ربیعی: آمریکایی‌ها باید اولین قدم را در برجام بردارند/ راه دیپلماسی را باز گذاشتیم

سخنگوی دولت گفت:‌در سالی که گذشت زیرساخت‌هایی احداث شد که برخی از آنها افتتاح شده است. بسیاری از این کارها امروز دیده نمی‌شود و ملموس نیست اما برای آینده آثار آن دیده می‌شود.

به گزارش مشرق، علی ربیعی، سخنگوی دولت درباره عملکرد دولت دوازدهم در سالی که گذشت و برنامه‌های پیش روی دولت گفت: برنامه ما در سیاست خارجی اجماع‌سازی در ماه‌های باقی‌مانده از عمر دولت است و  باید به توافق عمومی دست یابیم.

وی با بیان اینکه به دنبال نقطه نظراتی هستیم که عزت و منافع کشورمان را در درازمدت حفظ کند، ادامه داد: با توجه به بدقولی‌های سنتی که از همه دولت‌های آمریکا داریم، باید تضمینی به دست بیاوریم و یکی از برنامه‌های ما این است که با توجه به تجربه و عقبه‌ای که داریم تحریم را پشت سر بگذاریم.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه سال ۹۹، میزان ارز در اختیار دولت حدود ۱۰ درصد متوسط ارز در ۱۵ سال گذشته بوده است، افزود: با این وضع رشد و توسعه کشور با مشکل روبرو می‌شود و راه مقابله با آن عقب راندن تحریم است.

ربیعی با اشاره به توسعه زیرساخت‌ها در دولت تدبیر و امید گفت: در سالی که گذشت زیرساخت‌هایی احداث شد که برخی از آنها افتتاح شده است. بسیاری از این کارها امروز دیده نمی‌شود و ملموس نیست اما برای آینده آثار آن دیده می‌شود.

وی افزود: متخصصان بازار کار می‌گویند این افتتاحیه‌ها و پروژه‌ها عدد سال آینده ما را افزایش خواهد داد و آثار منفی تحریم مانند بالا رفتن قیمت ارز و عدم تعادل، خود را خالی می‌کند. از این جهت سال آینده در بحث اشتغال با توجه به بهره‌برداری از پروژه‌ها وضعیت بهتری خواهیم داشت.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری با اشاره به وضعیت زندگی روزمره مردم اظهار کرد: در بحث معیشت و زندگی روزمره مردم دو کار باید دنبال شود؛ یکی اینکه قدرت خرید خانوار را افزایش و سیاست همسان‌سازی را ادامه دهیم. در این زمینه به بازنشستگان تامین اجتماعی این وعده را می‌دهم که دولت در سال آینده منابع همسان‌سازی را تأمین کرده و این کار را ادامه خواهد داد.

ربیعی خاطرنشان کرد: بخشی از همسان‌سازی امسال آغاز شده است اما نتیجه‌اش ملموس نیست با این کار می‌توان قدرت خرید بازنشستگان را با توجه به تحریم‌های موجود افزایش داد. علاوه بر این امسال لایحه رتبه بندی معلمان را هم فرستادیم.

سخنگوی دولت با تاکید بر اهتمام دولت بر کنترل قیمت‌ها خاطرنشان کرد: هرچه تحریم‌ها به عقب رانده شود، قیمت ارز متعادل می‌شود و قطعاً اگر از این نابسامانی‌های یک ماه اخیر عکس بگیریم، همه اینها ناخوشایند است. اگر چه این عکس از  ۱۲ ماه نیست اما در هر حال خوشایند نیست.

وی تامین واکسن کرونا را از دیگر اولویت‌های دولت در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد و گفت: یکی از برنامه‌های مهم ما است که واکسن‌ها را در همین چند ماه داشته باشیم. علائم خوبی از پاستور، ستاد اجرایی فرمان امام و رازی در تهیه وساخت واکسن مشاهده می شود وحتی ممکن است این واکسن‌ها زودتر برسد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    12 0
    این یکی رو راست میگه آثار این زمین سوخته ایی که تحویل دولت بعد خواهند داد در آینده دیده می شود
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    3 0
    نه دادشــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ شما ها تشریف دارین. خوب فهمیدی جون دل.
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    8 0
    اثارتون که بله!!!حالا حالا ها پاک نمیشه!!!!
  • محمدایوب IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    8 0
    بابا کی میره این همه راه رو. اینا هم میفمن. اما. یک کم دیر. دولتهای آمریکا بدقولند مغزهای متفکر ژنرالهای زبان دان دیپلمات‌ها حقوقدانان. چه جوری فهمیدین بالاخره سرتونو اززیرلحاف بیرون آوردید مواظب باشین مغزتون سرما نخوره
  • مهدی IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    9 0
    هنوز اثارش ندیدیم وضعیت اینجوریه خدا به دادمون برسه
  • دهقان IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    4 0
    ماشاله از رو هم نمی رن اینا دیگه کی هستن !!!
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    3 0
    خوبه که این تحریم ها رو شما یاد گرفتید وگرنه هیچی برای گفتن نداشتید فقط ما مردم نمی فهمیم چرا تو واردات خودروهای میلیاردی و میوه و اجناس لوکس تحریم نیستیم و فقط تو دارو و موارد مورد نیاز مردم تحریم هستیم ؟؟؟
  • علی IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    3 0
    جز بدبختی واسه مردم و خوشبختی واسه‌خودشون و یک‌مشت دلال که تهش هم‌وصل خودشون بود هیچی نداشت این دولت فخیمه
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    2 0
    مشکلات رو ب دولت قبل حواله کردن .الان دارن زمینه چینی میکنن ک ی دولت جهادی امد راس کار و موفقیتی کسب کرد بگن اثار اقدامات ماس.کلا واس ماس
  • ایرانی IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    0 0
    اره خودمون هم می دونیم این وضع فلاکت باری که شما نامردان بی تدبیر راه انداخته اید اینده معلوم میشود .ما خواستار محاکمه همه کسانی هستیم که به کشور خیانت کردند .البته باید مواظب بود فرار نکنند .
  • FR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
    0 0
    خوب آثار دولت های قبلی استفاده کردید اقای روحانی
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
    0 0
    چه عجب .انگار ..بعداز عمری ریاست اینو فه میدن .گرچه صبح یه چیزی میگن و غروب چیزدیگه ای. واعلامشون بااعمالشون هرگز مطابقت نداشته
  • IR ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
    0 0
    جناب استاد اعظم حسن روحانی کبیر فرمودند : من سرهنگ نیستم من حقوق دانم، باید دم کدخدا را ببینید، توهم دشمنی تا کی باید چرخ اقتصاد بچرخه تا سانتریفیوژ بچرخه 6234
  • IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
    0 0
    وای بر کسانی که منتظرخوش قولی شیاطین هستند!
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
    0 0
    اگر یانکی ها بد قول هستند پس چرا دائما به دنبال مذاکره با انها هستید؟
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
    0 0
    یکی از بزرگترین اقدامات این دولت انتقال اب به ایران مرکزی است که دولت محترم کلنگش را زد که البته در این چند ماه باقیمانده مطلب مهمی است . تا کلنگ زده نشود که کاری شروع نمی شود !!!!
  • سید فروزان CH ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
    1 0
    کاملا درست است ، آینده آثار اقدامات دولت دیده خواهد شد ، در کارتونها و‌سریالهای کمدی ،‌کلی خواهیم خندید به این دولت هر چند امروز هم باب خنده هستند
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
    1 0
    با آمدن دولت جوان و انقلابی تمام خاطرات تلخ تان را به تاریخ می سپاریم
  • DE ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    1 0
    آثار اقدامات دولت در آینده دیده می‌شود/ طرف نصفه شب داشت قفل مغازه ای را میبرید .رهگذری گفت چکار میکنی نیمه شب گفت دارم ویالون میزنم .پرسید پس چرا صداش نمیاد جواب داد فردا صبح صداش را خواهی شنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس