کد خبر 1117616
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰
.

ارتش لبنان اعلام کرد که برای متفرق کردن معترضان دو طیف در این کشور مجبور شده است تیراندازی کند.

به گزارش مشرق، ارتش لبنان اعلام کرد که به دنبال وقوع درگیری بین دو گروه معترض در این کشور، با حضور در صحنه تلاش کرده است که این دو گروه را از هم جدا کند.

در بیانیه‌ ارتش لبنان که شامگاه شنبه بعد از درگیری بین معترضان در شهر بیروت منتشر شده، آمده است: «ارتش برای ایجاد مانع انسانی جهت جدا کردن دو تظاهرات در اطراف کاخ ریاست جمهوری (بعبدا) تلاش می‌کند و بعد از اقدام معترضان در پرتاب سنگ به نیروهای ارتش  و ضرب و شتم آن‌ها و تلاش برای رسیدن به کاخ، ارتش مجبور شده است تیراندازی شده‌ است».

بیشتر بخوانید:

حزب‌الله لبنان: تشکیل دولت ارتباطی به تحریم‌ها ندارد

هدف واشنگتن از تحریم‌ وزرای لبنانی

منابع و رسانه‌های لبنانی عصر امروز از تجمع موافقان (عمدتاً از جریان ملی آزاد) و مخالفان میشل عون، رئیس جمهور لبنان در برابر کاخ بعبدا در بیروت خبر دادند. مخالفان عون خواستار کناره‌گیری او از قدرت هستند.

تصاویر و ویدیوهای منتشر شده از اطراف بعبدا نشان می‌دهد که برخی از معترضان به سمت نیروهای ارتش و پلیس سنگ پرتاب کرده و شدیداً با ارتش درگیر شده است.

شبکه «ام‌تی‌وی» لبنان مدعی شد که در این درگیری چند تن زخمی شده است. خبرنگار این شبکه گفت که ارتش برای کنترل اوضاع در اطراف کاخ ریاست جمهوری نیروهای ذخیره و تکاورها را احضار کرده است.

با وقوع انفجار بیروت و وارد شدن خسارت‌های سنگین به پایتخت لبنان، موج جدیدی از نارضایتی‌ها در این کشور آغاز شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس