کد خبر 1190606
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵
پایان بدون نتیجه جلسه شورای عالی کار/ تعیین دستمزد ۱۴۰۰ به هفته آینده موکول شد

جلسه شورای عالی کار که امروز برای بررسی مزد ۱۴۰۰ برگزار شد بدون نتیجه عدد و رقم برای دستمزد به پایان رسید و به هفته آینده موکول شد.

به گزارش مشرق، دویست و نود و ششمین نشست شورای عالی کار و دومین نشست تعیین حقوق و دستمزد1400 پس از سه ساعت مذاکره به پایان رسید.

 این جلسه با حضور نمایندگان دولت,کارفرمایان و کارگران برگزار شد و در نهایت به نتیجه نهایی نرسید و تعیین دستمزد به نشست هفته آینده در روزشنبه هفته آینده موکول شد.

بیشتر بخوانید

تصمیم‌گیری و اجرا در کشور نباید معطل اختلاف نظرها بماند/ وضع زندگی مردم به‌ویژه در حوزه معیشت مورد رضایت نیست

 طبق اخبار دریافت شده محور اصلی صحبت های نمایندگان کارگران در جلسه امروز شورای عالی کار جبران افزایش یک میلیون و 955 هزار تومانی هزینه سبد معیشت کارگران در سال 99 بود. اما کارفرمایان اصرار بر اجرای ماده 41 و بند اول این ماده داشتند و با بهانه تراشی اجرای تبصره 2ماده 41 قانون کار را توجه نداشتند.

 به گزارش تسنیم,با توجه به عقب ماندگی مزدی کارگران در سال 99, ملاک کارگران در جلسات مزدی جبران قدرت خرید و تأمین سبد معیشت کارگران است . بند 2 ماده 41 قانون کار می گوید"حداقل دستمزد باید فارغ از مشخصات جسمی و روحی فرد، به‌گونه‌ای باشد که کفاف هزینه‌های حداقلی یک خانوار متوسط را بدهد."بنابراین تقاضای جامعه کارگری همین است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس