تحلیلگر صهیونیست: نزدیکی فتح و حماس نگرانی امنیتی اسرائیل است

یک تحلیلگر صهیونیست گام‌های مثبت دو جنبش فتح و حماس به سوی یکدیگر در هفته‌های اخیر را عامل نگران‌کننده امنیتی برای اسرائیل توصیف کرد.

به گزارش مشرق، «امیر بوخبوط» در گفتگو با وبگاه صهیونیستی واللا عنوان کرد که بنی گانتس وزیر جنگ این رژیم در پی عدم برخورد سرویس امنیتی تشکیلات خودگردان با تحرکات حماس در کرانه باختری، ارتش را مسئول کنترل این تحرکات کرده است.

وی با اشاره به ارزیابی سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی افزود: افزایش موارد استقبال از اسرای آزاد شده و بیشتر شدن اهتزاز پرچم‌های حماس در کرانه باختری در صورتی که با ممانعت تشکیلات خودگردان روبر نشود، باعث افزایش قدرت حماس در کرانه باختری خواهد شد و این رخداد شرایط را برای اسرائیل سخت‌تر از قبل می‌کند.

بوخبوط با اشاره به دیدار اخیر صالح العاروری از رهبران حماس با جبریل الرجوب از رهبران فتح در قاهره، افزود: این نزدیکی میان فتح و حماس به یک نگرانی امنیتی برای اسرائیل تبدیل شده است. البته شرایط در صورت پیروزی حماس در انتخابات آینده بدتر هم می‌شود به ویژه اینکه احتمال پیروزی حماس در برخی شهرهای کرانه باختری همچون الخلیل بسیار بالاست.

تحلیلگر صهیونیست در ادامه گفت: با توجه به این نگرانی‌ها مقامات اسرائیلی اخیرا به تشکیلات خودگردان هشدار دادند که در صورت عدم برخورد با تحرکات حماس، خودشان وارد عمل می‌شوند.

وی در پایان پیروزی شخصیتی نظیر «محمد دحلان» از مقامات ارشد اخراجی از جنبش فتح که مورد حمایت امارات و عربستان سعودی قرار دارد را به نفع رژیم صهیونیستی توصیف کرد و گفت: با توجه به موضوع عادی سازی روابط، پیروزی وی در انتخابات شرایط موجود را تغییر خواهد داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس