کد خبر 1189648
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶
مالک شریعتی

نماینده مردم تهران در مجلس در واکنش به اظهارات پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه، گفت: تمام گرفتاری ما به خاطر عملکرد دولت بوده است.

به گزارش مشرق؛ مالک شریعتی در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی در واکنش به اظهارات پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه، گفت: هیئت رئیسه موظف است از شأن مجلس و نمایندگان دفاع کند. نماینده دولت تصریحاً یا تلویحاً به مجلس اهانت می‌کند و نظر نمایندگان را غیرکارشناسی یا غیرحکیمانه تلقی می‌کند.

وی بیان کرد: رئیس جلسه باید پاسخ محکمی دهد تا این افراد به نمایندگان عتاب و خطاب نکنند و نمایندگان را تحقیر نکنند. اولین نفری که باید از شأن مجلس دفاع کند، هیئت رئیسه است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تمام گرفتاری ما به خاطر عملکرد دولت بوده است. دولت در مهر ماه بدون مصوبه مجلس افزایش ناگهانی در حقوق بازنشستگان اعمال کرد که به صورت غیر خالص در نظر گرفته شده بود، به نحوی که استاد دانشگاه از بازنشسته هم ترازش کمتر دریافت می‌کند آن هم چون رئیس سازمان برنامه و بودجه می‌خواهد کاندیدا شود و در حزب خودش به عنوان نفر اول انتخاب شده است.

شریعتی ادامه داد: این باری است که آنها به کشور تحمیل کردند و در واقع گردابی که درست شده بر سر همسان سازی حقوق اعضای هیأت علمی و مطالبات بازنشستگان از سر ناکارآمدی و نابلدی و بعضاً بلدی هایی است که دولت رقم زده است. به ما توهین می‌کنند که بحث غیر کارشناسی می‌کنیم. بگویند چه کارشناسی پشت آن بخشنامه مهر ماه بوده که مجلس باید جواب آن را دهد؟

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر، گفت: اولین نفری که از شأن مجلس دفاع می‌کند، باید رئیس جلسه باشد، به شرطی که همکاران و حلقه یاران بگذارند و مباحث را گوش کنند.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    1 0
    البته مجلس قبل هیچ گرفتاری نداشت فقط خودکار کم اورده بود از بس ب امریکا امتیاز داد قطع نامه های ضد ایرانی رو خوب ازش استقبال می کرد . ن خ3
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    1 0
    عمدا داره براتون مسئله درست میکنه تا نتونین به مسائل اساسی کشور و مردم برسین. تموم شد باید استیضاح بشه، هم خودش هم دوستانش.
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
      0 0
      راست میگیا چرا به فکر خودمون نرسیده بود.باشه فردا اول وقت همشونو استیضاح میکنیم
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    0 1
    اجب پس بی خاصیت بودن مجلس جهادی هم تقصیر دولته!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس