کد خبر 1118821
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶
امضاء ۲۰۰ نماینده مجلس پای شکایت از زنگنه+متن شکایت

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به توضیحات زنگنه به پاسخ‌های دهنوی و قانع شدن وی گفت:‌ با توجه به این شرایط سوال از وزیر نفت به صحن ارجاع نمی‌شود.

به گزارش مشرق، مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (سه‌شنبه ۲۵ شهریور) این کمیسیون اظهار داشت: در جلسه امروز میزبان اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی بودیم و گزارشی ازفعالیت‌های آنها بیان شد و درخواست‌های خود را به صورت مکتوب تقدیم رئیس کمیسیون کردند.

بیشتر بخوانید:

زنگنه: مگر من سهمیه بندی بنزین را لغو کردم؟

وی افزود: در جلسه امروز در خصوص تعیین تکلیف سوال ۲۱ نفر از نمایندگان از بیژن زنگنه وزیر نفت در خصوص محکومیت ایران در پرونده و قرارداد گازی ترکمنستان نیز بحث و بررسی شد. در این خصوص ۲ نامه به کمیسیون واصل شده بود؛‌ نامه اول را سید محسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس و طراح اولیه سوال نوشته بود که در آن اعلام کرده با توجه به توضیحات وزیر نفت در جلسه کمیسیون و حضورش در جلسات کارشناسی داخل وزارت نفت، نسبت به سوال قانع شده و لذا درخواست کرده که سوال به صحن علنی ارجاع نشود.

بیشتر بخوانید:

تصمیمات خطرناک در بزرگترین شرکت تولیدکننده نفت کشور

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس درباره نامه دوم تصریح کرد: توسط ۱۲ نفر از دیگر نمایندگان سوال کننده از جمله بنده (مالک شریعتی) ـ که در جلسه بررسی سوال از بیژن نامدار زنگنه هم نیمی از ۱۵ دقیقه وقت را به عنوان یکی از سوال کنندگان صحبت کرده بودم ـ خطاب به رئیس کمیسیون انرژی نوشته شده بود مبنی بر اینکه با توجه به کسب اطلاع از توضیحات وزیر نفت در جلسه کمیسیون، قانع نشده‌اند و خواستار ارجاع سوال به صحن علنی هستند. 

بیشتر بخوانید:

دستاوردسازی بنزینی ژنرال بی‌ستاره

وی خاطرنشان کرد:‌ برداشت رئیس کمیسیون انرژی مجلس به عنوان اداره کننده جلسه از آیین نامه این بود که چون سید محسن دهنوی نماینده تهران و عضو هیات رئیسه مجلس از توضیحات وزیر نفت و همکاران وی در وزارتخانه قانع شده است کفایت می‌کند و قانع نشدن سایر نمایندگان سوال کننده حقی برای آنها ایجاد نمی‌کند و لذا سوال به صحن علنی ارجاع نمی‌شود. البته در این باره نکاتی هست که بعدا و جداگانه خارج از موضع سخنگویی کمیسیون و به عنوان یک نماینده و سوال کننده می‌گویم.

نماینده تهران در مجلس همچنین گفت:‌ پنج شنبه این هفته هیاتی از کمیسیون انرژی مجلس به دعوت نمایندگان زابل (دهمرده و سرگزی) به استان سیستان و بلوچستان سفر خواهد کرد. در این سفر فریدون عباسی رئیس، مالک شریعتی سخنگو، سنگدوینی رئیس کمیته گاز و گیلانی از اعضای کمیسیون به استان سفر خواهند کرد تا از نزدیک آخرین وضعیت گازرسانی را نظارت و از نیروگاه بادی میل نادر بازدید کنند. لازم به ذکر است مدیرانی از وزارت نفت و وزارت نیرو نیز هیات را همراهی خواهند کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ح-شمسي IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    0 0
    مثل هميشه وزير بدون كارنامه، بي تدبير و نااميد نفت سر نماينده ها كلاه گذاشت و با مقلطه بازي ايشان را قانع نمود. مملكت با اين دولت و اين نماينده ها بهتر از اين نميشه. ادعاي اصولگرائي و دفاع از حق مردم و عدالت اينها هم شعاري بيش نبود. ظاهرا تصميم جاي ديگري گرفته ميشود و دولت بي لياقت و بي كفايت با رايزني با مشاوران پير و آرمان گرا( نه واقعگرا) نظام؛ كشور را به سمت نابودي سوق ميدهند. نمايندگان مسئولند، مشاوران مسئولند ، خدا از سر تقصيرات شما نميگذرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس