کد خبر 1189986
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
وزیر امور خارجه ایرلند با «ظریف» دیدار کرد

وزیر امور خارجه امروز با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مشرق، «سایمون کاوونی»وزیر خارجه ایرلند که به تهران سفر کرده ظهر امروز (یکشنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار و گفت و گو کرد.

بیشتر بخوانید:

روحانی در دیدار وزیر خارجه ایرلند: فعال شدن برجام منوط به لغو تحریم است

پیش از این رسانه های ایرلند از این سفر خبر داده و اعلام کردند که وزیر خارجه ایرلند روز یکشنبه با توجه به نقش کشورش به عنوان تسهیل‌کننده اجرای برجام در شورای امنیت سازمان ملل متحد به تهران سفر می کند.

ببینید:

عکس/ دیدار وزیران امور خارجه ایران و ایرلند

وزیر خارجه ایرلند صبح امروز نیز با حسن روحانی رئیس جمهور دیدار کرده بود.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ایرلند اول بهمن ماه به صورت مجازی گفت‌وگو کرده بودند. در گفت‌وگوی ویدئویی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و «سایمون کاوونی» وزیر امور خارجه ایرلند موضوعات مربوط به روابط دو کشور، مسائل مرتبط با برجام و دیدگاه‌های ایران و ایرلند در موضوعات مهم  منطقه مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

لازم به ذکر است  ایرلند از اول ژانویه (۱۲ دی) در کنار نروژ کرسی خود در شورای امنیت به عنوان عضو غیردائم را تحویل گرفت و تا دو سال عهده دار این سمت است.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خرداد ماه سال جاری در توئیتی از انتخاب اعضای جدید غیردائم شورای امنیت استقبال کرد.در این توئیت آمده بود: «جمهوری اسلامی ایران از انتخاب هند، ایرلند، مکزیک، و نروژ به عنوان اعضای جدید غیردائم شورای امنیت سازمان ملل متحد استقبال می‌کند. همزمان با آنکه دستورکار کلیدی شورای امنیت برای دوره ۲۰۲۱-۲۰۲۲ باید حمایت کارآمد از چند جانبه گرایی و حقوق بین‌الملل در برابر ایدئولوژی‌ها و حکومت‌های بد طینت باشد، ایران آماده همکاری با اعضای جدید است.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    0 0
    چیو بخشیده یا امضاء کرده ببخشه!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس