کد خبر 1194459
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱
تندباد شدید اردبیل را درنوردید

تندباد شدید از شامگاه گذشته بخش‌های مختلف استان اردبیل را درنوردید به‌طوری‌که در بخش‌هایی از استان اردبیل سرعت باد به ۹۵کیلومتر بر ساعت نیز رسید.

به گزارش مشرق، تندباد شدید از شامگاه گذشته بخش‌های مختلف استان اردبیل را درنوردید به‌طوری‌که در بخش‌هایی از استان اردبیل سرعت باد به ۹۵ کیلومتر بر ساعت نیز رسید.

براساس اعلام سازمان هواشناسی استان اردبیل، وزش تندباد(گرمیج) تا شامگاه امروز در بخش‌های مختلف اردبیل موجب افزایش محسوس دما و در برخی مناطق غبار می‌شود.

تندباد به‌ویژه در مناطقی که سرعت آن شدید بود، خساراتی به مبلمان شهری و مزارع و باغ‌ها وارد کرده و موجب شکسته‌شدن شاخه‌های درختان، ریزش دیوار ساختمان‌ها و برخی تابلوها شده است.

تندباد شدید اردبیل را درنوردید +فیلم

بر این اساس، عصر امروز بر اثر شدت وزش باد در اردبیل، دیوار ساختمان نیمه کاره فرو ریخته و باعث مصدومیت جزئی چند عابر پیاده شد و همین‌طور شکستن یک درخت در شهر سرعین موجب خسارت به یک دستگاه خودرو شد.

مدیریت بحران اردبیل چند روز پیش با استناد به هشدار شماره ۶۸ سطح زرد هواشناسی به ساکنان این استان به‌ویژه در پهنه مرکزی آن درباره خطرها و مشکلات ناشی از استقرار وضعیت جوی حاد در منطقه هشدار داده بود.

تندباد شدید اردبیل را درنوردید +فیلم

این مدیریت بر بازبینی استحکام سازه‌ها و تابلوها و بیلبوردهای شهری، پرهیز از بیابان‌نوردی و کوهنوردی و مراقبت از تجهیزات و فرآورده‌های دامی و کشاورزی تاکید کرده بود.

تندباد شدید اردبیل را درنوردید +فیلم

گفتنی است؛ براساس اطلاعیه سازمان هواشناسی، وزش تندباد از شامگاه امروز کاسته شده و با توجه به گذر امواج ضعیف تا عصر فردا علاوه بر کاهش نسبی دمای هوا، در برخی مناطق استان رگبار موقتی باران نیز دور از انتظار نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • بی نام IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    1 0
    امان از دست باد همین یکی را کم داشتیم
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    1 2
    تخریب یه دیوار بلوکی متروکه هم شد شدت طوفان! منتظر دیدن فیلم طوفان واقعی بودیم
    • Aydin IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
      0 1
      شرمنده میگیم دفعه بعد با خسارت بیشتری میاد
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
    0 0
    سلام و رحمه الله. میلاد با سعادت سید الساجدین و زین العابدین امام علی ابن الحسین علیه افضل الصلوه المصلین و مقطوع الیدین عبد صالح الله متعال حضرت قمر منیر بنی هاشم ابالفضل العباس ابن علی ابن ابیطالب ع و امام حسین علیه السلام و روز پاسدار مبارک. جانمان فدای رهبر عزیزمان امام خامنه ای بزرگ پاسدار اسلام عزیز. سلام و رحمه الله.
  • IR ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
    3 0
    کلا منطقه سراب و نیر و اردبیل و سرعین و نمین و حیران بسیار بادخیزه کاش با نصب توربینهای بادی بیشتر در این مناطق از انرژی بادی بیشتر بهره ببریم
  • یوسف IR ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
    0 0
    با سلام چرا هیچ وقت اخبار جامع و کامل در مورد اخبار توضیح داده نمیشود...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس