کد خبر 1195023
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰
گردهمایی ایرانیان مقیم پاکستان در مراسم تحویل سال نو

مراسم جشن تحویل سال نو و عید نوروز همزمان با مهین اسلامی با مشارکت ایرانیان مقیم پایتخت پاکستان با حضور سفیر کشورمان جمعی از روسا و کارکنان نمایندگی‌های ایران به اتفاق خانواده‌هایشان برگزار شد.

به گزارش مشرق، در این گردهمایی که با حضور «سید محمدعلی حسینی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، دیپلمات‌ها، روسای مراکز ایرانی و اعضای خانواده‌های آنان در آخرین روز از سال ۱۳۹۹ و همزمان با اعیاد مبارکه شعبانیه همراه بود، مطابق با پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

آیین گرامیداشت نوروز باستانی و اعیاد مبارک شعبانیه با قرائت قرآن کریم توسط "کریم منصوری" قاری ممتاز بین المللی کشورمان آغاز شد.

سخنرانی سفیر ایران درخصوص دعای تحویل سال "یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبرالیل..."، مولودی خوانی و پخش کلیپ‌های شاد نوروزی از دیگر بخش‌های دورهمی ایرانیان مقیم پایتخت پاکستان بود.

گردهمایی ایرانیان مقیم پاکستان در مراسم تحویل سال نو

حسینی همچنین با انتشار پیامی در حساب توییتری خود، نوشت: ‏حلول سال نو و بهار پرطراوت که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت می باشد را به تمام عزیزانی که در اقصی نقاط جهان جشن ‎نوروز را بر پا می دارند، بویژه دو ملت شریف و فرهنگ دوست ‎ایران و ‎پاکستان  تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

همزمان سرکنسولگری‌ها و خانه‌های فرهنگ ایران در شهرهای لاهور، کراچی، پیشاور، کویته و مولتان نیز روز شنبه به مناسبت تحویل سال نو ۱۴۰۰ میزبان دیپلمات‌ها و سایر هموطنان ایرانی بود.

در این آیین‌ها با حضور سرکنسول و روسای نمایندگی‌های فرهنگی کشورمان، شرکت کنندگان با قرائت دعای مخصوص تحویل سال نو، برای سرافرازی و موفقیت بیش از پیش کشورمان و همچنین بابرکت بودن سال جدید برای تمامی ملت‌ها به ویژه تحکیم دوستی و برادری میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان دعا کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نازنین IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    1 5
    خدا شکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس