کد خبر 1190934
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
زلزله در قصر تاج و تخت الیزابت

انتشار مصاحبه جنجالی فرزند و عروس ولیعهد انگلیس و اتهاماتی که او در خصوص رفتارهای نژادپرستانه خاندان سلطنتی مطرح کرده بطور بی سابقه ای در رسانه‌های این کشور انعکاس یافت.

به گزارش مشرق، نشریه دیلی میرور گزارش داد که مشاوران کاخ سلطنتی دیشب چندین ساعت مشغول رایزنی بودند که به اظهارات هری نوه الیزابت و همسرش مگان مارکل چه واکنشی را نشان دهند.

این زوج جوان که سال گذشته تصمیم گرفتند از مدار خانواده سلطنتی خارج شوند و در واقع خود را از ارث محروم کردند در مصاحبه‌ای مفصل با یک شبکه خبری آمریکایی، خانواده سلطنتی انگلیس را به نژادپرستی نهادینه و دروغگویی متهم کردند. مارکل که «دوشس ساسکس» لقب  دارد، دراین مصاحبه که از سوی نزدیک به ۱۲.۳ میلیون نفر در انگلیس مشاهده شد، گفته که شرایط در خانواده سلطنتی برای وی به اندازه ای خفقان آور بوده که به فکر خودکشی افتاده بود.

نزدیکان خاندان سلطنتی می‌گویند که بحران ناشی از افشاگری‌های صورت گرفته خاندان سلطنتی را با سخت‌ترین آزمون یک قرن گذشته روبرو کرده است. در سال ۱۹۳۶ هم ادوارد هشتم نخستین عضو خاندان سلطنتی انگلیس بود که برای ازدواج با والیس سیپمسون آمریکایی از مدار سلطنت خارج شد.

مارکل در بخشی از این  مصاحبه  خانواده سلطنتی را به  نژادپرستی متهم کرده و گفته که آن‌ها تا پیش از به دنیا آمدن فرزندش «آرچی» (Archie's) «نسبت به رنگ پوست این کودک که تا چه اندازه می تواند  «سیاه» باشد – پدر سفید و مادر سیاهپوست دورگه – ابراز نگرانی می کردند.»

این اظهارات خانواده سلطنتی را با اتهام جدی نژادپرستی مواجه کرده و مهم‌تر اینکه  آیا عمدا مارکل را تحت فشار روحی قرار داده‌اند؟ کارشناسان معتقدند که فقط از طریق تحقیقات مستقل درباره سابقه طولانی اتهامات وارد شده می‌توان به پایان ماجرا رسید.

زلزله در قصر تاج و تخت الیزابت

یک منبع نزدیک به خاندان سلطنتی انگلیس به رسانه‌ها گفت: بعید می‌دانم کسی به ذهنش خطور می‌کرد که این مصاحبه تا این حد پیامدهای فاجعه باری داشته باشد. هری و مگان راه برگشت به سلطنت را برای خود بستند و مقامات سلطنتی نیز باید به این مساله واکنش نشان دهند.

مصاحبه یادشده اولین بار یکشنبه گذشته در آمریکا پخش و از سوی ۱۷ میلیون نفر مشاهد شد. شبکه تلویزیونی آی‌تی‌وی نیز دیشب (دوشنبه) این مصاحبه را پخش کرد. «آرتور ادواردز » عکاس خانواده سلطنتی تماشای این مصاحبه را حیرت آور و اتهامات مطرح شده را بمب‌هایی توصیف کرده که هرلحظه منفجر می‌شد.

او با بیان اینکه اظهارات هری و مگان شانسی نبوده بیان داشت که اکنون لحظات نفس گیری برای خاندان سلطنتی است. ادواردز به حال وخیم همسر ۹۹ ساله الیزابت هم اشاره کرد و بیان داشت که این مصاحبه ضربه سنگینی به ان‌ها وارد کرده است.

هفته گذشته گزارش شد که پرنس فیلیپ شوهر الیزابت تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته است. او دو هفته قبل به دنبال عفونت در بیمارستان بستری و سپس به بیمارستان دیگری که ویژه قلب و عروق است منتقل شد. این مساله گمانه زنی‌ها درباره کناره گیری الیزابت از تاج و تخت را افزایش داده است.

روزنامه دیلی اکسپرس انگلیس گزارش داده که اگر فیلیپ از دنیا برود، احتمالا الیزابت از مقام خود کناره گیری می‌کند. البته الیزابت به نزدیکانش گفته بود درصورتی ‌که تا سن ۹۵ سالگی زنده بماند، قدرت پادشاهی را به پسرش «پرنس چارلز» اعطا می‌کند. او اکنون ۹۴ سال سن دارد و یک ماه دیگر ۹۵ ساله می‌شود.

نزدیکان الیزابت می‌گویند که مشاوران ارشد کاخ سلطنتی در حال بررسی فضای افکار عمومی هستند تا به فاجعه ناشی از مصاحبه هری و مگان واکنش نشان دهند.

تایمز لندن گزارش داد که الیزابت دیشب حاضر به صدور بیانیه‌ای نشد که در آن از عشق و علاقه خانواده سلطنتی به هری و مگان سخن به میان می آید. مقامات امیدوار بودند چنین بیانیه ای به تنش‌ها پایان دهد. گفته می‌شود که او خواستار زمان بیشتری برای پاسخ به این رویداد خانمان سوز شده است.

در این میان بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس از اظهارنظر در این باره طفره رفته و گفته است بهترین کار برای او در کسوت رئیس دولت این است که چیزی نگوید و سکوت کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    7 0
    این زنیکه قبلا یه عروس دیگه اش را کشته . پرنسس دیانا را در یک تصادف عمدی و از پیش طراحی شده سر به نیست کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس