کد خبر 1191629
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۹
شمارش معکوس افزایش دستمزد ۱۴۰۰

علی رغم اینکه وزیرکار در هفته های قبلی و دولتی خبر از تعیین دستمزد ۱۴۰۰ در روزهای پایانی سال داده بودند, شمارش معکوس افزایش دستمزد ۱۴۰۰ برای کارگران آغاز شده است و پیش بینی می شود که در شنبه آینده دستمزد تعیین شود.

به گزارش مشرق، تعاون و کار در هفته ای که گذشت با مسائل مختلفی روبرو بود. یکی از مسائل مهم بحث دستمزد کارگران بود. حدود یک هفته تا پایان سال باقی مانده است و بحث دستمزد مهمترین مسئله برای کارگران است.

دویست و نود و ششمین نشست شورای عالی کار و دومین نشست تعیین حقوق و دستمزد1400 پس از سه ساعت مذاکره به پایان رسید.

 این جلسه با حضور نمایندگان دولت,کارفرمایان و کارگران برگزار شد و در نهایت به نتیجه نهایی نرسید و تعیین دستمزد به نشست هفته آینده در روزشنبه هفته آینده موکول شد. طبق اخبار دریافت شده محور اصلی صحبت های نمایندگان کارگران در جلسه آن روز شورای عالی کار جبران افزایش یک میلیون و 955 هزار تومانی هزینه سبد معیشت کارگران در سال 99 بود. اما کارفرمایان اصرار بر اجرای ماده 41 و بند اول این ماده داشتند و با بهانه تراشی اجرای تبصره 2ماده 41 قانون کار را توجه نداشتند.

 برخی نمایندگان کارگران اعلام کرده اند که در جلسه پس فردا شورای عالی کار بحث دستمزد کارگران به نتیجه می رسد, اما اظهارات وزیرکار حکایت از این دارد که دستمزد 29 اسفند ماه به نتیجه می رسد.

*احتمالاً‌دستمزد شنبه تعیین می شود

محمدرضا تاجیک، عضو کارگری شورای عالی کار در مورد آخرین جلسه شورای عالی کار برای تعیین دستمزد 1400مشمولان قانون کار اظهار داشت: ارقام و درصدهایی که نمایندگان کارفرمایی و دولت در جلسه مطرح می‌کردند مورد توافق نمایندگان کارگری قرار نگرفت البته نظر نمایندگان کارفرمایی و دولت به یکدیگر نزدیک بود و همخوانی بیشتری داشت، اما نمایندگان کارگری با این اعداد موافق نبودند.

عضو کارگری شورای عالی کار افزود: نمایندگان کارگری تاکید دارند که عدد دستمزد باید مطابق با قانون به ویژه تبصره 2ماده 41قانون کار باشد یعنی حداقل دستمزد باید با توجه به هزینه زندگی و هزینه سبد معیشت تعیین شود تا قدرت خرید جامعه کارگری افزایش یابد.

وی تصریح کرد: هدف ما قانونی شدن دستمزد کارگران و پوشش دادن فاصله‌ای است که هم اکنون بین دخل و حداقل خرج خانوار کارگری وجود دارد.البته با توجه به مباحث مطرح شده، به احتمال زیاد در جلسه روز شنبه به توافق برسیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • علی IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    3 1
    با پولهایی که از مردم توی بورس غارت کردین افزایش دستمزد میدید به آقای قالیباف بگید این پول ها مال غیر هست و میلیون ها مردم غارت شدن و همگی خشمگین هستن و اولین بروز خشمشون رو در انتخابات خواهید دید
  • IR ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    16 0
    آخرش که حرف کارفرما میشه مردم رو سر کار نذارید
    • ثلثلث IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      5 0
      والا بخدا هر سال همین داستانه
  • IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    5 0
    همیشه وضع همینه.
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    6 0
    دستمزد 1400همین1399باشد-ولی به یک شرط(دستمزد حداقل کاگری برای کارفرما ودستمزد ودرآمد بی نهایت برای کارگر)تاایندفع کارفما معترض درآمدش باشدوکمی بفهمنند
  • mohamad IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    2 4
    هر چقدر افزایش حقوق بیشتر باشه اخراج کارگر توسط کارفرما بیشتر میشه
    • یه کارگر ساه IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      0 0
      همیشه با همین شعار ترسوندنتون!...کارفرما به نیروی کار نیاز داره وقتی دستمزد تصویب بشه هرکیو اخراج کنه دوباره باید جاش بذاره
  • کارگر با سابقه 15 ساله IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    6 0
    خیلی جالبه حقوق سال آینده کارگر باید با تورم سالی که گذشت حساب بشه ،در صورتیکه دولت برای حقوق کارمنداش بخاطر بودجه سالی که در پیش است حقوق پرسنلش رو برحسب تورم پیش بینی شده می بنده یعنی همیشه ما کارگران یکسال از تورم پیش بینی شده عقب هستیم ،آقایان نماینده کارگری اگر عرضه دارین حق کارگر رو بر حسب تورم سال بعد که همیشه در مجلس بودجش چکش کاری میشه ببندید که ما کارگران حداقل از تورم یکبار تو این چهل سال جلو بیفتیم . ضمنا آقایان کارفرما ،شما که میگید برای ما حقوق کارگر اگه زیاد بشه ورشکست میشیم و مجبوریم کارگر اخراج کنیم ، میدونین که تو همین کارخانه ای که من کار میکنم اگر هر 100 نفر پرسنل حقوقشان نفری چهار میلیون اضافه بشه جمعا میشه چهار میلیارد و هشتصد میلیون تومان که برابری میکنه با خرج و مخارج یک بچه ات در سال ،چرا منه کارگر باید تو زیاده خواهی خودت و خانوادهات له بشیم ،من یک پیشنهاد برات دارم ، کمتر خرج کن ، کمتر پس انداز کن ، کمتر ملک و املاک بخر ، تو این مملکت که فقط برای شماها بهشته کمتر رو حق ما کارگران لگد بگیر ، دیگه حرف زیاده، میزارم دیگران ادامه حرفهای منو برای کارفرما بنویسن .
  • کارگر با سابقه 15 ساله IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    3 0
    دولت ،سازمان تامین اجتماعی را که برای ما کارگرانه مصادره کرده و ما کارگران مانند دکتر،وکیل،بازاری،مهندسین و ... تشکل نداریم و نمایندگانی که ما کارگران داریم حکم صدا خفه کن رو برای ما دارن ، هر بلایی که دوست دارن سر ما کارگران می آورند ، شما یه لحظه فکر کن دولت اینقدر به سازمان تامین اجتماعی بدهکاره که تا چند وقت پیش صحبت از افزایش سن بازنشتگی می دادند ، بخاطر چی بخاطر اینکه دولت صندوق رو به ورشکستگی کشانده ، هر چی آقازاده و کاسه لیس دولته اونجا پست گرفته ، شما فقط یک سرچ ساده تو اینترنت بزن ببین با پول ما کارگران این غول شستا که دست دولته چه بخور بخوری میکنن، و اینقدر شیرینه که هر دولتی تا تونسته از این کنده ولی هنوز سرپاست ، ما کارگران خیلی حق بابت خدمات سازمان تامین اجتماعی داریم که نمیدن و این دولتمردان با نوچه هاش دارن بخور بخور میکنن و تمامی ادوار نمایندگان مجلس نشسته و فقط نگاه کردن ، و این حق زن و بچه ما هستند که داره پایمال میشه جلوی چشم ما ، امیدوارم ما کارگران یک روز تو مجلس یک نماینده داشته باشیم تا حقمون رو بتونیم بگیریم.
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    0 0
    چرا کارفرماهای بخش خصوصی وشخصی،علاوه برافزایش دستمزد ،سودوپادداش بیشتربه کارکنانشان نمیدهندوسودرا فقط برای خودشان میخواهند!؟افزایش دستمزد هرچی باشه فقط بدرد اول سال میخوره-اینطوری که کارفرما فقط پولدارتر میشه کارگر بدبختر وبعد هم کارفرما باانواع سرمایه وجیب پر پول،معترضه که چرخهای کارخانه و...نمیچرخه!آخه تو کارگر را نابود کردی چطوری چرخت بچرخه!؟مگر با اعتراضا ت فراوان که بخواهند صادارتشونو بیشتر کنند ومفت بدهند اجنبی وهرروز مردم خودمان بدبختر شوند(بعدازچند میبینیم نه(معدن داریم نه منابع آب،نه برق،نه بنزین وسوخت و....چون رایگان کارفرماها ازمردم غارت کردنند فروختند به بیگانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس