یحیی سریع نمایه

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در نشستی خبری به تشریح دستاوردهای شش ساله جنگ علیه این کشور پرداخت و اعلام کرد که ارتش در طول این سالها با ۴۹۹ موشک بالستیک تاسیسات نظامی عربستان و امارات را هدف قرار داده است.

به گزارش مشرق،  یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در نشست خبری ضمن تشریح ۶ سال مقاومت مردم یمن  اعلام کرد: از زمان شروع تجاوز به یمن، بیش از ۲۶۰ هزار حمله به این کشور انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

رونمایی از توانمندی‌های موشکی و پهپادی انصارالله

وی افزود: هزار حمله از ابتدای سال ۲۰۲۱ جاری انجام شده است. دها حمله رصد نشده است به ویژه طی سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶.

وی افزود: بر اثر این حملات دهها هزار نفر از یمنی شهید و زخمی شده و بخش اعظم روستاها و منازل، شهرها و راهها، مساجد و موسسات دولتی و خصوصی شده است.

سریع تاکید کرد: از مهمترین عملیات بازدارندگی عملیات نظامی در استان الضالع بود که عملیات نظامی گسترده اعلام نشده بود. ۱۰ عملیات نظامی اعلام نشده است.

وی گفت: ۵۴۰۲۵ عملیات تک تیرانداز در جبهه های مختلف از شروع جنگ انجام گرفته است که بیش از ۲۵۰۰ عملیات طی دو مال گذشته انجام شده است. در جریان عملیات تک تیراندازان یمنی دهها مزدور از جمله سودانی و افسران ارتش عربستان کشته و زخمی شده اند.

سریع بیان کرد: یگان موشکی بیش از ۱۳۴۸ عملیات انجام داده است که ۱۳۴۸ موشک بالستیک شلیک شده است. با ۴۹۹ موشک بالستیک تاسیسات نظامی دشمن سعودی و دشمن اماراتی را هدف قرار دادیم.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: یگان مهندسی بیش از ۱۰۵۶۰ عملیات انجام داده است و استحکامات و تجهیزات و مراکز تجمع دشمن را هدف قرار داده است. نیروهای ضد زره بیش از ۶۳۸۵ عملیات انجام داده است که نفربرها و تجهیزات دشمن را هدف قرار داده است.

سریع گفت: یگان توپخانه بیش از ۵۹۸۵۲ عملیات انجام داده است که پشتیبانی بوده و حرکت دشمن را نشانه گرفته است که ۶۳۸ عملیات با یگان پهپادی به طور مشترک انجام شده است.

وی اظهار داشت: یگان پهپادی در عملیات خود از انواع توپ‌ها و نیز راکت از نوع زلزال و بیش از دهها موشک استفاده کرده است. نیروهای پدافند هوایی یمن بیش از ۱۵۳۴ عملیات شامل هدف قرار دادن هواپیماهای جنگی و مجبور کردن آنها به فرار انجام داده است.

سریع گفت: نیروهای پدافند هوایی بیش از ۴۵۴ هواپیما اعم از جنگنده و هواپیماهای شناسایی و جاسوسی و نیز بالگرد را هدف قرار داده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 5
  • US ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    3 22
    ببخشید ما برای چی باید همش در جنگ باشیم؟
    • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
      4 3
      چون غربیها متجاوزند بعد ما در جنگ نیستیم ما در حال دفاع از خود هستیم
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
      5 4
      چون شما خیلی زیاده خواه هستید از اونطرف کره زمین اومدید به خاور میانه و اطراف کشور ما رو پر از پایگاه نظامی کردید.
    • پیروزه IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
      4 4
      مگر ما جنگ را شروع کردیم یا دوست داری تسلیم باشی هر کاری که دوست داشته باشند با شما انجام بدهند
    • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
      4 4
      نیروگاههای برق ال سعود را بزنید تا طویله گاو شیرده در خاموشی فرو رود و گاوها به جان هم بیافتند
    • IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
      2 0
      چون دشمنان شیطان صفتی داریم
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
      3 0
      خوب فارسی یاد گرفتی بی شرف منم دارم عبری یاد می گیرم دهنتون رو تو شبکه های اجتماعیتون سرویس می کنم جواب سوالت هم اینه که شما به حقتون راضی نیستین و می خواین کل دنیا رو غورت بدین
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    10 5
    حیرت انگیز هست اما بنظر بازدارنده نبوده، باید عربستان رو نقره داغ کنند .. هر روز عملیات موشکی سنگین ، اونوقت خواهی دید ک تسلیم میشن .
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    9 4
    ماشاءالله ( ولی برتعداد حملات موشکی خود تا از کار انداختن شاه رگ اقتصادی آل سعود ادامه بدهید
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
    1 1
    با سلام و احترام و عرض تبریک سال نو بر عزیزان وب سایت وزین مشرق نیوز و کاربران عزیز ضمن آرزوی سلامتی ، شاد کامی و موفقیت برای همه ی بزر وران ، خطاب به محمد جان بن سلمان ، توصیه می کنم که: محمد جان سریع باش و بپا خیز __به اربابت بده قول دو تا چیز __یکی نوکر بمانی تا ابد تو __دیگر شیرش دهی داغ در سبد تو __ اگر دادی دو قول را جان دائی __در آسایش بنوشی چند چائی _ نخواهد شد دگر سوراخ جائی __ز موشک ها نیابی رد پائی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس