کد خبر 1190723
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
هواپیما نمایه پرواز نمایه

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: مسافران خارجی در هنگام ورود به فرودگاه باید گواهی تست منفی PCR به همراه داشته باشند و در صورت نبود گواهی در فرودگاه تست PCR از آن‌ها گرفته می‌شود.

به گزارش مشرق، محمدمهدی کربلایی، گفت: در حال حاضر هیچ پروازی از کشور عراق به ایران انجام نمی‌شود و در خصوص کشورهای اروپایی نیز تمام پروازها از کشور انگلیس و کشورهایی که با انگلیس در ارتباط هستند به ایران لغو شده و ورود پرواز از این کشورها ممنوع است.

بیشتر بخوانید:

اما و اگرهای کرونایی سفرهای نوروزی

وی افزود: ورود تمام مسافران ترانزیتی که در ۴ روز گذشته در انگلیس اقامت داشتند نیز به ایران ممنوع است.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: مسافرین خارجی در هنگام ورود به فرودگاه باید گواهی تست منفی PCR به همراه داشته باشند و اگر گواهی تست نداشته باشند در فرودگاه تست PCR از آن‌ها گرفته می‌شود و تا اعلام جواب تست باید در هتل فرودگاه اقامت پیدا کنند.

بیشتر بخوانید:

ممنوعیت پرواز از مبدأ ۳۲ کشور به ایران

کربلایی در مورد ارائه تست‌های تقلبی کرونا از سوی مسافران خارجی و رواج استفاده از آن‌ها در پروازها گفت: یک مورد تست تقلبی شناسایی شد که با فردی که در این امر مشارکت داشت برخورد جدی صورت گرفت و در حال حاضر بهداشت مرزی با حضور فعال حراست فرودگاه بین المللی در این زمینه نظارت جدی دارند.

وی در خصوص آخرین وضعیت پروازها گفت: میزان پروازهای خارجی در دوران کرونا تا حدود ۹۰ درصد کاهش پیدا کرد، اما در چند ماه اخیر به دلیل سال نو میلادی و نزدیک شدن به ایام نوروز درصد کمی پروازها رشد داشته و تقریبا ۱۰ پرواز در روز افزایش یافته است؛ امیدواریم در نیمه دوم سال آینده وضعیت پروازها بهتر شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس