کد خبر 1191926
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
کارشناسی داوری دیدار مس نوین کرمان و پرسپولیس

یک کارشناس داوری معتقد است تیم داوری به اشتباه گل پرسپولیس را مردود اعلام کرده است.

به گزارش مشرق، حسین عسکری درباره داوری دیدار پرسپولیس و مس نوین کرمان اظهار کرد: داور از نظر تشخیص خطاها در مجموع خوب بود و دوندگی خوبی داشت و در جای‌گیری‌ها هم خیلی خوب عمل کرد و در اکثر صحنه‌ها مسلط بود و ناهماهنگی هم با کمک‌هایش نداشت. اشکالی که در این باز وجود داشت رنگ پیراهن دروازبان بود.

او ادامه داد: رنگ پیراهن دروازبان مس با رنگ پیراهن داوران یکی بود و این خوب نیست. ناظر بازی و نماینده مسابقه در جلسه پیش بازی باید به این مساله رسیدگی می‌کردند و به اطلاع داور می‌رساندند اما به هر حال این مساله خوب نیست.

بیشتر بخوانید:

صعود آسان پرسپولیس با شکست مس نوین کرمان+عکس و فیلم

این کارشناس داوری اضافه کرد: در دقیقه ۵۳ شوت بازیکن مس نوین به صورت کامیابی‌نیا خورد و داور بلافاصله بازی را قطع کرد که این بازیکن مداوا شود. توپ در حالی که داشت به اوت می‌رفت داور بازی را متوقف کرد و می‌بایست برای شروع مجدد بازی از همان نقطه دراپ بال انجام شود اما داور عجله و اشتباه کرد و توپ با پرتاب اوت به جریان افتاد.

او با بیان این‌که در صحنه‌ای در دقیقه ۸۰ هند شهریار مغانلو گرفته شد، گفت: این صحنه هند نبود و مغانلو فقط روی توپ افتاد. قانون جدید می‌گوید اگر توپی آگاهانه به دست بازیکن نمی‌خورد و بلافاصله حمله خطرناک ایجاد می‌شود باید هند گرفته شود. در این صحنه‌ حمله‌ای اتفاق نیفتاد و عمدی نداشت. کمک داور اول و کمک داور دوم باید کمک می‌کردند. کمیته داوران متاسفانه داورهایی را انتخاب می‌کند که هنوز به تجربه چنین بازی‌ نرسیدند.

عسکری  اضافه کرد: در دقیقه ۴۱ هم به اشتباه آفساید بازیکن پرسپولیس را گرفت که این توپ منجر به گل شد. دو بازیکن در منطقه حمله پرسپولیس بودند. عبدی در آفساید بود اما عالیشا در آفساید نبود و قانون می‌گوید داوران باید صبر کنند تا ببینند کدام بازیکن صاحب توپ می‌شود. در این صحنه عالیشا صاحب توپ شد که در آفساید نبود و به نظرم گل سالم بود.

او در پایان گفت: یک اشکال کلی هم وجود داشت و آن هم تصویربرداری ضعیف این مسابقه بود. باید در صحنه‌های مهم داوری تصاویر بهتری نمایش داده شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس