عون: اجازه تعدی به اموال دولتی و خصوصی را نخواهیم داد

فرمانده ارتش لبنان اعلام کرد: ما از آزادی بیان طبق قانون اساسی حمایت می کنیم اما مخالف تعدی به اموال دولتی و خصوصی هستیم و اجازه تعدی به ثبات و صلح داخلی نخواهیم داد.

به گزارش مشرق،‌ به نقل از النشره، عماد جوزف عون فرمانده ارتش لبنان گفت: کل لبنان به سبب اوضاع اقتصادی در رنج است و همانطور که ملت گرسنه هستند نظامیان نیز رنج می کشند و گرسنگی می کشند، مسئولان منتظر چه هستند؟

وی تاکید کرد: آنچه درباره فرار از ارتش به سبب اوضاع اقتصادی گفته شده، درست نیست. فرمانده ارتش لبنان بیان کرد: هر سال بودجه ارتش کمتر می شود که این تاثیر منفی بر روحیه نظامیان می گذارد.

وی افزود: ما خونمان را به پای کشور ریخته ایم و نباید حقوق ما مورد گزند واقع شود. ما از آزادی بیان طبق قانون اساسی حمایت می کنیم اما مخالف تعدی به اموال دولتی و خصوصی هستیم و اجازه تعدی به ثبات و صلح داخلی نخواهیم داد.

این در حالی است که میشل عون رئیس جمهور لبنان هم گفت: آزادی بیان حق شهروندان است اما بستن راهها تعدی به حقوق مردم است. هدف بستن راهها برهم زدن ثبات کشور است و نیروهای امنیتی باید به طور کامل به وظایف خود عمل کنند و قوانین را به اجرا درآورند.

در نخستین ساعات صبح دوشنبه معترضان به ویژه در «عکار» واقع در شمال لبنان تجمع کرده اند و در جنوب نیز بزرگراه «صیدا» به بیروت را بسته اند. در همین مورد نیز ستاد کنترل ترافیک لبنان خیابان های بسیاری در غرب و جنوب از جمله منطقه «بقاع» و «جبیل» و «مسیره الدوره» به طرف «نهر الموت» در نزدیکی بیروت را بسته اعلام کرد.

همزمان بیمارستان ها و مراکز درمانی لبنان از مردم خواستند  به کسانی که موعد تزریق واکسن کرونای آنها فرارسیده اجازه تردد بدهند و هشدار دادند که هرگونه تأخیر در این موضوع خطرناک خواهد بود.

همچنین شرکت های توزیع اکسیژن هم از معترضان خواستار آن شدند که در تردد خودروهای آنها اخلال ایجاد نکنند.

بیروت و طرابلس در چند شب گذشته شاهد تظاهرات و تجمع  گسترده بود و دیروز اعلام شد که ۷ نفر در درگیری ها مجروح شده اند. دور تازه اعتراض ها در بیروت و دیگر شهرها پس از افزایش قیمت ارز در لبنان به نرخ بی سابقه هر دلار ۱۰ هزار لیره لبنان  آغاز شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس