محسن رضایی: امروز استان‌ها‌ گرفتار استثمار نوی پایتخت و تهران‌نشینان شده‌اند / به ‌زندگی لاکچری و پرهزینه برخی‌ها در کشورهای غربی پایان می‌دهم

نامزد تصدی سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری گفت: برای پایان دادن به مشکل مسکن جوانان نهضت بزرگ خانه‌سازی را به راه انداخته تا مردم فقط با پرداخت ۱۰ درصد قیمت صاحب خانه شوند.

به گزارش مشرق، محسن رضایی عصر امروز در گفت‌وگو با مردم قزوین که با محوریت انتخابات ریاست‌ جمهوری از طریق شبکه استانی صورت گرفت، نهضت بزرگ خانه‌سازی ایرانیان را طرح بزرگ دولت اقدام و تحول برای پایان دادن به مشکل مسکن زوج‌های جوان دانست و اظهار داشت: امروز هزینه ساخت مسکن در کشور بین متری ۳.۵ تا ۵ میلیون تومان است که اگر کسی ۱۰ درصد ایم مبلغ را به عنوان آورده بیاورد، ۹۰ درصد آن را به صورت وام و بدون وثیقه دریافت خواهد کرد.

رضایی اضافه کرد: در اینجا سند خانه یا واحد مسکونی در رهن بانک باقی مانده و مالکیت هم متعلق به مردم است و سند ملک در حال ساخت هم در بانک به عنوان وثیقه مانده تا کلیه اقساط وام پرداخت شود؛ به این ترتیب مردم با داشتن فقط ۱۰ درصد هزینه ساخت یک مسکن صاحب‌خانه می‌شوند و این طرح در کشورهایی مانند آمریکا و کانادا اجرا شده و جواب هم داده است.

وی ادامه داد: جالب است که برخی از مدیران ما که در غرب درس خوانده‌اند، مخالفت می‌کنند و در حالی افکار و اندیشه‌های غربی را به جامعه ما تزریق می‌کنند که حاضر نیستند تجارب مفید غربی را در ایران پیاده کنند.

رضایی با بیان اینکه اجرای این طرح منجر به جهش تولید مسکن در کشور و اشتغال‌زایی گسترده می‌شود، یادآور شد: خانه‌سازان و انبوه‌سازان را به بازار سرمایه و بورس برده تا نقدینگی و سرمایه کار خود را از بازار سرمایه جذب کرده و با آن خانه بسازند و مردم هم ۹۰ درصد قیمت مسکن ساخته‌شده را با استفاده از وام بانکی پرداخت می‌کنند.

وی صنعت ساختمان‌سازی را موتور پیشران اقتصاد کشور دانست و افزود: اگر تولید مسکن در کشور را راه‌اندازی کنیم، ۳۰۰ صنعت مختلف هم پشت سر آن به راه می‌افتند که از جمله آنها می‌توان به صنایع درب و پنجره‌سازی، سیمان، کاشی و سرامیک اشاره کرد که صنایع اصلی و مادر در استان قزوین به حساب می‌آیند.

یارانه نقدی ۱۰ برابر می‌شود

این نامزد دوره سیزدهم انتخابات ریاست‌جمهوری پرداخت یارانه ۴۵۰ هزار تومانی به هر ایرانی را نخستین گام دولت خود برای بهبود معیشت اقشار محروم دانست و گفت: زمانی که دولت دهم یارانه ۴۵ هزار تومانی را به مردم داد، قیمت دلار ۱۲۰۰ تومان بود و امروز با توجه به اینکه قیمت دلار ۲۰ برابر شده، مبلغ یارانه را فقط ۱۰ برابر می‌کنیم که باز عده‌ای با رندی می‌گویند که این کار شدنی نیست.

رضایی اضافه کرد: آنهایی که از پرداخت یارانه ۱۰ برابری به مردم ناراحت هستند، نگران از دست رفتن رانت‌های میلیاردی خود در بانک‌ها به ویژه بانک مرکزی هستند و از این می‌ترسند که حق به حق‌دار رسیده و آنها نتوانند به زندگی لاکچری و پرهزینه خود در کشورهای غربی ادامه دهند.

وی همچینن از پرداخت حقوق ماهیانه به خانم‌های خانه‌دار و مادران خبر داد و گفت: هر بانوی خانه‌داری که ۶ ما آموزش تربیت فرزند و حفظ سلامت و بهداشت خانواده ببیند، حقوق ماهانه دریافت می‌کند که این کار هم تکریم مادران و امر فرزندآوری است و هم به استثمار خانگی زنان خانه‌دار در کشور ما پایان می‌دهد.

قدرت به استان‌ها واگذار می‌شود

کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست‌ جمهوری در ادامه با بیان اینکه دولت «اقدام و تحول» برای هر استانی متناسب با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آن برنامه اقتصادی ویژه تدوین کرده، گفت: به همین خاطر هیچ استانی از جمله استان قزوین نیست که در دولت ما برنامه تحول و تکاپوی اقتصادی ویژه خود را نداشته باشد.

رضایی با بیان اینکه امروز استان‌های ما گرفتار استثمار نوی پایتخت و تهران‌نشینان شده‌اند، اضافه کرد: در دولت ما دیگر از تهران برای استان‌های نسخه واحد توسعه اقتصادی و اجتماعی صادر نمی‌شود و ما اختیار، قدرت و مسئولیت همه را به استان‌ها و استانداران می‌دهیم. البته استان‌ها را به امان خدا رها نکرده و با حداکثر توانمان توان پشت سر استانداران و مناطق اقتصادی هستیم یا به عبارت دیگر استانداران دولت ما مسلوب‌الاختیار نیستند؛ بلکه از سوی ما حمایت و هدایت می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم هزینه‌کرد سپرده‌های بانکی هر استان در درون همان استان ادامه داد: یعنی اگر در استان قزوین مردم سپرده‌هایی را در بانک گذاشتند، باید سپرده مردم قزوین در همان استان هزینه شود و نباید این پول به تهران آمده و با تبدیل به ارز و دلار از تهران و کشور خارج شود.  ه کمک الهی و اعتماد شما مردم این روند را معکوس کره و به این استثمار نو پایان می‌دهیم تا دیگر کشورهای خارجی پایتخت و تهران هم استان‌ها را مورد استثمار قرار ندهند.

قزوین به بازار ۲۰۰ میلیون نفری اوراسیا متصل می‌شود

این کاندیدای تصدی ریاست‌جمهوری با یادآوری اینکه هر استانی ویژگی‌های اقلیمی، طبیعی و نژادی خاص خود را دارد، گفت: برای نمونه فولاد هرمزگان را به قزوین نمی‌آوریم که آب و منابع زیرزمینی قزوین را خشک کند و در آخر هم نتوانیم به خاطر مشکلات اقتصادی و معیشتی کارخانه را تعطیل کنیم.

رضایی نسخه‌نویسی اقتصادی واحد برای کل کشور و استان‌ها را نادیده‌گرفتن استعدادهای هر استان توصیف کرد و افزود: هر استانی نسخه تحول مخصوص به خود را می‌خواهد و دولت «اقدام و تحول» هم بر اساس این قاعده عمل کرده؛ اما این موضوع هم کافی نیست و ما اختیار تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری را به استان‌ها می‌دهیم تا نواحی اقتصادی را ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: برای نمونه استان قزوین که بین ۱۲ استان کشور قرار گرفته، می‌تواند با اتکا به ظرفیت کشاورزی دشت قزوین و توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی به قطب تولید غذای کل کشور تبدیل شود و محصولات مرغوب آن هم از طریق ایجاد بندر خشک به بازار ۲۰۰ میلیون نفره در منطقه اقتصادی اوراسیا از جمله قزاقستان صادر شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • آرمین IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    2 3
    درود بر دکتر رضایی ، واقعا برنامه های اقتصادی خوبی دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس