کد خبر 1192142
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
گازگرفتگی در یک ساختمان ۵ طبقه/ کشف جسد آقا و خانم جوان + تصاویر

سخنگوی آتش‌نشانی تهران از گازگرفتگی در یک ساختمان پنج طبقه در خیابان نبرد شمالی خبر داد و گفت: آتش‌نشانان حین بررسی این ساختمان، جسد یک آقا و خانم جوان را کشف کردند.

به گزارش مشرق، سید جلال ملکی، با اعلام خبر گازگرفتگی در یک منزل مسکونی در خیابان نبرد شمالی، درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: ساعت ۲۱:۱۹ شب گذشته (۲۲ اسفند) حادثه احتمال گازگرفتگی در یک ساختمان مسکونی واقع در خیابان نبرد شمالی، خیابان نجار محمودی به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تهران اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان ایستگاه شماره ۴۸ آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ کودک فداکاری که جان ۴کودک دیگر را نجات داد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران افزود: محل حادثه یک ساختمان پنج طبقه مسکونی و ۱۰ واحدی بود؛ در طبقه دوم در یک واحد کوچک حدوداً ۴۳ متری، نشت گاز روی داده و پیش از رسیدن آتش‌نشانان آقایی که دچار مسمومیت شده و احساس ناراحتی می‌کرد به مراکز درمانی منتقل شده بود.

وی تصریح کرد: آتش‌نشانان با دستگاه‌های گازسنج متوجه شدند گاز مونوکسید کربن در این واحد منتشر شده و طبق وظایف خود تمام ساختمانها و واحدها را بررسی کردند که دقیقاً در واحد روبه‌رویی این منزل در همان طبقه سوم، که آن واحد نیز حدوداً ۴۳ تا ۴۴ متر وسعت داشت، کسی پاسخگو نبود.

ملکی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان در حضور عوامل انتظامی در واحد مذکور را باز کرده و به محض ورود به منزل با وضعیت کاملاً بی‌حال یک آقا و خانم جوان (حدوداً ۲۵ تا ۲۶ ساله) مواجه شدند که با حضور عوامل اورژانس و بررسی اولیه مشخص شد که جان خود را از دست داده‌اند و ظاهراً ساعتها از زمان فوت آنها گذشته است.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران ادامه داد: با استفاده از دستگاه گازسنج محرز بود که گاز کشنده مونوکسید کربن در محل منتشر شده که کارشناس آتش‌نشانی با حضور در محل بررسی خود را انجام داد البته بررسی علت اصلی مرگ توسط عوامل پزشکی قانونی بعد از معاینات دقیق‌تر مشخص می‌شود اما یکی از قویترین احتمال فوت این افراد بر اثر گازگرفتگی است.

وی یادآور شد: برخی از شهروندان در روزهای پایانی سال با بهتر شدن هوا، وسایل گرمایشی خود را جمع‌آوری می‌کنند و زمانیکه به یک‌باره هوا سرد می‌شود، می‌خواهند مجدداً وسایل گرمایشی خود را راه‌اندازی کنند و ممکن است در این حین دچار بی‌احتیاطی شوند.

ملکی متذکر شد: شهروندان تا زمانیکه اطمینان پیدا نکردند که هوا دیگر سرد نخواهد شد و نیاز به استفاده از وسایل گرمایشی نیست، وسایل گرمایشی خود را جمع‌آوری نکنند زیرا ممکن است با سرد شدن مجدد هوا نیاز به استفاده از وسایل مذکور پیدا کنند همچنین در صورت راه‌اندازی مجدد وسایل گرمایشی باید تمام تمهیدات ایمنی لازم مخصوصاً باز بودن لوله‌ها، مسیر خروج آلاینده‌ها و قرار دادن مسیری برای ورود هوا برای وسایل گرمایشی درنظر بگیرند.

سازمان آتش‌نشانی تهران , آتش‌نشانی , اورژانس , حوادث , دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی , پلیس 110 , پزشکی قانونی ,

سازمان آتش‌نشانی تهران , آتش‌نشانی , اورژانس , حوادث , دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی , پلیس 110 , پزشکی قانونی ,

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    0 0
    سلام ترابخدا از طریق رساناها مثل تلویزیون به مردم آموزش بدیدمرتب تو فصل زمستان هشدار داده بشه و تجهیزاتی را به مردم با قیمت ارزان داده بشه تا بتونند از خودشان مراقبت کنند دو تا جوان در اثرنداشتن تجربه ازبین رفتند خیلی سخته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس