کد خبر 1194031
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
عربستان سعودی

ساخت دومین فروند از ناوچه های سفارش داده شده توسط عربستان سعودی به شرکت لاکهید مارتین آغاز شد.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، شرکت لاکهید مارتین آمریکا در مراسمی به صورت رسمی ساخت دومین شناور از سری MMSC  را برای عربستان سعودی آغاز کرد. در این مراسم اولین ورقه فولادی مورد استفاده در این شناور بریده شده است. بر اساس قرارداد امضاء شده بین دو طرف عربستان سعودی چهار فروند از شناورهای چند ماموریتی سری MMSC  را از آمریکا خریداری می کند.

آغاز ساخت دومین ناو سعودی در آمریکا+عکس

این شناورها در حقیت مدل بسیار مسلح شده از ناوهای جنگ LCS ساخت شرکت لاکهید مارتین هستند. شناوری LCS برای نبرد در آب های کم عمق مثل خلیج فارس توسعه پیدا کرده اند. اما در مدل مخصوص نیروی دریایی آمریکا کمبود تسلیحات مناسب یا در اصطلاح کمبود قدرت آتش به خوبی حس می شود.

پروژه MMSC بر اساس ارتقاء سنگین تسلیحاتی قرار گرفته است. در این شناور جدید یک قبضه توپ ۷۶ میلی متری ساخت ایتالیا در جلوی ناو نصب می شود. ۱۶ پرتابگر عمودی مارک ۴۱ بر روی این شناور نصب خواهد شد که احتمالا از آن ها برای نصب موشک های پدافندی RIM-۱۶۲ استفاده خواهد شد. در هر پرتابگر توان نصب ۴ موشک قرار دارد که مجموع موشک های مورد نظر را به عدد ۶۴  می رساند.  یک پرتابگر موشک های پدافند کوتاه برد RIM-۱۱۶ به همراه ۸ موشک ضد کشتی هارپون از دیگر تسلیحات نصب شده بر روی این شناور خواهد بود.  پرتابگر های اژدر و توان حمل یک فروند بالگرد سی هاوک نیز از دیگر توانایی های این شناور خواهد بود.

در بخش راداری و سامانه های الکترونیکی این شناورها به سیستم مدیریت رزمی COMBATSS-۲۱ مجهز خواهند بود که مشتق شده از سامانه معروف ایجیس نیروی دریایی آمریکاست و از رادارهای آرایه فازی فعال مدل TRS-۴D ساخت شرکت ایرباس بهره خواهد برد. گفته می شود قرارداد خرید این ۴ شناور رزمی به همراه پشتیبانی و کلیه وسایل و تجهیزات مربوط به آن، بهایی در حدود ۶ میلیارد دلار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • سرباز IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    3 5
    6 میلیارد و فقط چهار ناو!!! ما با همین پول موشک، ناو، تانک، زیردریایی و... میسازیم و نگه داری میکنیم و هوای حزب الله و انصارالله و حشد رو هم داریم. وقتی هزینه سازش بیشتر از مقاومته
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
      10 3
      آره خير سرت
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    3 12
    گاو شیر ده ۶میلیارد دلارواقعا که
  • RO ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    4 2
    قرار بود ما هم یکی رونمایی کنیم بس چی شد ما هم هر ده سال یکی رونمایی میکنیم با کلی ایرادات فنی و تجهیزات کم :))

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس