صادق زیباکلام نمایه

آقای روحانی به گونه‌ای درباره اقتصاد و خراب نبودن آن صحبت می‌کند که انسان تصور می‌کند، دو جامعه وجود دارد؛ یکی که در عالم واقعیت است و دومی که در ذهن آقای روحانی و همکاران ایشان است.

به گزارش مشرق، صادق زیباکلام یادداشتی در روزنامه آرمان منتشر کرده است در بخش‌هایی از این مطلب آمده است: سالــی که گذشـت را بدون اغراق می‌توان سال تداوم بی‌اعتباری‌ها دانست. اینکه آیا واقعا دولت مستحق این نگرش نزد افکار عمومی است یا نه، قابل بحث است. شاید واقعا دولت روحانی مستحق تا این حد نباشد. به‌خصوص کاهش ‌اعتباری در سال 99، اما صرف‌نظر از اینکه آیا دولت دوازدهم و شخص رئیس‌جمهور مستحق این امر است یا خیر، واقعیت آن است که مقصر اصلی قرار گرفتن در این جایگاه، را خود آقای روحانی باید پاسخ دهد.

آقای روحانی می‌توانست با مردم صحبت کرده و شانیتی بیشتری برای مردم و خصوصا 24 میلیون نفری که به او رای دادند، قائل شود و به آن‌ها مشکلات، دشواری‌ها و فشارهایی را که دولت با آن روبه‌رو است در میان بگذارد اما به دلایلی که کمتر مورد بحث قرار گرفته و خود آقای روحانی نیز خیلی کمتر حاضر به صحبت درباره آن‌ها شده است، رئیس‌جمهور سکوت کرد؛ همان سکوتی که بعد از انتخابات اردیبهشت 96 اختیار کرده است.

در نتیجه آنچه آقای روحانی می‌گفت، نوعی گفتاردرمانی بود. آنقدر  تصنعی بود که حتی اطرافیان خود او نیز آن را باور نمی‌کردند، چه برسد به مردم.

آقای روحانی به گونه‌ای درباره اقتصاد و خراب نبودن آن صحبت می‌کند که انسان تصور می‌کند، دو جامعه وجود دارد؛ یکی که در عالم واقعیت است و دومی که در ذهن آقای روحانی و همکاران ایشان است. اینها باعث شد که نگاه انتقادی مردم، خصوصا رای‌دهندگان به ایشان، اقشار و لایه‌های تحصیلکرده بیشتر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 7
  • میثم IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    40 0
    شما هم کمتر از روحانی به مردم دروغ تحویل ندادید. شما هایی که با همه امکانات از روحانی حمایت کردید و مردم را از رقبای او ترسانید. و جامعه را دوقطبی کردید. شما هم در ناکار آمدی دولت شریک جرم هستید و باید به مردم پاسخ دهید.
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    29 0
    روحانی خودش حرفهای خودش را قبول ندارد چه برسد به ملت
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    34 0
    کاذب زشت کلام تو این نون توی دامن ملت گذاشتی بی وجدان
  • avdt IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    18 0
    آقای زیبا کلوم!.
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    7 0
    آقای زیبا کلام .... استاد بزرگ کلام ...... این دولت کارش اتلاف وقت ملت است .... و شما و امثال شما نابود کننده ملت .... خودت را سفید نکن . در گفتارت یکی به نعل زدی یکی به میخ .... ملت را از اینده اقتصاد ترساندی و یک لپی از روحانی کشیدی .... عجب!!!!!
  • محمدایوب IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    6 0
    خداوکیلی یکی قبل از شروع به حرف زدن روحانی یک تست یا آزمایش خون بگیره ببینیم چی زده چون حرفهاش اصلا با واقعیت خیلی فاصله داره. یک بچه بره بهش بگه لباس تنش نیست. به این دور و وری ها مثل آشنا وواعظی وربیعی. اعتماد نکنه پادشاه
  • AU ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    10 0
    آفتاب پرست. حزب باد.
  • وطن پرست DE ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    10 0
    پرفسور شما که انگار همه چیز رو فراموش کردی پس من بجای شما بابت حمایت های مبتذل از روحانی و توهین های زرد به رقبای ایشون معذرت خواهی می کنم. دانشگاهی که تو استادش باشی خروجیش هم باید راننده اسنپ دربیاد.
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
      0 0
      احسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسنت بسیار زیبا
  • SE ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
    3 0
    اینطور جناب زیرپاکلام از انگلیس و امریکا تعریف مکنند مردمان آنها از آنها تعریف نمیکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس