی برای جنگ یمن ندارد زیرا اگر بخواهد با یک تماس می‌تواند این کار را انجام دهد زیرا نقش اساسی در جنگ یمن دارد.

سیلی محکم به عربستان با قطع شاهرگ اقتصادی سعودی

«خالد غراب» کارشناس امور نظامی یمنی، حملات به تاسیسات حیاتی در عمق عربستان را به مثابه پیامی از سوی نیروهای مسلح یمن به ائتلاف مبنی بر ضرورت رفع محاصره ملت یمن دانست.

وی افزود: شرکت آرامکو شاهرگ حیاتی اقتصاد عربستان است و ما عزم جدی داریم که این شاهرگ اقتصاد سعودی تا زمانی که جنگ علیه یمن ادامه دارد، از کار بیافتد.

سرتیپ خالد بیان کرد: هدف قرار گرفتن پالایشگاه آرامکو در ریاض مانند سیلی محکمی به سعودی و کسانی که سعودی را متوهم کردند مانند انگلیس و آمریکا و اروپا، محسوب می‌شود.

وی افزود: نیروهای مسلح یمن حق واکنش به حملات سعودی را در راستای دفاع از ملت یمن که محاصره تحمیلی از سوی ائتلاف ریاض رنج می‌برد و این ائتلاف مانع ورود کشتی‌های حامل سوخت به الحدیده می‌شود را، دارند.

از سوی دیگر خبرگزاری یمنی سبا به نقل از منابع محلی در استان ذمار یمن گزارش داد که سرتیپ «علی بن محمد القوسی» از سوء قصد تروریستی در شهر مأرب جان به در برده است. این منابع از حمله افراد مسلح به منزل استاندار وابسته به دولت دست نشانده سعودی در یمن خبر دادند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    17 0
    درود بر رزمندگان انصارالله که جانانه می جنگند واین تروریست های تکفیری به هلاکت می سونند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس