کد خبر 1189999
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: وزیر خارجه ایرلند، امروز با آقای روحانی دیدار کرد. در آستانه سفر سایمون "کاوونی"، از ایرلند به عنوان "نهاد تسهیل کننده شورای امنیت در اجرای توافق هسته‌ای" یاد شد و این در حالی است که در طول چند سال پایمال شدن برجام توسط آمریکا و اروپا، خبری از این به اصطلاح "تسهیل کننده اجرای برجام" نبود.

آقای میانجی، در دیدار امروز گفت "خروج ترامپ، یک اشتباه تاریخی بود و دولت جدید آمریکا مصمم به بازگشت به برجام است. با توجه به تغییرات در دولت و تمایل دولتمردان آمریکا برای بازگشت به برجام، ‌فرصت مناسبی برای مذاکره  ایجاد شده که باید از آن به عنوان ملزم شدن همه اعضا به اجرای توافق استفاده کنیم".

اما وزیر خارجه ایرلند طبق کدام مستند می گوید "دولت جدید آمریکا مصمم به بازگشت به برجام است"؟! مصمم بودن را از کجا کشف کرده که دعوت به مذاکره (همان نیاز آمریکای عهد شکن) می کند؟

بایدن همین دیروز، در نامه‌ای به کنگره، وضعیت اضطرار ملی علیه ایران را تمدید کرد: "اقدامات و سیاست‌های ایران، همچنان تهدیدی فوق‌العاده علیه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده به شمار می‌ آیند. لازم است وضعیت اضطرار ملی درباره ایران ادامه یافته و تحریم های جامع وضع شده، حفظ شوند".

وقتی بایدن صراحتا تاکید می کند "تحریم های جامع باید حفظ شود" و برای یک سال دیگر تمدید می کند، اطمینان می دهد که قرار نیست انتظار قانونی ایران برآورده شود. دولت آمریکا، حتی برای میانجی خودش هم حرمت قائل نشد و او را دست انداخت که روز قبل از سفر وی به تهران، تمدید و حفظ "تحریم های جامع" را امضا کرد.

رفتار منطقی این بود که وزارت خارجه کشورمان پس از انتشار نامه تحریمی بایدن،  سفر مقام ایرلندی را لغو می کرد. چرا که بدون لغو عملی تحریم ها، بازگشت آمریکا به توافق معنایی ندارد و کلاهبرداری دو قبضه محسوب می شود.

مقام ایرلندی در اقدامی بی حاصل و منجر به وقت کشی، پا در مسیری انحرافی گذاشت که پیش از او توسط مقامات فرانسه، ژاپن، عمان، قطر و سوئیس طی شد؛ آمریکا عادت دارد برای فریب میانجی بفرستد اما خود، از پشت به او شلیک کند.

از آن جا که هدف مشترک ترامپ و بایدن از گسیل میانجی، گرفتن امتیاز جدید بدون عمل به تعهدات برجامی بوده، بن بست سفرها هم برای اهل فن، اتفاقی کاملا قابل پیش بینی بوده است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • خاتمی IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    8 0
    جناب ایمانی از کشوری که دلقک صهیونیستهاست و تازه ذیل امپراتوری صغیر بریتانیاست و نمیتونه استقلالشو پیدا کنه و البته آن نیم بند استقلالش هم با تجزیه صورت گرفت حالا شما انتظار داری یه ملیجک خارجه و نمیدونم ملیجک دولتش بیاد و راست بگه جناب ایمانی این کشورهای جعلی و مسئولین ابلهشان در آن حدی نیستند که شما برایشان مطلب بنویسی.
  • SE ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    8 0
    هالو هالو است. اصلاح شدن هم نیست باید از شرش خلاص شد
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      5 0
      مشکل از دولتمردان ماست که به سبب انزجار داخلی ناشی از بی کفایتی شان در اداره کشور و سرخوردگی شان در سیاست خارجی، به شدت محتاج ارتباط سیاسی هرچند فاقد ارزش بین المللی و بین الدولی باشد، هستند! دیگر دیدار با یکی از اعضای اتحادیه اروپا حتی اگر درجه چندم هم که باشد جای خود دارد!
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    3 0
    اگر آمریکا علاقه داره برجام حفظ بشه خب میتونه تحریم ها رو برداره و بیاد وارد برجام بشه. دیگه این مذاکره ای که میگن چی هست؟ می خوان سرچی مذاکره بکنن؟ لابد این که ایران محدودیت های بیشتری رو متحمل بشه و این ها هم اینبار بخشی از تحریم ها رو بردارند و به قولی برجام رو دوباره به ایران بفروشند.
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    5 0
    در مسئله برجام و سیاست خارجی تو روزهای آخر دولت هستیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس