کد خبر 1194755
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰
سوری‌ها علیه اشغالگری کشورهای خارجی اعتراض کردند

رسانه‌های سوریه جمعه شب از تجمع قبایل این کشور در شهر «قامشلی» در استان الحسکه در شمال سوریه علیه اشغالگران آمریکایی و ترکیه‌ای و شبه نظامیان وابسته به آنها خبر دادند.

به گزارش مشرق از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، شرکت کنندگان در این تجمع حمایت خود را از انتخابات ریاست جمهوری سوریه اعلام کردند.

تجمع کنندگان که با حضور بزرگان شیوخ عشایر قبیله «طی» برگزار شد بر حمایت از مقاومت مردمی برای بیرون راندن نظامیان خارجی که به صورت غیرقانونی در سوریه حضور دارند و به غارت محصولات کشاورزی و منابع طبیعی مبادرت می‌ورزند، تأکید کردند.

در این تجمع هدف از اقدام اشغالگران آمریکایی را تحت‌الشعاع قرار دادن اراده ملت سوریه در منطقه الجزیره در این کشور اعلام شده است.

شیخ «فیصل العازل» از قبیله «المعامره» به سانا گفت که ساکنان منطقه الجزیره سوریه در استان الحسکه دست در دست ارتش عربی سوریه با هر دخالت خارجی غیرقانونی مقابله می‌کنند که هدفش ضربه زدن به وحدت و تمامیت ارضی این کشور است.

وی افزود: برای بازسازی کشور همه نیروهای خارجی اشغالگر و حامی تروریسم و عامل بی ثباتی در منطقه از جمله آمریکا و ترکیه باید از سوریه خارج شوند.

شیخ «محمد الفارس» نیز به سانا گفت: این همایش پس از  گذشت ۱۰ سال از ایستادگی مردم سوریه در برابر تروریسم برگزار می‌شود که در آن  ارتش سوریه در نبردی سخت با شرورترین تروریست‌ها همه توطئه‌ها برای تجزیه سوریه را ناکام گذاشت.

وی نیز اظهار کرد: عشایر منطقه «الجزیره» به حفظ تمامیت ارضی سوریه متعهد هستند و در کنار ارتش قرار دارند و حامی انتخابات ریاست جمهوری به عنوان راهی برای باثبات شدن کشور هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس