کد خبر 1194193
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۷
رضایی: آمریکا را باید وادار به برداشتن تحریم‌ها کرد/ ایالت‌های اقتصادی باید ایجاد شود - کراپ‌شده

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه اقتصاد ملی نباید اقتصاد محلی را استثمار کند گفت: برای حل مشکل اقتصاد جامعه نیاز به مدیریت‌های کارآمد قوی، انقلابی، مسئولیت‌پذیر و پاسخگو است.

به گزارش مشرق، محسن رضایی عصر امروز در جمع خبرنگاران ‌با بیان اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بزرگی برای اقتصاد بومی و ملی است اظهار داشت: اکنون استان بوشهر به نفت، گاز و فعالیت‌های خیلی محدود خلاصه شده در حالی‌که ظرفیت‌های ناشناخته و شناخته شده بزرگی در کرانه، پسکرانه و پیشکرانه در سواحل خلیج‌فارس دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از تدوین سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه کشور خبر داد و بیان کرد: در آستانه تدوین سیاست‌های کلی برنامه هفتم باید از ظرفیت نخبگان استفاده شود.

وی استان بوشهر را پیش‌قراول سیاست‌های کلی توسعه دریا محور دانست و بیان کرد استان بوشهر می‌تواند در توسعه سیاست‌های دریامحور می‌تواند نقش خود را در اقتصادی ملی افزایش دهد.

رضایی با بیان اینکه اقتصاد ملی نباید اقتصادهای بومی و محلی را استثمار کند تاکید کرد: اقتصاد ملی از طریق آبادانی اقتصادهای بومی و محلی باید آباد شود در غیر این‌صورت در اقتصاد ملی با تعارض و تناقضی مواجه می‌شویم و همه چیز به نفع دولت رقم زده می‌شود و زندگی مردم و شهرها و استان‌های خارج از تهران روز به روز ضعیف‌تر می‌شوند و یا سرعت پیشرفت آنها کند می‌شود

وی تاکید کرد: باید اقتصاد ملی دست از استثمار اقتصادهای بومی بردارد و آبادانی خود را در آبادانی اقتصادهای بومی و محلی ببیند و تلاش می‌شود در سیاست‌های کلی تحولی در آینده ایجاد شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مهمترین سیاست‌ها در این شرایط خنثی کردن تحریم‌هاست گفت: در این راستا باید دولت آمریکا را وادار کنیم که دست از تحریم‌ها بردارد که این مهم دو روی سکه محسوب می‌شوند در واقع برداشتن و خنثی شدن تحریم‌ها یک روی سکه و جهش و گسترش تولید ملی روی دیگر سکه در راستای تحول اقتصادی است.

رضایی، خنثی کردن تحریم‌ها را مکمل برداشتن تحریم‌ها دانست و تاکید کرد: این دو موضوع نباید به هم گره زد و اقتصاد کشور نباید شرطی کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۵ سال است که اقتصاد ایران شرطی شده است تصریح کرد: در هشت سال گذشته با این سیاست دو بعدی و دو وجهی، سیاست برداشتن و خنثی کردن تحریم‌ها می‌تواند تحولی در اقتصاد کشور ایجاد کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام سیاست‌های مهم برنامه هفتم توسعه را برشمرد و گفت: برنامه سایبری و استفاده از امکانات وسیع فضای مجازی، ارتقای فرهنگ ملی کشور، توجه به جمعیت، هدایت نقدینگی به سمت تولید، نقش‌آفرین موثرتر در نظم منطقه‌ای و بین‌المللی محورهای اصلی سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه است.

رضایی، انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ را مهم و سرنوشت‌ساز دانست و تصریح کرد: در این راستا اهمیت حضور مردم در انتخابات ۱۴۰۰ بسیار مهم و سرنوشت ساز است و می‌تواند دشمنان را مایوس و امید واقعی را به جامعه تزریق کند.

وی، مایوس کردن دشمن و امید آفرینی واقعی را بستگی به مشارکت گستره مردم در انتخابات دانست و بیان کرد: امیدآفرینی به  روی کار آمدن دولت کارآمد، قوی، مسئولیت‌پذیر و پاسخگو است که بتواند هم تحریم‌ها را بردارد و خنثی کند و از سوی دیگر امید آفرینی ایجاد و این اعتمادی که بین دولت و مردم تضعیف شده را تقویت کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر ایجاد ایالت‌های اقتصادی بیان کرد: ایجاد ایالت‌های اقتصادی مورد تأکید قرار گرفته، ولی تاکنون عملی نشده است.

وی افزود: استان بوشهر باید یکی از پایگاه‌های خیزش اقتصادی ملی باشد مشروط به اینکه ساختار اقتصادی آن بازتعریف شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    2 0
    تاب آوری خیلی مهمه تاب آوری مخصوصا تو صف مرغ و روغن
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
      3 1
      اونا به تحریم ربطی نداره...اون بخاطر بی کفایتی دولته درود بر حاج محسن
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
    3 0
    منتظر برداشتن قدم بلند در گام دوم انقلاب با اقتصاددان ولایی قرن آینده خواهیم ماند انشاءالله خیلی زود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس